• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Hej, jag har haft en Sat diver i lite mer än en vecka och den har inte lämnat armen sen den kom hem! Vridringen är fantastisk, känns som att vrida på ett kassaskåp, lumen är grym och power reserve är en trevlig komplikation. Har haft den mest på gummi men bytte igår till länken, det enda som inte känns top notch är spännet och att ändlänkarna inte sluter tätt mot boetten. I övrigt var jag orolig över storleken men jag tycker den sitter som en smäck, har 17.5 cm handleder som är ganska platta om någon undrar. Bilder nedan:
20151203_202119_HDR.jpg

20151207_161200-1.jpg

20151212_103823-1.jpg

Hej, jag har haft en Sat diver i lite mer än en vecka och den har inte lämnat armen sen den kom hem! Vridringen är fantastisk, känns som att vrida på ett kassaskåp, lumen är grym och power reserve är en trevlig komplikation. Har haft den mest på gummi men bytte igår till länken, det enda som inte känns top notch är spännet och att ändlänkarna inte sluter tätt mot boetten. I övrigt var jag orolig över storleken men jag tycker den sitter som en smäck, har 17.5 cm handleder som är ganska platta om någon undrar. Bilder nedan:
20151203_202119_HDR.jpg

20151207_161200-1.jpg

20151212_103823-1.jpg
Fast den har ju inga ändlänkar för att det skall vara enkelt att byta band (ändlänkarna är integrerade i boetten) ;)

20151203_202119_HDR.jpg

20151207_161200-1.jpg

20151212_103823-1.jpg
Jävligt snygg måste jag säga! Den lilla visaren vad visar den?

Jupp.:mad:
Dags att bli fanboy till ett annat märke.
Hur många har en jeanrichard?

:p

Tillägg// JeanRichard är grymma. Alla borde ha en, inklusive jag! ;)
Spindel och Mforce: Den här senaste utvecklingen på forumet måste få er att känna ett styng av samma vemodiga känsla som när ens barn börjar göra sig fri från föräldern, man inser att de klarar sig utan ens vakande öga;-)

Ooops impulsköpte en Orient ray black med lämk på nätet precis! Hade bestämt mig för en seiko skx007 först men så kan det gå. Beställde på skywatches...slank med en g-shock dw5600 också ;)
Tänkte oxå skicka efter en dw5600:a i dagarna! Har pluggat olika modeller och finesser och utseende, men det kokar nog ner till en enkel och klassisk dw 5600e. Jobbigt med skywatches som "har" en massa att välja på, särskilt 56XX, men 95 procent är "out of stock"...

Följt märket ett tag, schyssta men stora klockor. Nu är det ganska bra rea på jeanrichard på ashford btw :)
Jag vet. Vågar bara inte beställa innan jag vet min finansiella situation och hur länge jag blir sjukskriven.
Terrascope finns för övrigt i 39 mm också. Det där med dammodell kan vi ju bortse från.:)

Spindel och Mforce: Den här senaste utvecklingen på forumet måste få er att känna ett styng av samma vemodiga känsla som när ens barn börjar göra sig fri från föräldern, man inser att de klarar sig utan ens vakande öga;-)
Lyckligtvis är det @Spindel som är förälder här. Jag gled bara in på en räkmacka och började härja.
Föräldrakunskaperna är det dessutom så där med. Fråga mina barn... ;)

Det där med sjukskriven låter mindre kul... Inte bara för att det innebär färre klockbilder för oss andra att se fram emot...
Med tanke på att jag inte har en aning om hur och när jag får pengar från försäkringskassan så är det lite nojigt. Första gången jag går hemma mer än en vecka.
Klockkontot som jag antar jag får nalla av är dock tillräckligt fyllt för nån av de vintage orienter jag har koll på. ;)

Vågar bara inte slänga iväg 10k och uppåt innan räkningarna är betalda och pengarna finns på kontot. Hoppas jag kan börja jobba efter jul också.

Med tanke på att jag inte har en aning om hur och när jag får pengar från försäkringskassan så är det lite nojigt. Första gången jag går hemma mer än en vecka.
Klockkontot som jag antar jag får nalla av är dock tillräckligt fyllt för nån av de vintage orienter jag har koll på. ;)

Vågar bara inte slänga iväg 10k och uppåt innan räkningarna är betalda och pengarna finns på kontot. Hoppas jag kan börja jobba efter jul också.
Jäkligt att bråka med försäkringskassan dom är inte alltid så roliga. Hoppas det löser sig bra. Krya på dig!

Jäkligt att bråka med försäkringskassan dom är inte alltid så roliga. Hoppas det löser sig bra. Krya på dig!
Tack!
Hoppas ju slippa bråka med dem. Tror inte deras läkare har kompetens att ifrågasätta mina (eller hoppas iaf inte det).
Har opererat ett öga och mig veterligen är läkarna på St Erik största experterna på det i Sverige.

/off topic ;)

Tänkte oxå skicka efter en dw5600:a i dagarna! Har pluggat olika modeller och finesser och utseende, men det kokar nog ner till en enkel och klassisk dw 5600e. Jobbigt med skywatches som "har" en massa att välja på, särskilt 56XX, men 95 procent är "out of stock"...
Ja det är inte mycket i lager på den sidan. Jag tog en vanlig hederlig dw5600 som jag kan ha på jobbet och när jag grejar hemma, kostade inte mer än en fem hundring med orginalbox så den behöves man ju inte vara så rädd om. Sen kan man ju alltid köpa fler modeller ;)

Ja det är inte mycket i lager på den sidan. Jag tog en vanlig hederlig dw5600 som jag kan ha på jobbet och när jag grejar hemma, kostade inte mer än en fem hundring med orginalbox så den behöves man ju inte vara så rädd om. Sen kan man ju alltid köpa fler modeller ;)
Det blev en sån för min del oxå! Känns som att risken finns att det blir nån casio till under 2016...

Paketöppnar härinne i värmen... :)

Har egentligen extremt mycket köpstopp, men Cyber Monday blev för svår, jag var tvungen att ta en snabb fix för att lugna mig...

Har haft ett gäng Orienter såhär långt; en Planet Orient (Mako XL), en Ray Raven, en Millenium (vaaaarför sålde jag den??) och några vintageur...

Nu då?
Jo, slog till på en pepsi Mako!!
Jävlar vilken trevlig klocka! Känns mycket fräschare än min Ray Raven, och som högre kvalitet än Mako XL. Jag är imponerad! :)

Köpte den på det sjukt obekväma gummit, men hade inte så många 22-band hemma som jag trodde, så det blir svart läder sålänge, men det funkar... Planen är dock blått perlon!
DSC_0051.jpg

Tillbaka
Topp