• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Om nån är intresserad så lottar Epson Europe ut en World Map via det här formuläret.
Tävling

Det är tillsammans med OrientPlace så jag tvivlar inte alls på att det är legit.
Survey%2B-%2Bwatch%2Bin%2Bbox.jpg

Edit//
Eller det är Epson som lottar ut. Men Epson Europe nämndes så jag utgick från att de skickar om vinnaren är härifrån. Häng inte mig om ni råkar vinna och åker på nån hundring i tullavgift pga skickad från Asien.
 
Senast ändrad:

Kessler

Rolex
2-Faktor
Vill ha en Mako igen tror jag. Men först tips på lite "finare" Orient-dykare? Alltså typ 3-10k i pris.
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
OS Diver är finast.
orient-RE-AU0302L00B.jpg

Triton finns ju också som är bättre.
3652901c32ad3a3f9395d9417abfb5ae.jpg

Roligast är King Diver reissuen (om än långt från Mako).
zegarek-meski-orient-king-diver-70th-anniversary-automatic-ra-aa0d01b1hb_3.jpg

Ingen runt 40mm som mako.
Reissuen är riktigt snygg tycker jag. Enda som oroar mig är storleken, på pappret rätt ”stor”. Någon som testat och kan ge ett utlåtande? 🧐
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor

Itima

Omega
2-Faktor
Själv är jag mycket nöjd med nya Triton Divern, är svag för gröna tavlor. Den är något större än en Kamasu, mest på höjden skulle jag nog säga. Men den känns inte för stor.
IMG_20210609_101952.jpg

Edit: Ska också sägas att den är mycket nato vänlig med sinna låga bandhorn och rätt plata baksida.
IMG_20210609_102626.jpg
 
Senast ändrad:

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Finns också Orient Kano RA-AA0011B

Ett fint alternativ och jätte prisvärt.
Vad jag gillar på den är den tuffare kronan, vilken är för smål på Makon tycker jag
s-l1600 (2).jpg
Den röda är ascool.

Jag valde bort den modellen eftersom den rent specifikationsmässigt inte är bättre än Mako (vilket jag är medveten om att King Diver egentligen inte heller är - men den fick vara med ändå. 😉)
Men väldigt mycket klocka för pengen som du skriver.
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Helt missat. Tack!

Är bra sugen på en faktiskt. Hade vart kul att prova en innan dock, men annars är den säkert hyfsat lättsåld om den inte skulle ”passa”.
Jag är sugen själv.
Bara det att jag helst vill ha kanji-daghjul för autencitet.
Då blir det lite dyrare och tar lite längre tid så jag har inte kommit så långt.
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Jag är sugen själv.
Bara det att jag helst vill ha kanji-daghjul för autencitet.
Då blir det lite dyrare och tar lite längre tid så jag har inte kommit så långt.
Ja, det skulle inte sitta helt fel. Ger klockan, precis som du säger, mer autenticitet! Vore grymt att få tag på en sådan 🥰
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Ja, det skulle inte sitta helt fel. Ger klockan, precis som du säger, mer autenticitet! Vore grymt att få tag på en sådan 🥰
Kostar ungefär lika mycket i Japan, men moms och frakt på. Tar lite tid bara om man inte kör express. Egentligen värt det.

Men mitt senaste ebay-köp från icke EU avskräcker mig lite. Den låg 2 månader i Finland. Hur den hamnade där vete gudarna.
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Kostar ungefär lika mycket i Japan, men moms och frakt på. Tar lite tid bara om man inte kör express. Egentligen värt det.

Men mitt senaste ebay-köp från icke EU avskräcker mig lite. Den låg 2 månader i Finland. Hur den hamnade där vete gudarna.
Ja, faktiskt. Men som du säger, den där risken är ju lite dryg... Finland av alla ställen också 😂
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Ja, faktiskt. Men som du säger, den där risken är ju lite dryg... Finland av alla ställen också 😂
DHL som den gick via, sa åt mig att kontakta postnord (tog 2 veckor och 3 försök att få den informationen). Som inte hade rört den. DHL hade lämnat över den till tyska posten, som sen skickade den till Finland.
Inte den bästa service jag varit med om direkt.
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
DHL som den gick via, sa åt mig att kontakta postnord (tog 2 veckor och 3 försök att få den informationen). Som inte hade rört den. DHL hade lämnat över den till tyska posten, som sen skickade den till Finland.
Inte den bästa service jag varit med om direkt.
Otroligt… DHL brukar ju vara bra att ha göra med enligt min uppfattning. Men gissar att Postnords inblandning ställde till det 😆
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Otroligt… DHL brukar ju vara bra att ha göra med enligt min uppfattning. Men gissar att Postnords inblandning ställde till det 😆
Tyska och finska posten.
Postnord förtullade den faktiskt på 2 dar när den väl kom hit. De var aldrig inblandade i fadäsen.

Det där med DHL fick jag förklarat för mig med att det är 4 (tror jag) olika företag. De som samarbetar med ebay har inte ett skit med de som delar ut paket i Sverige att göra. Så DHL Sverige kunde inte hjälpa till. Därav hänvisning till postnord (oklart varför när jag berättat att det gått direkt till Finland från Tyskland).
Det gick att spåra paketet på DHL.se. Men inte deras ansvar. Glasklart! 🙄
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Tyska och finska posten.
Postnord förtullade den faktiskt på 2 dar när den väl kom hit. De var aldrig inblandade i fadäsen.

Det där med DHL fick jag förklarat för mig med att det är 4 (tror jag) olika företag. De som samarbetar med ebay har inte ett skit med de som delar ut paket i Sverige att göra. Så DHL Sverige kunde inte hjälpa till. Därav hänvisning till postnord (oklart varför när jag berättat att det gått direkt till Finland från Tyskland).
Det gick att spåra paketet på DHL.se. Men inte deras ansvar. Glasklart! 🙄
Haha, lagom tydlig hantering... 😆
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Bildtungt inlägg coming up!

Ända sedan jag såg den här modellen har jag blivit mer och mer sugen. En ny Orient har varit planen ett tag, så när den här dök upp var det bara att slå till. Det kom ett paket…
4B16204F-E010-45EB-BB6F-5CA600CACB2B.jpeg


Superb service, och vackert inslaget. Kan varmt rekommendera Serious Watches!
40871A87-2662-4A3B-A913-A8A0C312405B.jpeg


Rafs rafs, sedan var den uppe! Orient Weekly Auto King Diver.
32F1AEDA-5D68-4B46-BDA0-A26DBA5BBDD1.jpeg
00072555-B951-4AE6-8364-FA1BBAD9AE35.jpeg


Initiala intrycket - mycket bra! Inte alls så maffig i storlek som jag var rädd för. Gediget byggd.

1D443331-66C1-4014-ADC7-ECB22FDD887B.jpeg


Baksidan är ju bara för nice. Riktigt cool!

585AC6A4-EA8C-40C4-AA6A-EBB7535CC74E.jpeg
10221F9A-7CD0-4B62-8359-65C789D0A23D.jpeg


Justerad och klar! Sitter riktigt skönt på handleden måste jag säga. Länken är väldigt bekväm, och känns stabil. Det enda negativa är låset, som gärna hade fått vara lite mer påkostat. Men, i prisklassen ska man inte klaga. Som alltid med Orient är klockan mycket pang för pengarna enligt mig.

Sommarens klocka är säkrad. Tack för titten! 😎🤿
5DED02F9-E767-45D0-A865-E653B44D7E6B.jpeg
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Dåligt drag i tråden. Så ni får helt enkelt hålla till godo med ännu en bild på min King Diver 😁

Måste säga jag är imponerad av verket. Ställde den mot Fröken Ur för två dagar sedan när jag fick den, och den går fortfarande på sekunden. Alltså +/-0 på över 48 h. Bättre än min Rolle 😂
104EE70C-67D6-492E-86AC-0EC6A9FE4AC8.jpeg
 
Topp