Varför vadå? För att jag korspostar eller varför jag är nöjd med klockan?Berätta varför!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Varför vadå? För att jag korspostar eller varför jag är nöjd med klockan?Berätta varför!
Nä, batteribyte gör nog ingen skillnad. Väldigt vanligt att quartz inte träffar index särskilt bra, iallfall när det kommer till lite billigare klockor. Vad är det för klocka du har?Hoppas frågan är OK här, låt säga att man köper en kvartsklocka som där sekundvisaren träffar sekundmarkeringarna rätt. Bör den då lyckas med det över tid vid normal användning och batteribyte? eller finns det risk att sekundvisaren börjar missa sekundmarkeringarna med tiden?
Om sekundvisaren nu träffar fel, är det något som är lättkorrigerat av en urmakare?
Jag funderar på att eventuellt köpa en Seiko Dolce eller PRX. Den kvartklocka jag har nu är en modern GS, den träffar index perfekt.Nä, batteribyte gör nog ingen skillnad. Väldigt vanligt att quartz inte träffar index särskilt bra, iallfall när det kommer till lite billigare klockor. Vad är det för klocka du har?
Min upplevelse, förutom high end kvartsare - rena lotteriet hur de träffar index, stolpe ut / in..Jag funderar på att eventuellt köpa en Seiko Dolce eller PRX. Den kvartklocka jag har nu är en modern GS, den träffar index perfekt.
Då är det nog som nämnts lite av ett ett lotteri. Har själv en billig Seiko SUR311, den träffar index rätt uselt men väljer att inte bry migJag funderar på att eventuellt köpa en Seiko Dolce eller PRX. Den kvartklocka jag har nu är en modern GS, den träffar index perfekt.
Ja, skulle isf gå runt i olika butiker tills jag hittar en PRX som träffar rätt frågan är dock om den kommer träffa rätt över flera års tid.Min upplevelse, förutom high end kvartsare - rena lotteriet hur de träffar index, stolpe ut / in..
Min upplevelse, förutom high end kvartsare - rena lotteriet hur de träffar index, stolpe ut / in..
jag har samma upplevelse. tycker mig uppleva att Japanarna Seiko, G-Shock, Citizen etc ofta träffar bättre än kvartsare från ETA typ Tissot och Certina etc, när jag skulle köpa min Tag Huer kvarts var det samma sak där, varierade ganska stort mellan butikerna hur bra den träffade även när det var en dyrare kvarts klocka. Men jag har sett ett par PRX som träffat bra också.Min upplevelse, förutom high end kvartsare - rena lotteriet hur de träffar index, stolpe ut / in..
det ligger tyvärr i desingen. batteribyte kommer inte göra någon skillnad.Hoppas frågan är OK här, låt säga att man köper en kvartsklocka som där sekundvisaren träffar sekundmarkeringarna rätt. Bör den då lyckas med det över tid vid normal användning och batteribyte? eller finns det risk att sekundvisaren börjar missa sekundmarkeringarna med tiden?
Om sekundvisaren nu träffar fel, är det något som är lättkorrigerat av en urmakare?
Det finns 2 parametrar som avgör i stor grad.Jag funderar på att eventuellt köpa en Seiko Dolce eller PRX. Den kvartklocka jag har nu är en modern GS, den träffar index perfekt.
Grattis, fett nice ….Min senaste klocka blev quartz är galet nöjd.
9F verk.
Annars kan du handla keppes , shit har ni läst den tråden ?@Nicke75 Hojta om du ledsnar på den
Nickes såg finare utAnnars kan du handla keppes , shit har ni läst den tråden ?
grattis! en av dem bästa i klassenMin senaste klocka blev quartz är galet nöjd.
9F verk.
TackarGrattis, fett nice ….
Tackargrattis! en av dem bästa i klassen
Absolut@Nicke75 Hojta om du ledsnar på den
Missat skicka länkAnnars kan du handla keppes , shit har ni läst den tråden ?
Hela denna soppa:Missat skicka länk
Ba köp så får det ett lyckligt slutHela denna soppa:
Behöver hjälp med bedömning av skick
Skulle vara kul å se hur klockan ser ut på bilder tagna med vanlig kamera och inte mobilkamera. Gissar att fotoappar kopplade till mobilen förskönar bilder rätt friskt. Tar bort rynkor och i det här fallet dings och hairlines. Så bilder tagna i bra ljus med en vanlig fotokamera (på stativ med...klocksnack.se
Jösses jag läste alltihop det tog en stundHela denna soppa:
Behöver hjälp med bedömning av skick
Skulle vara kul å se hur klockan ser ut på bilder tagna med vanlig kamera och inte mobilkamera. Gissar att fotoappar kopplade till mobilen förskönar bilder rätt friskt. Tar bort rynkor och i det här fallet dings och hairlines. Så bilder tagna i bra ljus med en vanlig fotokamera (på stativ med...klocksnack.se
En sådan där har jag också beställt! Fast utan Marlin-logo tyvärr. Ska slänga på ett waffle tänkte jag. Verkar vara sjukt prisvärd som beater. En av sommarklockorna helt klart!Gott nytt år tråden
Yessir, fn en tusing bara, what can go wrong, raketuppskjutningsklockan ikväll…En sådan där har jag också beställt! Fast utan Marlin-logo tyvärr. Ska slänga på ett waffle tänkte jag. Verkar vara sjukt prisvärd som beater. En av sommarklockorna helt klart!