• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Glömde att justera datum i morse, sånt händer…

7C31D265-BE5C-446F-A855-0921A3AB565E.jpeg

Noterar att den har andra index och visare än de vanliga 4843, utan de svarta linjerna. Känns lyxig. Imponerande när man tänker på hur få som producerades av den här, att man bemödade sig det extra arbetet också med tanke på de sofistikerade ”frostade” bandhornen.

En guldöverdragen av senare modell, 4843-8110, med den mer honungsfärgade tavlan (inte riktigt så här mörk dock)

B5E86E63-4CAC-4BBF-B1EF-99CBEECCD3FF.jpeg

Vad säger tråden om denna, tyckte den var rolig, men priset ? Verkar ligga alldeles för högt ?

Vad säger tråden om denna, tyckte den var rolig, men priset ? Verkar ligga alldeles för högt ?
Det är lite mer än vad jag sålde min för, men jag är ingen bra affärsman :bag:
Trevlig storlek och en ”klassiker”. Lång batteritid på dessa, men lite klurigt att ställa kalendern efter batteribyte vill jag minnas. Har inte du din kvar @Geparden ?

Jag kollade watchcharts och kollar man där ligger den ju i den högre änden.

Tack, intressant o säljaren i fallet drar såklart i, den dyraste han hitta ? som exempel klocka, men men man ska läs på innan köp…
Känner att det inte är något fel. Modelln står ju i ett vakuum. Finns ju ingen ny modell som fyller samma spot.
Men det skadar inte att göra research och sen avgöra vad man själv är villig att betala.

Tjenare tråden,
Lite tankar, jag har gått över på kvarts, nästan that is, en Bratte Seawolf ska jag behålla, för övrigt tänker jag nog go all in på Japanskt, 3 nya kommer i veckan, postas ska det, sedan ligger nog min SS löst till, men har svårt att släppa den, nog ordande, trevlig kväll önskas från tv Soffan med en Inferno…
0AD2E53C-5F54-4B9D-AC1F-7CD27AD0266F.jpeg

Long story short, var riktigt sugen på en sbcm023, haq, 8f35 verk, en var till salu på KS , på tok för dyr tyckte jag, påtalade detta, ”diskussionen” mynnade till slut ut i att jag handlade den , väldigt trevlig, ha en fin dag tråden…
4D6F43CB-AE53-4726-9B32-1EE790F3A5C2.jpeg

Long story short, var riktigt sugen på en sbcm023, haq, 8f35 verk, en var till salu på KS , på tok för dyr tyckte jag, påtalade detta, ”diskussionen” mynnade till slut ut i att jag handlade den , väldigt trevlig, ha en fin dag tråden…
4D6F43CB-AE53-4726-9B32-1EE790F3A5C2.jpeg
Är jag fräck om jag frågar vad du fick ge för den, jag är sjukt nyfiken.

Tillbaka
Topp