• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Fluve

Cartier
Just idag så är det däremot stållänken som rockas
 

Bilagor

  • received_284069489869049.jpeg
    received_284069489869049.jpeg
    186.5 KB · Visningar: 34

Tobyponken

Cartier
Gräset klippt på ena sidan och på andra sidan är det fritt från gräs! Barnen får vara ute en stund till.
Och jag som ska sälja min...

Kanske bör tänka om?! 🤔
 

matalm

Cartier
Och jag som ska sälja min...

Kanske bör tänka om?! 🤔
Det är min favoritklocka, den där GMTn med fantastisk tidshållning framför allt. Nu har dock som sagt en "ny" Orient Star anlänt, bilder kommer, så kanske det blir en ny herre på täppan!
 

matalm

Cartier
Vacker, räfflad tavla och upphöjda index som verkligen höjer uttrycket. Ren och fin tavla annars. Inte nån blandning av "streck" och romerska siffror som på nuvarande modell, som i alla fall jag inte tycker så mycket om.
 

Bilagor

  • 20210511_164950.jpg
    20210511_164950.jpg
    241.7 KB · Visningar: 27
Senast ändrad:

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Någon som ägt en contemporary standard date och kan komma med lite input? Hur är länken osv?
Det händer så mycket på tavlan så den blir lite rolig. Men orolig att den ska kännas för tjock.
85B873EA-49F0-4D46-B8B8-E0ED299214FE.jpeg
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Någon som ägt en contemporary standard date och kan komma med lite input? Hur är länken osv?
Det händer så mycket på tavlan så den blir lite rolig. Men orolig att den ska kännas för tjock.
85B873EA-49F0-4D46-B8B8-E0ED299214FE.jpeg
Jag hade en svart ett kort tag. Såldes då jag tyckte den var lite för dressig för mig.

Överlag, väldigt bra klocka. Länken tycker jag kändes gedigen, hyfsat lik den som sitter på Speedmaster PRO både till känsla och utseende. På ett bra sätt då enligt mig. Sett till priset helt klart bra!

Upplevde inte att den var för tjock. Tycker den kändes lagom, och att den satt skönt på handleden.

Nu kanske det låter konstigt att jag sålde en klocka som jag uppenbarligen tycker var väldigt bra, men det är ju så det är tyvärr, man är lite skadad i den här hobbyn 🤪 Hade lätt kunnat tänka mig en igen!

Inte så mycket negativt att säga egentligen, förutom glasbaksidan som jag inte är ett fan av. Som sagt, tycker det är väldigt mycket klocka för pengarna! Skulle lätt kunnat kosta det dubbla. Den svarta tavlan var riktigt djupt svart. Snygg som bara den.

Lite bilder på min gamla:
7D312B61-A01B-4EF1-9801-ED1501B65C43.jpeg
318E22FD-69DC-4EF4-9A1C-DA6F895C9E74.jpeg
91BA6359-343B-4029-AA15-5F0056CE788D.jpeg
489068E0-45FC-4FD6-A4D4-A29D90D5907F.jpeg
A76DF72D-7841-47E7-B4BF-6CCE7C6150FF.jpeg
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Jag hade en svart ett kort tag. Såldes då jag tyckte den var lite för dressig för mig.

Överlag, väldigt bra klocka. Länken tycker jag kändes gedigen, hyfsat lik den som sitter på Speedmaster PRO både till känsla och utseende. På ett bra sätt då enligt mig. Sett till priset helt klart bra!

Upplevde inte att den var för tjock. Tycker den kändes lagom, och att den satt skönt på handleden.

Nu kanske det låter konstigt att jag sålde en klocka som jag uppenbarligen tycker var väldigt bra, men det är ju så det är tyvärr, man är lite skadad i den här hobbyn 🤪 Hade lätt kunnat tänka mig en igen!

Inte så mycket negativt att säga egentligen, förutom glasbaksidan som jag inte är ett fan av. Som sagt, tycker det är väldigt mycket klocka för pengarna! Skulle lätt kunnat kosta det dubbla. Den svarta tavlan var riktigt djupt svart. Snygg som bara den.

Lite bilder på min gamla:
7D312B61-A01B-4EF1-9801-ED1501B65C43.jpeg
318E22FD-69DC-4EF4-9A1C-DA6F895C9E74.jpeg
91BA6359-343B-4029-AA15-5F0056CE788D.jpeg
489068E0-45FC-4FD6-A4D4-A29D90D5907F.jpeg
A76DF72D-7841-47E7-B4BF-6CCE7C6150FF.jpeg
Jag förstår grejen. Allt är flippbart hur bra det är.
Höll den tiden bra? Och hur kändes storlek ? Som 39 eller större eller mindre?
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Jag förstår grejen. Allt är flippbart hur bra det är.
Höll den tiden bra? Och hur kändes storlek ? Som 39 eller större eller mindre?
Precis. Är ju så! Ja, men det tycker jag. Ägde den inte tillräckligt länge för några mätningar, men upplevde tidshållningen som bra under min tid.

Tycker nog den bars liiiite större än 39 mm. Men har väl med tavlan att göra gissar jag. Marginellt större, kanske som en 40-41. Storleken kändes bra på mina handleder som är kring 19-19,5 mm 👍🏼
 
Jag hade en svart ett kort tag. Såldes då jag tyckte den var lite för dressig för mig.

Överlag, väldigt bra klocka. Länken tycker jag kändes gedigen, hyfsat lik den som sitter på Speedmaster PRO både till känsla och utseende. På ett bra sätt då enligt mig. Sett till priset helt klart bra!

Upplevde inte att den var för tjock. Tycker den kändes lagom, och att den satt skönt på handleden.

Nu kanske det låter konstigt att jag sålde en klocka som jag uppenbarligen tycker var väldigt bra, men det är ju så det är tyvärr, man är lite skadad i den här hobbyn 🤪 Hade lätt kunnat tänka mig en igen!

Inte så mycket negativt att säga egentligen, förutom glasbaksidan som jag inte är ett fan av. Som sagt, tycker det är väldigt mycket klocka för pengarna! Skulle lätt kunnat kosta det dubbla. Den svarta tavlan var riktigt djupt svart. Snygg som bara den.

Lite bilder på min gamla:
7D312B61-A01B-4EF1-9801-ED1501B65C43.jpeg
Vilken fin pjäs ! Jag tänkte köpa en sån faktiskt och din feedback är således jättevälkommen.
En full stainless steel baksida präglad av logon hade varit mycket finare. Men är det typ plexiglas eller äkta glass ? Denna trend av glas bakom ger en leksak känsla... Tycker jag bara :)
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Vilken fin pjäs ! Jag tänkte köpa en sån faktiskt och din feedback är således jättevälkommen.
En full stainless steel baksida med präglad av logon hade varit mycket finare. Men är det typ plexiglas eller äkta glass ? Denna trend av glas bakom ger en leksak känsla... Tycker jag bara :)
Kul! Roligt att kunna hjälpa till. Och ja, visst hade det vart mycket bättre.

Det är safirglas på både fram- och baksida om jag minns rätt! Är beredd att hålla med dig. Så länge inte verket är något extraordinärt med diverse utsmyckningar, ser jag heller inte grejen med att ha glasbaksida. Som sagt, präglad logo på stål hade vart nåt 😃
 

Tagonite

Omega
2-Faktor
Vacker, räfflad tavla och upphöjda index som verkligen höjer uttrycket. Ren och fin tavla annars. Inte nån blandning av "streck" och romerska siffror som på nuvarande modell, som i alla fall jag inte tycker så mycket om.
Du kan väl höra av dig om den skulle bli till salu nån gång. Har letat länge efter en sån men det är inte helt lätt att hitta någon :)
 

matalm

Cartier
Den där är så jäkla bra.
Den med svart flätad tavla har varit på min lista hur länge som helst (pga att den vita är lite för lik min ena GS).
Visst är det lite GS/Chronomaster över den? 😉 Jag är galet nöjd. Hade kunnat bli vilken som för mig, denna eller den flätade svarta. Så välbehållen, som ny fast jag är 3e ägaren. Nyinköpt 2018. Trodde knappt de fanns som nya så sent. Äldre lager säkert.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Visst är det lite GS/Chronomaster över den? 😉 Jag är galet nöjd. Hade kunnat bli vilken som för mig, denna eller den flätade svarta. Så välbehållen, som ny fast jag är 3e ägaren. Nyinköpt 2018. Trodde knappt de fanns som nya så sent. Äldre lager säkert.
Var nog 1 av de sista.
Rätt mycket premiumjapan över den - ja.
7442f557-579e-42b3-8680-cd746aab8616.jpg

Skillnaden är mindre än priset säger Även om just den här GS-modellen inte var så dyr i Japan när jag köpte den.

(Snodd bild eftersom jag inte orkade leta i galleriet efter min.)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor

chimaira

Cartier
Beklagar.
Om den är ok i övrigt så säljer orientuhren (säkert fler också på exempelvis ebay) nya verk för 600 spänn.
Blir nog billigare än att köpa nytt iaf.
Finns säkert nån här som kan sätta i för en billig peng.

Edit// Just Orientuhren har dessutom den blå i lager.
Tack för tipset.
Jag får se hur jag gör.

//c
 
Topp