Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om det skulle falla sig någon gång får du gärna posta svaret
då kan vi vara ganska säkra på att du har det feta batteriet
Blev med Quartz igen
Tack, är ett billigt läder från cheapnatostraps. Känns överraskande bra för småpengarSnyggt läder. Är det original? Har en Yema Pearldiver på gång, och behöver något mer än länk och svart retro-dykare-gummi till den.
Jäkligt coola dom där Citizen (Miyota) som står för drivlinan om jag inte mins fel?Själv så kör jag jugge bratten idag
UNDER 48mm l2l funkar inte? Damned!Under 48mm funkar inte riktigt för mig
Såklart den kan fungera, särskilt på länk, men segt att beställa från Japan eller Frankrike och sen inte gilla.UNDER 48mm l2l funkar inte? Damned!
...och här sitter man och har det exakt motsatta problemet.
Jäkligt coola dom där Citizen (Miyota) som står för drivlinan om jag inte mins fel?
Fast funkar kan jag nästan garantera att det gör. Det blir nog sällan objektivt för litet för omvärldens gillande. Däremot om du inte gillar det så är det ju fel för dig.Är en aning besviken då jag insett att Chronomastern troligen är för liten för mig med platta handleder.
Jag fick lug to lug måtten från en på Uhrforum och hans mätning är 46,7mm.
Under 48mm funkar inte riktigt för mig
Men grymt skön teknik så kanske ska prova någon en dag men inköp i nutid blir det inte.
Hatten av för de båda japanska företagen som svarade inom 2-3 timmar på min förfrågan samt god ton.
Ryuuya på ippojapanwatch
Kota på sakurawatches
www.sakurawatches.com
www.ippojapanwatch.com
Hjälper väl till lite jag med. Körde min gamla 39-åring ikväll.Får sätta lite fart på tråden, trevlig helg kvartsisar, kör X 33:an idag…
Det är faktiskt vuxenpoäng på om man vågar sitta inne och kolla på OS när "alla" säger att man måste ut i den fina vädretMorrn, morrn GS idag o väntar på OS o skidor, frun jobbar, blir en fin dag framför burken
He he, well inte ofta jag hinner / kan glo på tv i lugn o ro, men i helgen kan jag, har precis bott i Asien i 4 år oxå o där vart det nada sport på tv, bara nba playoffs som i princip sändes och enstaka boxningsmatch…Det är faktiskt vuxenpoäng på om man vågar sitta inne och kolla på OS när "alla" säger att man måste ut i den fina vädret
Dom må alla prestera som HAQ, men föga hjälper det med en sådan osynkHAQ-duo! Eller trio, beroende på hur man definierar det
9923 - 8J41 - 9F82
Haha, det har du helt rätt i! Var tydligen inte så noga när de ställdesDom må alla prestera som HAQ, men föga hjälper det med en sådan osynk
Hahaha roligast idag! Näe man kanske klarar sig med vanlig quartz härDom må alla prestera som HAQ, men föga hjälper det med en sådan osynk
Tackar för inlägg, bra som vanligt, och Citizen har många rätt, var inne på en Ur och Penn o glodde lite igår, känns fortfarande lite konsigt att kliva in hos AD som är Ur och Penn, hon som jobbade igår hade faktiskt lite halvkoll vart fall, fick inte med mig ngn dinka dock, köpnerven slog till senare i form av en G shock - min hate/love klocka…
Jag har något vagt minne att jag läst att Citizens Grand complication (caliber 6770) var det första analoga kvartsverket med full kalender 1997
Om det är sant kanske inte är lika intressant som urverket i sig. Både Citizen *Exceed och Campanola har modeller med denna kaliber, och en del andra märken köpte också in det. Jacque Lemans och Shellman är två exempel. *inte Exceed längre
Citizen Signature är också en riktigt trevlig linje full av högkvalitativa urverk och fint hantverk till överkomliga pengar.
Nu blev det ett litet promotion inlägg för Citizen här, men så blir det när tillverkaren har en så bred katalog Hantverk, teknik och pris är ofta svårslaget just hos Citizen.
Önskar alla en härlig söndag så här i månens första stigande fas