• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Kvällsquartz 😍

PXL_20230108_191807731.PORTRAIT.jpg

Haha tanken har slagit mig men kommer nog se lite märkligt ut. Däremot en superliten pil eller nåt i den stilen kanske funkar på vissa ur. Så man kan se på ett ungefär när den står rakt upp typ. 😅
Jag tror man ändå alltid skulle ha det i bakhuvudet att man vet att den egentligen inte träffar 🤫

Vad tänker ni är den ultimata quartz klockan och urverket, inte bara den som håller bäst tid men alltså king of the kings?

De tycker jag. Jag har strax under 18cm handled och M5610 uppleves ganska liten på mig jämfört med andra G-Shocks.
I övrigt är väl Grand Seiko och The Citizen bland de bästa kvartsarna, men dem är väl mer exklusiva/lyxiga snarare än ultimat då dem inte har samma funktionallitet. GW-M5610 tycker jag är ultimat då den har allt och till ett rimligt pris.
1673391225738.png

Hur spagettiga har du? Mina rätt spagettiga 16.5 cm funkar bra och då bär jag gärna ~36mm klockor om det inte är en square-G. Tror det beror på att armbandet gifter sig otroligt bra med bezeln.
har 17,5 cm men väldigt tunn vid ovansidan av armen. Här är en 39 mm bb58 som känns som mitt max. ( LÅT OSS SÄGA DEN ÄR QUARTZ ;) )

Bilagor

• IMG_7633.jpeg
    IMG_7633.jpeg
    329.6 KB · Visningar: 10
De tycker jag. Jag har strax under 18cm handled och M5610 uppleves ganska liten på mig jämfört med andra G-Shocks.
I övrigt är väl Grand Seiko och The Citizen bland de bästa kvartsarna, men dem är väl mer exklusiva/lyxiga snarare än ultimat då dem inte har samma funktionallitet. GW-M5610 tycker jag är ultimat då den har allt och till ett rimligt pris.
1673391225738.png
Perfekt på din arm!

Vad tänker ni är den ultimata quartz klockan och urverket, inte bara den som håller bäst tid men alltså king of the kings?
Det är en ganska bred fråga, men Citizens cal0.100 som har eco drive och håller +/-1spy har en del fin teknik och hantverk bakom sig. Den saknar dock en massa funktioner som man skulle kunna klämma ut ett kvartsverk. Citizen har ju sitt F950 urverk med GPS synk, eco drive, larm, tidtagning, dual time, perpetuell kalender osv. Riktigt fullspäckade rent tekniskt.

Det är en ganska bred fråga, men Citizens cal0.100 som har eco drive och håller +/-1spy har en del fin teknik och hantverk bakom sig. Den saknar dock en massa funktioner som man skulle kunna klämma ut ett kvartsverk. Citizen har ju sitt F950 urverk med GPS synk, eco drive, larm, tidtagning, dual time, perpetuell kalender osv. Riktigt fullspäckade rent tekniskt.
Amen- sicken dinka, ”the Caliber 0100 will reign as horology's uncontested king of precision.”

• Like
Reactions: Jss
I min första post i https://klocksnack.se/threads/citizen-chronomaster-citizens-de-luxe-modeller.125337/ är min exit-watch i vitguld ;)
Testade den då vi var i Tokyo i flaggskeppsbutiken, riktigt trevlig sak...
Nu är jag fn övertänd, ska spara ihop till en, guld är unreachable, men en vit stålis för ca 60k 😎, har ju min mekaniska iwc perpetual i guld, som kosta huggorm o lite till, sedan en g shock beater på det, så blir jag gada/owg/exit gubbe - med 3 dinkor, 1 automat o 2 kvartsare, det ska fn bli mitt mål, nu är det svart på vitt oxå..

Nu är jag fn övertänd, ska spara ihop till en, guld är unreachable, men en vit stålis för ca 60k 😎, har ju min mekaniska iwc perpetual i guld, som kosta huggorm o lite till, sedan en g shock beater på det, så blir jag gada/owg/exit gubbe - med 3 dinkor, 1 automat o 2 kvartsare, det ska fn bli mitt mål, nu är det svart på vitt oxå..
För att kunna bryta ett löfte ett först utlovas, lite som att sluta röka ;)

Tillbaka
Topp