• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Ja men det är så jag tänker. Är inte så diehard (ännu)... Vill ha nåt lite ovanligt och roligt. Tack för ett jättebra svar - inte bara för att du säger det mitt hjärta vill:happyhappy:

Min! :mad:
$_57.JPG

Om den inte blir skitdyr, då får ni gärna köpa den. :angel:

Ytterligare en newbie-fråga: Om man köper av en privatperson mha Paypal, bör man väl kalla överföringen "goods", inte "gift"? Om man kryssar i "gift" har man väl egentligen bara överfört pengar utan nån som helst försäkring om att få nåt tibax? Jag antar att det är ett sätt för säljaren att komma undan paypals avgifter som är lägre eller inga alls för "gift"?

Ytterligare en newbie-fråga: Om man köper av en privatperson mha Paypal, bör man väl kalla överföringen "goods", inte "gift"? Om man kryssar i "gift" har man väl egentligen bara överfört pengar utan nån som helst försäkring om att få nåt tibax? Jag antar att det är ett sätt för säljaren att komma undan paypals avgifter som är lägre eller inga alls för "gift"?
Välj INTE gift på PayPal om du inte känner säljaren riktigt bra då du inte har någon som helst garanti / säkerhet då.

Lätt uttråkad och har inget vettigt att dela med mig av, så jag bjuder på denna :p

Lyser så starkt (fuskat och pålyst den med lampan i mobilen :p ) så plupparna blivit överexponerade.

image.jpg

Vadårå?

Menar du OS GMTn som just nu ligger för budgivning och för tillfället bara kostar 1700 kr? ;)
Är ju sex dar kvar på den. Så utbrottet på den får vänta ett tag. [emoji6]

Det här gällde den rätt ovanliga titan m-force som jag fått för mig var tillverkad främst för ryska marknaden då jag bara sett den på ryska forum samt på schoeneuhren.de. en sajt jag alltid misstänkt tar sina klockor därifrån. Missade min budhöjning med en hel sekund. [emoji31]
Enda bra i sammanhanget var att den var uppe ungefär där den låg sist nämnda handlare sålde den i ngt slitet skick. Så det hade ju inte varit världens bästa affär. Men jag ville verkligen ha den m-force på bara 40mm.

Är ju sex dar kvar på den. Så utbrottet på den får vänta ett tag. [emoji6]

Det här gällde den rätt ovanliga titan m-force som jag fått för mig var tillverkad främst för ryska marknaden då jag bara sett den på ryska forum samt på schoeneuhren.de. en sajt jag alltid misstänkt tar sina klockor därifrån. Missade min budhöjning med en hel sekund. [emoji31]
Enda bra i sammanhanget var att den var uppe ungefär där den låg sist nämnda handlare sålde den i ngt slitet skick. Så det hade ju inte varit världens bästa affär. Men jag ville verkligen ha den m-force på bara 40mm.

Vad är det för ref på den som är 40mm?
Låter som en klocka för mig;)

Orient Ray, billig och lite själlös men jag är grymt imponerad över kvalitén. Min sommarbeater har nu tickat på i 8 dagar och ligger 9 sekunder före. Det är +1 sekund/dag! Har aldrig varit mer än 15 sekunder före och det senaste dygnen har den i stort sett gått exakt!
Detta massproducerade verk med sin sävliga 21600 takt presterar bättre än någon annan klocka jag haft. Japanerna kan minsann när dom vill. Bjuder på ett par nya bilder.
ImageUploadedByTapatalk1429986034.843274.jpg
ImageUploadedByTapatalk1429986014.416904.jpg

Orient Ray, billig och lite själlös men jag är grymt imponerad över kvalitén. Min sommarbeater har nu tickat på i 8 dagar och ligger 9 sekunder före. Det är +1 sekund/dag! Har aldrig varit mer än 15 sekunder före och det senaste dygnen har den i stort sett gått exakt!
Detta massproducerade verk med sin sävliga 21600 takt presterar bättre än någon annan klocka jag haft. Japanerna kan minsann när dom vill. Bjuder på ett par nya bilder.
Briljant! Snygga bilder förövrigt.
Finns för övrigt hur mycket själ som helst om man antingen nördar ner sig med vintage eller köper lite (ja alltså LITE på riktigt [emoji41]) dyrare pjäser. [emoji6]
Välkommen till tråden om det nu var din första post här.

Tillbaka
Topp