• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Piaget-Tråden

Bara denna
5182C4E7-14A3-4FD3-B2B6-DD9ECB1D2B77.jpeg
Just den jag menade.

Förstår! Är en upstream jag sneglar lite på begagnad :)
Tror inte att det kommer vara en klocka som du snabbt kan flippa om/när det blir dags.
Utan att ha någon egen erfarenhet kring modellen så är det inte mycket klassiskt Piaget-DNA så då återstår breddmarknaden som möjliga köpare.
Dessa kommer inte ha koll nog på märket att spendera de summorna på en för dem okänd tillverkare.
Lägg där till att rektangulära klockor redan är en ganska smal nisch.

Tror inte att det kommer vara en klocka som du snabbt kan flippa om/när det blir dags.
Utan att ha någon egen erfarenhet kring modellen så är det inte mycket klassiskt Piaget-DNA så då återstår breddmarknaden som möjliga köpare.
Dessa kommer inte ha koll nog på märket att spendera de summorna på en för dem okänd tillverkare.
Lägg där till att rektangulära klockor redan är en ganska smal nisch.
Tack för feedback! Får fundera om jag ska slå till på en :)

Klart du ska slå till!
Du ska köpa klockor som du själv uppskattar. Detta med behov av starkt andrahandsvärde är ett nytt påfund och onödigt orosmoln.

Att köpa den udd modellen är ju precis vad som får denna hobby att blomstra - kärlek till klockan, inte dess monetära värde.
Helt sant! Föredrar generellt klockor som är lite udda som man kanske inte ser varje dag

Klart du ska slå till!
Du ska köpa klockor som du själv uppskattar. Detta med behov av starkt andrahandsvärde är ett nytt påfund och onödigt orosmoln.

Att köpa den udd modellen är ju precis vad som får denna hobby att blomstra - kärlek till klockan, inte dess monetära värde.
Helt sant! Föredrar generellt klockor som är lite udda,
Spännande! Får man fråga vilken version det är du kollar på? De är ju inte helt vanliga på marknaden.
Bara med datum komplikationen. Nää och det gör det ju lite extra roligt :)

Helt sant! Föredrar generellt klockor som är lite udda som man kanske inte ser varje dag
Säger också kör, det värsta andrahandsvärdes tappet har ju ändå redan skett. Använd “föreslå pris” funktionen på Chrono24 flitigt så kommer du snart känna att du gjort ett fynd 😀 och vem vet, det kanske är fler som migrerar från Cartier och helt plötsligt har du gjort en dunder affär om du tröttnar ;)

Säger också kör, det värsta andrahandsvärdes tappet har ju ändå redan skett. Använd “föreslå pris” funktionen på Chrono24 flitigt så kommer du snart känna att du gjort ett fynd 😀 och vem vet, det kanske är fler som migrerar från Cartier och helt plötsligt har du gjort en dunder affär om du tröttnar ;)
Valde behålla klockan 😅 Men får se i framtiden om jag slår till. Alltid så dumt när man inte kan prova klockan

Hej!
Skulle behöva lite hjälp att identifiera den här Piaget klockan jag ärvt, ca 37 mm i 18k.
Kaplands har bekräftat att den är äkta men kunde inte identifiera modellen.

Mycket tacksam för hjälp eller om ni vet vem man kontakta som kan veta.

Stort tack på förhand😀

Edit: Tog bättre kort och lade upp.
Edit 2: Var i kontakt med Piaget "Heritage department", jättebra service när man väl fick tag i dem. Det hittade inte en broschyr med den exakta urtavlan, men motsvarande S35 i broschyr från 1948. Det var tydligen lite imponerade av den här. Kul, men då har jag i allafall fått verifierat att den är äkta och från runt slutet på 40-talet😀

Piaget 1940s-1948 cat.jpg

20230920_095025.jpg

20230920_094749.jpg

20230920_095107.jpg

20230920_100209.jpg

20230920_095147.jpg

Senast ändrad:
DSC_9366.jpg

Piaget återlanserar sin klassiska Polo. 38mm, automatiskt verk (Piagets kaliber 1200P1) och pris på typ 800000 svenska. Limiterad produktion, men inte en en limiterad utgåva i form av numrerade klockor etc (så tolkar jag Hodinkee iaf, kan ha fel).

Tankar? Personligen tycker jag att det är synd att man bulkar upp den i storlek och kör automatiskt urverk (är ändå ett fan av quartz) samtidigt som det är kul att se modellen i modern tappning. Kluven! Oavsett så har man inte plånboken, haha.

DSC_9366.jpg

Piaget återlanserar sin klassiska Polo. 38mm, automatiskt verk (Piagets kaliber 1200P1) och pris på typ 800000 svenska. Limiterad produktion, men inte en en limiterad utgåva i form av numrerade klockor etc (så tolkar jag Hodinkee iaf, kan ha fel).

Tankar? Personligen tycker jag att det är synd att man bulkar upp den i storlek och kör automatiskt urverk (är ändå ett fan av quartz) samtidigt som det är kul att se modellen i modern tappning. Kluven! Oavsett så har man inte plånboken, haha.
Kul, men skulle varit mindre eller elegantare. Hade den kramat handleden bättre hade storleken funkat bättre. Verket är bara kul om det inte hade straffat profilen. Men som alltid finns det bättre vintage att köpa.

Tillbaka
Topp