• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Kör en tvåhandare idag. Rätt ovanlig med den digitala displayen
90366DD1-8E61-464F-9CD9-AA0F53BB774E.jpeg
Ytterligare ett kul exempel på hur varumärkena i Swatchgroup delar teknik, och har gjort så länge 👍🏿😎

Cotton strap från CNS, är riktigt bekvämt!
Har dock kapat extra flärpen så det blir singel Nato av det! Färgen är desert.
Snyggt, det gav en riktigt trevlig och somrig look till din klocka! Smart att kapa så man slipper leta sig fördärvad efter single-pass. Tack för länken :)

Grabbar, en Citizen AV0031-59A med det berömda Caliber 2100-urverket. Detta är det enda soldrivna, analoga kronografurverk där man kan mäta upp till 12 timmar av förfluten tid med hjälp av kronografkomplikationen. De flesta andra kronografer som är soldrivna har istället en 24-timmarsurtavla som inte ens är knuten till själva kronografkomplikationen.

Bilagor

• IMG-0216.jpg
    IMG-0216.jpg
    319.6 KB · Visningar: 12
Grabbar, en Citizen AV0031-59A med det berömda Caliber 2100-urverket. Detta är det enda soldrivna, analoga kronografurverk där man kan mäta upp till 12 timmar av förfluten tid med hjälp av kronografkomplikationen. De flesta andra kronografer som är soldrivna har istället en 24-timmarsurtavla som inte ens är knuten till själva kronografkomplikationen.
Men hur ser boetten ut? 🙈 Mer bilder på den asymmetriska sidan tack, min OCD behöver dagens smocka! 🤭

Senast ändrad:
Grattis till den! Hade span själv, men släppte. Den passar nog dig bättre ändå!
Måste säga att Gucci faktiskt har en och annan hyfsat skoj modell i sitt utbud.
Tycker exempelvis att dessa två ser rätt trevliga ut. 38mm dessutom, så ovanligt bra storlekar för "modeklockor". Dom har till och med ett par 36mm-modeller.
632180_I86P0_8494_001_100_0000_Light-G-Timeless-watch-38mm.jpg

530236_I1600_1402_001_100_0000_Light-G-Timeless-watch-38mm.jpg
Tack!
Jag har börjat vidga vyerna lite och det finns en del skoj om man tittar utanför den typiska klocksfären.
Det är en rolig klocka som tar ut svängarna. Jag har inget emot quartz. Skulle dock inte betala fullpris 14k för den iofs.

Men hur ser boetten ut? 🙈 Mer bilder på den asymmetriska sidan tack, min OCD behöver dagens smocka! 🤭
Håller med om att symmetrin är lustig. Anledningen till utbuktningen är alarmfunktionen som jag för övrigt anser vara lite överflödig. Klockan hade mycket väl bara kunnat vara en renodlad kronograf.

Bilagor

• 159494E6-438D-4EEE-97C5-81CE1AF9130D.jpeg
    159494E6-438D-4EEE-97C5-81CE1AF9130D.jpeg
    357.1 KB · Visningar: 8
Tillbaka
Topp