• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Enkelt ja antagligen. Både att montera om och av. Det finns ju täckbrickor om man tycker det lämnar för stort hål när visarröret är naket. Frågan är om det är värt besväret? Dels finns det ju klockor utan sekundvisare ifrån början, sedan undrar man ibland om det inte är en psykolog man behöver och inte en urmakare. Vi tenderar att få OCD över de mest bisarra sakerna ibland 😂🫶🏿
Jag har några som träffar index lite som dom vill, får ju alltid lätt frispel när dom sitter på. Funderat på någon slags täckplatta med någon detalj som gör att man kan se att den tickar. Bara så man vet att den lever. 😅

50%? 😱 Vad tycker du om den hittills? Har varit sugen på Liminox rätt länge men hört lite blandat om kvaliteten men det kanske mest handlat om handhavandefel.
Yes 50%, liten klockaffär , HUR, i Hallarna shoppingcenter, Halmstad, jag tycker de är coola, gillar stil / utseende, gillar lite större klockor, sitter bra, bra wr, cool med ”evig lume”, kvalitet hmm, håller g shock som snäppet bättre, känns lite plastiga o billiga, men helt ok på totalen och jag blir glad av att bära dem o tycker de är coola - so all well..och 50 % off - inge gnäll från min sida, ring HUR o köp, de postar säkert
75E3ACAA-4FB6-4B73-95CA-6DD518C6F5E6.jpeg

Senast ändrad:
Tack för input! Är det i så fall något som är enkelt att åtgärda?
Ingen aning om det är lättfixat, öppna och kolla hur det ser ut kanske? Jag ha en gammal Omega Speedmaster LCD som slocknade varje gång jag tryckte på lampknappen. Det visade sig vara bläcket på kretskortet som var löst. Ingen urmakare ville ta i det, så det slutade med att jag fick löda själv. Ibland tackar man youtube för alla välvilliga som delar med sig av sina tips och trix. Kanske kan vara en källa även i detta fallet? Sök på ”urverket och problem” så kanske du har tur 🤞🏿

Jag har några som träffar index lite som dom vill, får ju alltid lätt frispel när dom sitter på. Funderat på någon slags täckplatta med någon detalj som gör att man kan se att den tickar. Bara så man vet att den lever. 😅
Varför inte kapa visaren på mitten? Då lär det vara svårt att se om den slår mot index samtidigt som man ser att den tickar på…

Varför inte kapa visaren på mitten? Då lär det vara svårt att se om den slår mot index samtidigt som man ser att den tickar på…
Haha tanken har slagit mig men kommer nog se lite märkligt ut. Däremot en superliten pil eller nåt i den stilen kanske funkar på vissa ur. Så man kan se på ett ungefär när den står rakt upp typ. 😅

PXL_20230105_211406215.PORTRAIT.jpg

För dom som inte har sett det så släpper Momentum en återlansering av Magnum PI:s klocka från 80-talet. Glöm inte koden WELCOME om någon skulle bli sugen 😁

SQ30-BLACK_1080x.webp

För dom som inte har sett det så släpper Momentum en återlansering av Magnum PI:s klocka från 80-talet. Glöm inte koden WELCOME om någon skulle bli sugen 😁

SQ30-BLACK_1080x.webp

Haha sjukt cool, var bedrövligt nära å impulsbeställa lätt salongsberusad. Men surna till när dom själva räknade ut importkostnaden. Det gick från $200 till $300 (med ett extra band), hur tusan tänkte dom där? Borde det inte vara typ 25-30% påslag, inte 50%?!?

Med extra band 235 dollar, plus moms 25% blir 293 dollar, plus postens tullavgift på 7 dollar blir ganska precis 300 dollar.

Idag blir det ”semi vintage” (är det det man kallar retro kanske?).
7674C31F-52E6-4585-8B61-D865BAA97704.jpeg

A660 utrustad Chronomaster ifrån November 2006
Fortfarande tonåring och tickar på som en pigg sådan. Med rätt batteri går dessa 5år, perpetuell kalender under tiden. Dessutom har den alla de små detaljer som jag designmässigt uppskattar. Index PÅ tavlan, och applicerat index bredvid datumfönstret, täckt centrum av sekundvisaren. En av få 100%:are i min ägo 😎👌🏿

Idag blir det ”semi vintage” (är det det man kallar retro kanske?).
7674C31F-52E6-4585-8B61-D865BAA97704.jpeg

A660 utrustad Chronomaster ifrån November 2006
Fortfarande tonåring och tickar på som en pigg sådan. Med rätt batteri går dessa 5år, perpetuell kalender under tiden. Dessutom har den alla de små detaljer som jag designmässigt uppskattar. Index PÅ tavlan, och applicerat index bredvid datumfönstret, täckt centrum av sekundvisaren. En av få 100%:are i min ägo 😎👌🏿
Riktigt fresh!

Saknar min gamla Nighthawk lite när jag ser denna …

En fråga till gruppen, har en IWC Ingenieur quartz som jag idag ser inte tickar utan hoppar cirka 4sek. Tror den behöver ett nytt batteri men var i Malmö kan man lämna IWC?
Tack

En fråga till gruppen, har en IWC Ingenieur quartz som jag idag ser inte tickar utan hoppar cirka 4sek. Tror den behöver ett nytt batteri men var i Malmö kan man lämna IWC?
Tack
Om den inte verkar ha någon väldigt speciell nyckel till baklocket borde vilken urmakare som helst kunna öppna och byta. Jag bor inte i Malmö så kan tyvärr inte hjälpa till mer än så…

Tack
Gå in på vilken som - Sjöbackens ur, Hukes el Bergströms, de borde kunna hjälpa till, du kan oxå ringa / maila IWC o fråga först - de är snabba o super proffsiga på att hjälpa…

Tillbaka
Topp