casion med gröna detaljer är riktigt trevlig!Biffen och bananen
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
casion med gröna detaljer är riktigt trevlig!Biffen och bananen
![]()
Casio Oceanus linjen har en del fina modeller också. Tyvärr blir det att handla via nätet om man vill ha nyttÄr sugen på en riktigt grym kvartsare. Finns det någon riktigt rolig förutom då 9F GS, Sinn's och Longines VHP?
Ja juste, dom är trevliga. Tack för tipsen!Casio Oceanus linjen har en del fina modeller också. Tyvärr blir det att handla via nätet om man vill ha nytt
Nice! Bra storlek på den också.Nytt ifrån Junghans. MEGA. Radiokontroll och avskalad design, på andra sidan spektrumet av G-Shock
![]()
Man bjuder på ett riktigt snyggt urverk ...
![]()
Tydligen har man även anammat Grand Seikos idé om att ha en glasbaksida även på en klocka med kvartsverk.
![]()
En riktigt stilig sleeper i bauhausdesign
![]()
Finns lite att läsa här https://www.hodinkee.com/articles/junghans-max-bill-mega-introducing
Ja, dom verkar ha många rätt med dessa modeller. Inte för att det är någon dykare, men lite synd att det bara är den med länk som verkar vara 5bar medans övriga är 3bar.Nice! Bra storlek på den också.
Verkar lite skumt att bara den skulle vara 5 bar. Gillar Max Bill’arna bäst (som vanligt med Junghans)Ja, dom verkar ha många rätt med dessa modeller. Inte för att det är någon dykare, men lite synd att det bara är den med länk som verkar vara 5bar medans övriga är 3bar.
Ja, den är riktigt snygg. Det kan ju vara så fånigt att det är för att den är på länk ...Verkar lite skumt att bara den skulle vara 5 bar. Gillar Max Bill’arna bäst (som vanligt med Junghans)
Att gradera tätheten efter hur man klär klockan verkar rätt stört men..Ja, den är riktigt snygg. Det kan ju vara så fånigt att det är för att den är på länk ...
Nej, jag finner inte heller logik i det, men finner inget annat svar hellerAtt gradera tätheten efter hur man klär klockan verkar rätt stört men..
Då borde väl den här också var 5bar
![]()
vilket den inte är
Nya GS-kvartsarna måste in i den här tråden!
![]()
Enligt bildordningen ovan – SBGN005, SBGN001 (limiterad till 800 exemplar) och SBGN003. Grand Seikos första quartzverk med GMT-funktion, ±5 sekunder per år för SBGN001 och ±10 sekunder per år för SBGN003/005. 39mm i diameter och 12mm i tjocklek.
Teckensnittet är alldeles för tjockt tycker jag, det ser lite fånigt ut. 39-40mm för en dressklocka är för stort men hade de släppt den i 36-38mm så...En ny Tissot Visodate verkar komma ... "Tissot 1957" Denna gången i "heritage" tappning med ´50tals design som inspiration och med kvartsverk f06.111.
![]()
Tyckte mig se att klockia.se 2895kr för den på bilden och 3495 för en kopparöverdragen modell.
Har sett olika uppgifter om storleken, 39 eller 40 och 10 eller 11. Hur som helst tycker jag bilderna ser trevliga ut, och en riktigt prisvärd
"heritage2 klocka med både urverket och designen.
![]()
Hur snygg koppar/brons varianten är får man väl se när den kommer.
![]()
Samma dimensioner och i Rosé. Verkar riktad till den kvinnliga kundgruppen, men med ett mörkare band är det ju snyggt med rosé ...
Där i krokarna, ja, RRP i Europa är €3,600 för SBGN001 och €3,200 för SBGN003/005.SBGN005 var ju riktigt bra! Vad kommer de att lista? 30k?
Jag kan hålla med om typsnittet på "Visodate" men annars är det harmoni i designen. Skulle snarare säga "vardags/allroundklocka" och till det är måtten perfekta. Vad kör du för dressklocka?Teckensnittet är alldeles för tjockt tycker jag, det ser lite fånigt ut. 39-40mm för en dressklocka är för stort men hade de släppt den i 36-38mm så...
När det gäller typsnittet så tycker jag att Tissot är för fett, det hade gärna fått vara lite mer elegant. Själv kör jag bara vintage när det kommer till dressur och jag gillar 50-talare i storleksordningen 34-36mm. Om det ska vara en heritage med 50-talsdesign så är ju 39-40 rätt stort.Jag kan hålla med om typsnittet på "Visodate" men annars är det harmoni i designen. Skulle snarare säga "vardags/allroundklocka" och till det är måtten perfekta. Vad kör du för dressklocka?
Ja, loggan är lite fetare än den som var 1957, men det är ju den dom valt att återuppliva även på all de andra heritagemodeller dom släppt på sistone. Så den är inte unik för denna modell.När det gäller typsnittet så tycker jag att Tissot är för fett, det hade gärna fått vara lite mer elegant. Själv kör jag bara vintage när det kommer till dressur och jag gillar 50-talare i storleksordningen 34-36mm. Om det ska vara en heritage med 50-talsdesign så är ju 39-40 rätt stort.
Den där var inte fy skam!IWC 3741
![]()
Inte alls dum och med meca-quartz och alltDen där var inte fy skam!
Det sitter ett riktigt litet kvartsverk ifrån miyota i dessa, nästan 1/3del av boetten är luftSenaste traderafyndet för kaffepengarRiktigt trevlig men jag kommer nog byta band framöver.
![]()
Jag moddade ett par... bytte index och lackade om en tavlaSenaste traderafyndet för kaffepengarRiktigt trevlig men jag kommer nog byta band framöver.
![]()