• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Idag kör vi Svenne dinka
05DB3499-31E3-44ED-8E18-BA968E9B4963.jpeg

Är en aning besviken då jag insett att Chronomastern troligen är för liten för mig med platta handleder.
Jag fick lug to lug måtten från en på Uhrforum och hans mätning är 46,7mm.
Under 48mm funkar inte riktigt för mig :(
Men grymt skön teknik så kanske ska prova någon en dag men inköp i nutid blir det inte.
Hatten av för de båda japanska företagen som svarade inom 2-3 timmar på min förfrågan samt god ton.
Ryuuya på ippojapanwatch
Kota på sakurawatches

www.sakurawatches.com
www.ippojapanwatch.com

Är en aning besviken då jag insett att Chronomastern troligen är för liten för mig med platta handleder.
Jag fick lug to lug måtten från en på Uhrforum och hans mätning är 46,7mm.
Under 48mm funkar inte riktigt för mig :(
Men grymt skön teknik så kanske ska prova någon en dag men inköp i nutid blir det inte.
Hatten av för de båda japanska företagen som svarade inom 2-3 timmar på min förfrågan samt god ton.
Ryuuya på ippojapanwatch
Kota på sakurawatches

www.sakurawatches.com
www.ippojapanwatch.com
Fast funkar kan jag nästan garantera att det gör. Det blir nog sällan objektivt för litet för omvärldens gillande. Däremot om du inte gillar det så är det ju fel för dig.

Det är faktiskt vuxenpoäng på om man vågar sitta inne och kolla på OS när "alla" säger att man måste ut i den fina vädret 😊
He he, well inte ofta jag hinner / kan glo på tv i lugn o ro, men i helgen kan jag, har precis bott i Asien i 4 år oxå o där vart det nada sport på tv, bara nba playoffs som i princip sändes och enstaka boxningsmatch…

1644137409550.png

Jag har något vagt minne att jag läst att Citizens Grand complication (caliber 6770) var det första analoga kvartsverket med full kalender 1997
Om det är sant kanske inte är lika intressant som urverket i sig. Både Citizen *Exceed och Campanola har modeller med denna kaliber, och en del andra märken köpte också in det. Jacque Lemans och Shellman är två exempel. *inte Exceed längre :(
1644137463148.png

1644137629770.png

1644137751193.png

Citizen Signature är också en riktigt trevlig linje full av högkvalitativa urverk och fint hantverk till överkomliga pengar.
1644138366008.png
1644138557575.png

Nu blev det ett litet promotion inlägg för Citizen här, men så blir det när tillverkaren har en så bred katalog ;) Hantverk, teknik och pris är ofta svårslaget just hos Citizen.
Önskar alla en härlig söndag så här i månens första stigande fas ;)

1644137409550.png

Jag har något vagt minne att jag läst att Citizens Grand complication (caliber 6770) var det första analoga kvartsverket med full kalender 1997
Om det är sant kanske inte är lika intressant som urverket i sig. Både Citizen *Exceed och Campanola har modeller med denna kaliber, och en del andra märken köpte också in det. Jacque Lemans och Shellman är två exempel. *inte Exceed längre :(
1644137463148.png

1644137629770.png

1644137751193.png

Citizen Signature är också en riktigt trevlig linje full av högkvalitativa urverk och fint hantverk till överkomliga pengar.
1644138366008.png
1644138557575.png

Nu blev det ett litet promotion inlägg för Citizen här, men så blir det när tillverkaren har en så bred katalog ;) Hantverk, teknik och pris är ofta svårslaget just hos Citizen.
Önskar alla en härlig söndag så här i månens första stigande fas ;)
Tackar för inlägg, bra som vanligt, och Citizen har många rätt, var inne på en Ur och Penn o glodde lite igår, känns fortfarande lite konsigt att kliva in hos AD som är Ur och Penn, hon som jobbade igår hade faktiskt lite halvkoll vart fall, fick inte med mig ngn dinka dock, köpnerven slog till senare i form av en G shock - min hate/love klocka…

Tillbaka
Topp