Just den jag menade.Bara denna
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Just den jag menade.Bara denna
Sitter Chopard verk och krona i den, något du stött på tidigare? Fått lite olika uppgifter huruvida det är korrekt eller ejJust den jag menade.
Udda. Nej inget jag hört om tidigare. Känns som om någon skulle göra verk till annan tillverkare så är det väl Piaget?Sitter Chopard verk och krona i den, något du stött på tidigare? Fått lite olika uppgifter huruvida det är korrekt eller ej
Fantastisk tiger-eye! Trevlig boett på den.Hur kan jag ha missat denna tråd - grymt märke ju. Mina bidrag:
Den är helt otroligIngen verkar se storheten i den så får nog behålla denna.. Inte mig emot..
Listar runt 100?
Provade den här Polo’n på NK idag, riktigt trevlig klocka på gummi jag inte hade bangat på
Men sett till antalet sidor i tråden lär de inte krylla av dem på köp och sälj inom en snar framtid tyvärr
130 för den konfigurationen, antar att eurokursen pushat upp priserna…Listar runt 100?
Hur bra som helst!Lite gubb-bling
Beror helt på modell och om du tänker köpa nytt eller begagnat.Hur står sig andrahandsvärdet på Piaget generellt? Tänkte sälja min cartier för och finansiera en ev
Tror inte att det kommer vara en klocka som du snabbt kan flippa om/när det blir dags.Förstår! Är en upstream jag sneglar lite på begagnad
Tack för feedback! Får fundera om jag ska slå till på enTror inte att det kommer vara en klocka som du snabbt kan flippa om/när det blir dags.
Utan att ha någon egen erfarenhet kring modellen så är det inte mycket klassiskt Piaget-DNA så då återstår breddmarknaden som möjliga köpare.
Dessa kommer inte ha koll nog på märket att spendera de summorna på en för dem okänd tillverkare.
Lägg där till att rektangulära klockor redan är en ganska smal nisch.
Klart du ska slå till!Tack för feedback! Får fundera om jag ska slå till på en
Spännande! Får man fråga vilken version det är du kollar på? De är ju inte helt vanliga på marknaden.Tack för feedback! Får fundera om jag ska slå till på en
Helt sant! Föredrar generellt klockor som är lite udda som man kanske inte ser varje dagKlart du ska slå till!
Du ska köpa klockor som du själv uppskattar. Detta med behov av starkt andrahandsvärde är ett nytt påfund och onödigt orosmoln.
Att köpa den udd modellen är ju precis vad som får denna hobby att blomstra - kärlek till klockan, inte dess monetära värde.
Helt sant! Föredrar generellt klockor som är lite udda,Klart du ska slå till!
Du ska köpa klockor som du själv uppskattar. Detta med behov av starkt andrahandsvärde är ett nytt påfund och onödigt orosmoln.
Att köpa den udd modellen är ju precis vad som får denna hobby att blomstra - kärlek till klockan, inte dess monetära värde.
Bara med datum komplikationen. Nää och det gör det ju lite extra roligtSpännande! Får man fråga vilken version det är du kollar på? De är ju inte helt vanliga på marknaden.
Säger också kör, det värsta andrahandsvärdes tappet har ju ändå redan skett. Använd “föreslå pris” funktionen på Chrono24 flitigt så kommer du snart känna att du gjort ett fynd och vem vet, det kanske är fler som migrerar från Cartier och helt plötsligt har du gjort en dunder affär om du tröttnarHelt sant! Föredrar generellt klockor som är lite udda som man kanske inte ser varje dag
Valde behålla klockan Men får se i framtiden om jag slår till. Alltid så dumt när man inte kan prova klockanSäger också kör, det värsta andrahandsvärdes tappet har ju ändå redan skett. Använd “föreslå pris” funktionen på Chrono24 flitigt så kommer du snart känna att du gjort ett fynd och vem vet, det kanske är fler som migrerar från Cartier och helt plötsligt har du gjort en dunder affär om du tröttnar
Kul, men skulle varit mindre eller elegantare. Hade den kramat handleden bättre hade storleken funkat bättre. Verket är bara kul om det inte hade straffat profilen. Men som alltid finns det bättre vintage att köpa.
Piaget återlanserar sin klassiska Polo. 38mm, automatiskt verk (Piagets kaliber 1200P1) och pris på typ 800000 svenska. Limiterad produktion, men inte en en limiterad utgåva i form av numrerade klockor etc (så tolkar jag Hodinkee iaf, kan ha fel).
Tankar? Personligen tycker jag att det är synd att man bulkar upp den i storlek och kör automatiskt urverk (är ändå ett fan av quartz) samtidigt som det är kul att se modellen i modern tappning. Kluven! Oavsett så har man inte plånboken, haha.