• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Jag bailar på den där OSR:en, jag behöver inte fler klockor samt att köpa den vore dåligt för hemfriden. En annan nackdel är att boetten är i helt i silver.

Säljaren skeppar till sverige för AU$25 tror jag så om någon är intresserad köp den, det är ett bra pris.

Jag är riktigt, riktigt sugen. Synd på ett sånt tillfälle, men det är verkligen inte läge nu. :(

Jag är riktigt, riktigt sugen. Synd på ett sånt tillfälle, men det är verkligen inte läge nu. :(
Ingen som har en klockförstorare så vi kan göra den säg 39mm med 20 mm luggar?
Älskar hur den ser ut men vet att den inte kommer användas när den är så liten. Har en certina guldkvartsare i samma storlek som jag inte ens märkte att batteriet var slut på ett vad jag antar bra tag.

Vad säger panelen?
Äkta cool ovanlig sak eller franken?
Jag misstänker franken men orient har ju släppt så jäkla många modeller att
360118339db00fb7e8f07d96eba62558.jpg
det är omöjligt vara säker.

Va!?
rare_vintage_men__s_orient_king_diver_21j_quartz_pepsi_bezel_56910_handsome_diver_4_lgw.jpg

Hur tänkte de här!?
Kvarts Rolient King Diver!?
Hoppas för guds skull den är tvärfejk!
Edit// misstänker tyvärr att så inte är fallet då bilden är från watchesdb.

Va!?
rare_vintage_men__s_orient_king_diver_21j_quartz_pepsi_bezel_56910_handsome_diver_4_lgw.jpg

Hur tänkte de här!?
Om det inte är ett hemmabygge är den iaf sjukt ovanlig :p

När jag letade lite efter någon info på den fick jag upp en klocka som kanske faller dig i smaken Mforce, jag presenterar Orient King Master!

Den jag tror du gillar mest är coke med namnet WZ0241ER

image.jpg
image.jpg

EDIT:// jag har aldrig sett modellen förut så den var ny för mig, men den såldes iaf under 2010 så det är inte en jättegammal modell.

Om det inte är ett hemmabygge är den iaf sjukt ovanlig :p

När jag letade lite efter någon info på den fick jag upp en klocka som kanske faller dig i smaken Mforce, jag presenterar Orient King Master!

Den jag tror du gillar mest är coke med namnet WZ0241ER

image.jpg
image.jpg

Den där har jag sett men av någon konstig anledning sorterat bort. Aldrig sett nån till försäljning.
Den ska sökas.
Grymt trevlig och tillräckligt långt borta från Rolex. :)
Tack för det

Va!?

Hur tänkte de här!?
Hittade denna i en gammal Rakutenannons, tydligen någon sprts 70-talsskapelse. Men som sagt verkar vara oerhört ovanliga klockor numera : P
image.jpg

Den där har jag sett men av någon konstig anledning sorterat bort. Aldrig sett nån till försäljning.
Den ska sökas.
Grymt trevlig och tillräckligt långt borta från Rolex. :)
Tack för det
Hade den varit utan cyklopet hade jag gillat den och som du säger så har den, till skillnad från Orient Submarinern, tillräckligt mycket eget så enbart de mest inbitna fanboysen hugger på den.

Hittade denna i en gamal Rakutenannons, tydligen någon sprts 70-talsskapelse. Men som sagt verkar vara oerhört ovanliga klockor numera : P
image.jpg

Den där är hemsk men iaf automatisk. Har sett en sån till salu med en annan bezel ett par ggr så jag undrar om den där är original eller en Rolex-fiering.
Den tavlan har jag f.ö på min King Diver som gissningsvis är från 70 nånting.
Könns som en ovanlig tavla vilket glädjer mig oerhört.

Den där är hemsk men iaf automatisk. Har sett en sån till salu med en annan bezel ett par ggr så jag undrar om den där är original eller en Rolex-fiering.
Den tavlan har jag f.ö på min King Diver som gissningsvis är från 70 nånting.
Könns som en ovanlig tavla vilket glädjer mig oerhört.
Jag placerar dem båda till tidigt 70-tal eftersom Orient bytte ut King Diver till KD på urtavlorna under första halvan av 70-talet. Jag har tidigare spekulerat i att det kanske berodde på dålig PR att kalla en klocka vattentät till 40 m (undantaget KD1000) för en "dykare" :p

Jag placerar dem båda till tidigt 70-tal eftersom Orient bytte ut King Diver till KD på urtavlorna under första halvan av 70-talet. Jag har tidigare spekulerat i att det kanske berodde på dålig PR att kalla en klocka vattentät till 40 m (undantaget KD1000) för en "dykare" :p

Jag vet att de bytte till SK (ni vet den som det tyvärr finns 40 tusen miljarder frankens av på bukten), Sea King, av den anledningen iaf. Var svårt att kalla en 40-meters klocka när alla inklusive Orient själva hade minst 100m standard.

Det här var väl gissningsvis sent 70-tal.
Hur det var med KD vet jag inte.

Mitt hjärta vill gärna handla nåt lite äldre o mer spännande än de som finns i butik. Men denna har funnits på olika forum länge men ingen har velat köpa...

image001.jpg

Nästa fråga till panelen. Är detta ett bra köp tror ni. Nyproduktion av 70-talare?
Klockan är nog ursprungligen 70-tal, sedan vad som gjorts med den under resan är omöjligt att veta, är urverket bytt till ett modernt har man iaf gjort ansträngningen att sätta dit orginal daghjulet eftersom veckodagarna är kanji. (Troligen passar ett urverk från en Mako/ray i den klockan).

Boetten är troligen polerad och glaset är även detta troligen polerat eller bytt mot ett utbytesglas. Är glaset polerat ser det ut att vara bra gjort eftersom facetterna ser skarpa ut på bilden.

Om den inte är jättedyr tycker jag du ska köpa den. Det är en kul och lite ovanlig klocka, se det mer som en kul klocka och inte en investering bara. :)

image001.jpg

Nästa fråga till panelen. Är detta ett bra köp tror ni. Nyproduktion av 70-talare?

Tror faktiskt det där är en riktig 70-talare. Chrono Ace som modellen heter är väl känd och släpptes 1969.
Kom med ett antal olika urverk varav ett mycket riktigt hade 23 juveler (caliber 42950).
Älskar hur glaset är slipat. Grym klocka

Tillbaka
Topp