• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Trevlig helg folket, vi kör kontor idag…
C81D91CA-4D16-4C1F-978E-7152F2364818.jpeg

Måste vara ljuset, den silvriga och i viss mån den isblå ser rätt annorlunda ut jämfört med andra bilder.
Alltid lite märkligt ljus att fota i hos ADs överlag, men såhär såg dom ut idag!

Bilagor

• DSC05865 (2).jpg
    DSC05865 (2).jpg
    307.3 KB · Visningar: 13
  • DSC05869.jpg
    DSC05869.jpg
    319.7 KB · Visningar: 11
  • DSC05864.jpg
    DSC05864.jpg
    284.5 KB · Visningar: 15
  • DSC05871.jpg
    DSC05871.jpg
    295.4 KB · Visningar: 14
Ja, det vore kul att höra lite reflektioner kring modellen. När 40mm kom var det mycket snack om hur sekunden inte slog så väl på index, avsaknaden av AR, samt givetvis att länken inte var ledad vid infästningen...
Jo men dom problemen är väl kvar. Alla eta-quartzare jag ägt har haft en del spel i sekundvisaren, och så verkar det behöva vara med dom billigare verken. Har hört att det har med vridmoment att göra, men fan vet jag. Min träffar index ibland och ibland inte. Typ.

Jaa du, glaset är fortfarande ganska reflektivt, men på en klocka som är så blingig i övrigt stör det mig inte alls. Inte värre än godtycklig Rolex 🤷‍♂️

Själv är jag nöjd! Tycker den mörkblå färgen är lite skrikig, men annars känns den ganska prisvärd. Grymma proportioner osv.

Tillbaka
Topp