• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Piaget-Tråden

Kul, men skulle varit mindre eller elegantare. Hade den kramat handleden bättre hade storleken funkat bättre. Verket är bara kul om det inte hade straffat profilen. Men som alltid finns det bättre vintage att köpa.
Håller som sagt med om att mindre/elegantare hade varit roligare. Å andra sidan tror jag marknaden inte riktigt är där än (alltså att gå ned till storlek 34mm) så kan förstå att de går den väg de gör. Kan nog bli lyckat, är väl prislappen emot. Finns ju rätt hård konkurrens i det segmentet..

DSC_9366.jpg

Piaget återlanserar sin klassiska Polo. 38mm, automatiskt verk (Piagets kaliber 1200P1) och pris på typ 800000 svenska. Limiterad produktion, men inte en en limiterad utgåva i form av numrerade klockor etc (så tolkar jag Hodinkee iaf, kan ha fel).

Tankar? Personligen tycker jag att det är synd att man bulkar upp den i storlek och kör automatiskt urverk (är ändå ett fan av quartz) samtidigt som det är kul att se modellen i modern tappning. Kluven! Oavsett så har man inte plånboken, haha.
Gillar även om jag hade föredragit mindre storlek. Fint med tunt mekaniskt verk. Hur kul det än är med en nylansering av en ikonisk modell så är det svårt att komma runt det svettiga priset.

Senast ändrad:
DSC_9366.jpg

Piaget återlanserar sin klassiska Polo. 38mm, automatiskt verk (Piagets kaliber 1200P1) och pris på typ 800000 svenska. Limiterad produktion, men inte en en limiterad utgåva i form av numrerade klockor etc (så tolkar jag Hodinkee iaf, kan ha fel).

Tankar? Personligen tycker jag att det är synd att man bulkar upp den i storlek och kör automatiskt urverk (är ändå ett fan av quartz) samtidigt som det är kul att se modellen i modern tappning. Kluven! Oavsett så har man inte plånboken, haha.
Håller precis som andra med om att den är lite för bulkig, hade gärna sett den mindre fyrkantiga göra en comeback istället (inte för att jag hade haft råd med så mycket guld men men)

16x9forHSite5 copy.jpg

Hur ser förutsättningar ut kring service av 9P/9P2 verk ut som sitter i många neo-vintage? Tillgång på reservdelar, prisbild etc? Via NK i Stockholm?

7CC8F746-4B09-4A1D-85C8-1C8809747787.jpeg

Provade den här Polo’n på NK idag, riktigt trevlig klocka på gummi jag inte hade bangat på 😀

Men sett till antalet sidor i tråden lär de inte krylla av dem på köp och sälj inom en snar framtid tyvärr 😅
Väcker liv i en gammal post😂
Otroligt bra klocka, synd att länken är inte smalnar av och jag tyckte den kändes relativt klumpig sett till klockan den sitter på, inte bara att den inte smalnade av utan även att den kändes för tjock.
Provade den på läder då var den ok inte mer men på gummi kan jag tänka mig att den är riktigt bra.

Väcker liv i en gammal post😂
Otroligt bra klocka, synd att länken är inte smalnar av och jag tyckte den kändes relativt klumpig sett till klockan den sitter på, inte bara att den inte smalnade av utan även att den kändes för tjock.
Provade den på läder då var den ok inte mer men på gummi kan jag tänka mig att den är riktigt bra.
Hahah ja jag tror gummit är den absoluta vinnaren på den klockan, och den typen av klocka generellt!

Nu var det längesen jag provade men har för mig att bandet smalnade av vid spännet.

Det enda jag hade önskat är att den skulle va på 40mm 🙌

Hahah ja jag tror gummit är den absoluta vinnaren på den klockan, och den typen av klocka generellt!

Nu var det längesen jag provade men har för mig att bandet smalnade av vid spännet.

Det enda jag hade önskat är att den skulle va på 40mm 🙌
Det tror jag också, tycker dom ligger ute för vettiga pengar också.
Ja 40mm eller mindre hade varit bättre helt klart👍

Tillbaka
Topp