Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Limiterad till 500 ex.
40mm och cirka 11000:- i Asien. Helt i linje med Seiko SPB143 som jag misstänkte.
Undrar hur limiterad den kommer bli dock.
Förhoppningsvis så kommer det fler mindre dykare från Orient Star.
40mm och cirka 11000:- i Asien. Helt i linje med Seiko SPB143 som jag misstänkte.
Undrar hur limiterad den kommer bli dock.
Förhoppningsvis så kommer det fler mindre dykare från Orient Star.
Limiterad till 500 ex.
Lär ju inte gå mkt under list.
Undrar om det går att ställa sig på nån lista.
Sen finns ju alltid möjligheten att Orient gör en vanlig version. Onumrerad med andra tavlor och ingen bok etc.
Men det kändes inte så när jag läste.
Dom Japanska tillverkarna kör ju lite då och då begränsade serier och inte alltid dom säljer slut fort och jag tror nog inte alla är förbokade eftersom Orient inte har en stor och lojal skara fanboys.
Men kul modell som inte försöker vara återutgivning av äldre, dom blir alltid platta och tråkiga, men mer inspiration av äldre klockor.
Ohayoo Gozaimasu!Lyfter tråden med dagens klocka.
Har haft men flippade, den var några mm för stor. 37 mm hade varit perfekt.Överväger en "Bambino" som på bilden nedan, någon som har haft en sådan? Den är ju ganska billig men har ändå hört bra om dem. Åsikter?
Bonuspoäng om någon kan jämföra med Seiko SRPB77 vilket är en annan kandidat.
Seiko SRPB77
Tack på förhand!
Har för mig det finns en 36mm version av den nuHar haft men flippade, den var några mm för stor. 37 mm hade varit perfekt.
Bambino finns i 36 mm.Har för mig det finns en 36mm version av den nu
Jupp, har kikat på den, men jag skulle nog, om jag ville klicka hem en 36:a, köra på en Timex Marlin 1960 istället. Gillar tavlan bättre.Har för mig det finns en 36mm version av den nu
Alla jag har sett har glasbaksida.Tror ni att denna Orient Bambino Open Heart som Sellpy säljer är fejk? Jag känner inte igen bakboetten.
Här är en annan klocka ("Concord Automatic Chronometer") från Sellpy som jag misstänker är fejk: