• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Schned

Panerai
2-Faktor
Screenshot_20210920_073213.jpg


Kommande dykare från Orient Star.
Ser ut att vara lite mer kompakt.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Screenshot_20210921_084113.jpg


40mm och cirka 11000:- i Asien. Helt i linje med Seiko SPB143 som jag misstänkte.

Undrar hur limiterad den kommer bli dock.
Förhoppningsvis så kommer det fler mindre dykare från Orient Star.
Limiterad till 500 ex.
Lär ju inte gå mkt under list.

Undrar om det går att ställa sig på nån lista.

Sen finns ju alltid möjligheten att Orient gör en vanlig version. Onumrerad med andra tavlor och ingen bok etc.
Men det kändes inte så när jag läste.
 

kuma-kun

Audemars
Screenshot_20210921_084113.jpg


40mm och cirka 11000:- i Asien. Helt i linje med Seiko SPB143 som jag misstänkte.

Undrar hur limiterad den kommer bli dock.
Förhoppningsvis så kommer det fler mindre dykare från Orient Star.

Dom Japanska tillverkarna kör ju lite då och då begränsade serier och inte alltid dom säljer slut fort och jag tror nog inte alla är förbokade eftersom Orient inte har en stor och lojal skara fanboys.
Men kul modell som inte försöker vara återutgivning av äldre, dom blir alltid platta och tråkiga, men mer inspiration av äldre klockor.
 

Schned

Panerai
2-Faktor
Limiterad till 500 ex.
Lär ju inte gå mkt under list.

Undrar om det går att ställa sig på nån lista.

Sen finns ju alltid möjligheten att Orient gör en vanlig version. Onumrerad med andra tavlor och ingen bok etc.
Men det kändes inte så när jag läste.

Dom Japanska tillverkarna kör ju lite då och då begränsade serier och inte alltid dom säljer slut fort och jag tror nog inte alla är förbokade eftersom Orient inte har en stor och lojal skara fanboys.
Men kul modell som inte försöker vara återutgivning av äldre, dom blir alltid platta och tråkiga, men mer inspiration av äldre klockor.

Känns som det storleksmässigt har varit på väg mot mindre klockor på hela marknaden ett tag så jag tror ändå att det dyker upp fler klockor från Orient som som är mindre.

Personligen skulle jag bli jätteglad om det kom en 38-40mm version av den här dressaren.

 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
concept_img_03.png

Nu har jag funderat klart vad jag tycker om den här.
Jag tycker de kunde hoppat över PR-mätaren.
Klockan skulle bli en mkt bättre hyllning till Olympian utan den.
Modern, men ändå tydlig vad den kommer ifrån.

Visst att det är Orients signaturkomplikation men här är den mest ivägen.

concept_img_02.png

Den är tillräckligt uppdaterad även utan PR.
 

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Senaste inköpet, en kvartsare:
DSCN0594[1].JPG

Mörkgrön urtavla, betyder att den nästen ser svart ut beroende på ljuset, skulle nästan kunna missta den för den svarta modellen ibland... här har jag slängt på ett passande mörkgrönt läderarmband. Bilden togs igår när jag var ute i skog och mark.
 

Flying Viking

Omega
2-Faktor
Laddade nyss upp en video-recension av min Orient M-Force (3rd gen). Priset snurrar kring 2800-4000 SEK beroende på varifrån man köper. Tycker specsen är väldigt imponerande för priset. ISO diver med AR-coated sapphire mm.. Diametern är 45 mm och 47 mm utan att ta hänsyn till stora crown-guarden, så det är lite på gränsen med min 16,5 cm handled:rolleyes: Fanns inte så värst mycke videon om denna från förut så länkar videon hit ifall det väckte någons intresse :cool:

 

Henriklj

Omega
Överväger en "Bambino" som på bilden nedan, någon som har haft en sådan? Den är ju ganska billig men har ändå hört bra om dem. Åsikter?
Bonuspoäng om någon kan jämföra med Seiko SRPB77 vilket är en annan kandidat.

1634720447297.png


Seiko SRPB77
1634720521460.png


Tack på förhand!
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor

petkr

Breitling
Min första Orient fick bli en brasse. Orient Poseidon tillverkade i Manaus i Amazonas endast för den Brasilianska marknaden. Den här modellen är begränsad till bara 500st. Det är en imponerande 300meters dykare med titanboet (finns även titanarmband förutom dom två gummiremmar som också
k
9899FF5D-07A3-41DC-8A3F-06F9CC6ACD72.jpeg
E19CA20B-D215-4B85-B7F4-55180E59BDC0.jpeg
8F45F309-32FB-4D64-B030-A014C7F8C22E.jpeg
om med.) Den har hacking, kraftreservsindikator och helium escape valve…Den verkar nästan helt omöjlig att få tag i utanför Brasilien, så lite nöjd att jag lyckades få tag i en när jag äntligen kunde resa dit igen. :)
 
Topp