Kvällsquartz
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tror man ändå alltid skulle ha det i bakhuvudet att man vet att den egentligen inte träffarHaha tanken har slagit mig men kommer nog se lite märkligt ut. Däremot en superliten pil eller nåt i den stilen kanske funkar på vissa ur. Så man kan se på ett ungefär när den står rakt upp typ.
Så svår OCD har jag nog inte.Jag tror man ändå alltid skulle ha det i bakhuvudet att man vet att den egentligen inte träffar
Går det inte att höra ticken även utan sekundvisare?Så svår OCD har jag nog inte.
Alternativet blir väl att göra en femuddig stjärna eller nåt dyligt där i mitten då bara för att se att det tickar.
Tääänkte inte på det!Går det inte att höra ticken även utan sekundvisare?
Jag tänker typ G-Shock GW-M5610 har allt man behöver . Stöt och vattentålig, synkar tid och datum exakt, behöver inte batteri byte pga av sol laddning + kronograf, alarm, world timer.Vad tänker ni är den ultimata quartz klockan och urverket, inte bara den som håller bäst tid men alltså king of the kings?
Enda du behöver är träd för armar för att klara bära den !Jag tänker typ G-Shock GW-M5610 har allt man behöver . Stöt och vattentålig, synkar tid och datum exakt, behöver inte batteri byte pga av sol laddning + kronograf, alarm, world timer.
52g, knappastEnda du behöver är träd för armar för att klara bära den !
Tänkte mer på 43,2 mm ganska stor för mina spagettiarmar.52g, knappast
den siffran luras nog lite, just M5610 upplevs ganska liten.Tänkte mer på 43,2 mm ganska stor för mina spagettiarmar.
Verkligen ? Kanske den borde testas ut!den siffran luras nog lite, just M5610 upplevs ganska liten.
Hur spagettiga har du? Mina rätt spagettiga 16.5 cm funkar bra och då bär jag gärna ~36mm klockor om det inte är en square-G. Tror det beror på att armbandet gifter sig otroligt bra med bezeln.Tänkte mer på 43,2 mm ganska stor för mina spagettiarmar.
har 17,5 cm men väldigt tunn vid ovansidan av armen. Här är en 39 mm bb58 som känns som mitt max. ( LÅT OSS SÄGA DEN ÄR QUARTZ )Hur spagettiga har du? Mina rätt spagettiga 16.5 cm funkar bra och då bär jag gärna ~36mm klockor om det inte är en square-G. Tror det beror på att armbandet gifter sig otroligt bra med bezeln.
Perfekt på din arm!De tycker jag. Jag har strax under 18cm handled och M5610 uppleves ganska liten på mig jämfört med andra G-Shocks.
I övrigt är väl Grand Seiko och The Citizen bland de bästa kvartsarna, men dem är väl mer exklusiva/lyxiga snarare än ultimat då dem inte har samma funktionallitet. GW-M5610 tycker jag är ultimat då den har allt och till ett rimligt pris.
äh prova, tror den skulle sitta fint på 17,5...om du nu behöver/vill ha en G-ShockPerfekt på din arm!
Lätt som en plätt, en av de få ”större” som passar från ca 15-16 cm ish o uppåt…äh prova, tror den skulle sitta fint på 17,5...om du nu behöver/vill ha en G-Shock
Det är en ganska bred fråga, men Citizens cal0.100 som har eco drive och håller +/-1spy har en del fin teknik och hantverk bakom sig. Den saknar dock en massa funktioner som man skulle kunna klämma ut ett kvartsverk. Citizen har ju sitt F950 urverk med GPS synk, eco drive, larm, tidtagning, dual time, perpetuell kalender osv. Riktigt fullspäckade rent tekniskt.Vad tänker ni är den ultimata quartz klockan och urverket, inte bara den som håller bäst tid men alltså king of the kings?
Amen- sicken dinka, ”the Caliber 0100 will reign as horology's uncontested king of precision.”Det är en ganska bred fråga, men Citizens cal0.100 som har eco drive och håller +/-1spy har en del fin teknik och hantverk bakom sig. Den saknar dock en massa funktioner som man skulle kunna klämma ut ett kvartsverk. Citizen har ju sitt F950 urverk med GPS synk, eco drive, larm, tidtagning, dual time, perpetuell kalender osv. Riktigt fullspäckade rent tekniskt.
Då sitter en fyrkant perfekt på dig. Jag lovar.har 17,5 cm men väldigt tunn vid ovansidan av armen. Här är en 39 mm bb58 som känns som mitt max. ( LÅT OSS SÄGA DEN ÄR QUARTZ )
178k samt avgifter, för guld, stålisen som hittad, strax söder om 80k , edit såg några nya runt 50k strecket oxå , 2020 models, fn det är ju värt som sparmål ?! @BarbaBabaAmen- sicken dinka, ”the Caliber 0100 will reign as horology's uncontested king of precision.”
A Week On The Wrist: The Citizen Eco-Drive Caliber 0100, The Most Accurate Watch Ever Made
One watch to rule them all.www.hodinkee.com
Hade den haft lume och datumså kanske det hade kvalificerat som Gada ( i stål)178k samt avgifter, för guld, stålisen som hittad, strax söder om 80k , edit såg några nya runt 50k strecket oxå , 2020 models, fn det är ju värt som sparmål ?! @BarbaBaba
Tycker att den är bra som den är, datum är bra att den ej har, skulle sabbat en clean tavel symmetriHade den haft lume och datumså kanske det hade kvalificerat som Gada ( i stål)
Jo du har nog rätt där, såg också nu att titan modellen har liiiiiiite lume.Tycker att den är bra som den är, datum är bra att den ej har, skulle sabbat en clean tavel symmetri
Jag kan tänka mig guldaren som owg och ”exit watch”, plus en g schock beater, riktigt owg går ej…Jo du har nog rätt där, såg också nu att titan modellen har liiiiiiite lume.
I min första post i https://klocksnack.se/threads/citizen-chronomaster-citizens-de-luxe-modeller.125337/ är min exit-watch i vitguld178k samt avgifter, för guld, stålisen som hittad, strax söder om 80k , edit såg några nya runt 50k strecket oxå , 2020 models, fn det är ju värt som sparmål ?! @BarbaBaba
Nu är jag fn övertänd, ska spara ihop till en, guld är unreachable, men en vit stålis för ca 60k , har ju min mekaniska iwc perpetual i guld, som kosta huggorm o lite till, sedan en g shock beater på det, så blir jag gada/owg/exit gubbe - med 3 dinkor, 1 automat o 2 kvartsare, det ska fn bli mitt mål, nu är det svart på vitt oxå..I min första post i https://klocksnack.se/threads/citizen-chronomaster-citizens-de-luxe-modeller.125337/ är min exit-watch i vitguld
Testade den då vi var i Tokyo i flaggskeppsbutiken, riktigt trevlig sak...
För att kunna bryta ett löfte ett först utlovas, lite som att sluta rökaNu är jag fn övertänd, ska spara ihop till en, guld är unreachable, men en vit stålis för ca 60k , har ju min mekaniska iwc perpetual i guld, som kosta huggorm o lite till, sedan en g shock beater på det, så blir jag gada/owg/exit gubbe - med 3 dinkor, 1 automat o 2 kvartsare, det ska fn bli mitt mål, nu är det svart på vitt oxå..