Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt! Kul att du slog till Gratulerar till en grym klockaFörsta Orienten
Jag fick den i present tom .Snyggt! Kul att du slog till Gratulerar till en grym klocka
Hur är känslan än så länge?
Eftersom du frågar så skulle jag ha skickat båda. Är inte särskilt förtjust i s.k. open heart-klockor. Men det är bara min personliga åsikt.En måste tyvärr bort. Vilken hade ni behållit?
Tycker den blå är lite snyggare....En måste tyvärr bort. Vilken hade ni behållit?
En måste tyvärr bort. Vilken hade ni behållit?
Behåll högraEn måste tyvärr bort. Vilken hade ni behållit?
Den blå. Mer personlighet.En måste tyvärr bort. Vilken hade ni behållit?
HögerEn måste tyvärr bort. Vilken hade ni behållit?
Kollar på att införskaffa mig en ny diver och gillade den Makon som jag hade innan, tänkte kolla vad det är för skillnad på Ray, Mako, Kamasu-modellerna.
Är det bara indexeringarna på urtavlan och händerna som ändras i princip eller är det andra saker med?
Såg att Kano och Triton var lite större vilket inte är lika optimalt för mina taniga handleder.
Har ägt Mako 2 och Ray 2 dock ej samtidigt. Min minnesbild är att Ray hade ganska mycket bättre lume än Mako. I övrigt är det mest design som skiljer.Jag tror Ray har lite bättre lume än Mako, jag tror det är för att markeringarna på bezeln är större och därmed har mer lysmassa, men jag har själv inte ägt någon Ray (endast 2 st Mako, 1:a resp, 2:a generationen), så jag vet inte hur stor skillnaden är i praktiken. Det kanske någon annan kan svara på. Metallänkarna är lite annorlunda på Ray resp. Mako (endast borstad på Mako, borstad och polerad på Ray).
Jag har ingen erfarenhet av Kamasu. Däremot av Kano, och jag skulle säga att finishen känns som om den är snäppet bättre än Mako. Bl,a. indexen känns skarpare på något sätt, och de är inte lika platta som på Makon, vilket ger urtavlan ett större djup. Jag vet inte om det är likadant på Kamasu. Annars är väl den stora fördelen med Kamasu att den har safirglas.
Har inte Kamasun sapphire glass och hacking gämtemot Makon?
Har ägt Mako 2 och Ray 2 dock ej samtidigt. Min minnesbild är att Ray hade ganska mycket bättre lume än Mako. I övrigt är det mest design som skiljer.
Då va solen tillbaka igen då, men hälldre det än kvaft och varmt som det va igår
Jag tror inte Kamasu har sämre lume än Ray 2.Just nu så lutar det åt antingen en Kamasu för glaset eller en Ray II för lumen.
Tycker det är lite synd att de lagt så mycket krut på 44mm modellerna då Kanon har massa fräcka färger att välja mellan.
Tycker designen på den gamla är långt mycket bättre än den nya men det är ju en smaksak förstås. Saknar den jag sålde till dig men har ju kvar OSD300 som tur är.hur känns denna mini triton? Upplevs den stor? Min far har stora och tycker den är sjukt bra, borde köpt den själv @CptSlow hehe