• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Konkav danskjävel med udda schweiziskt kvartsverk
20230501_115425.jpg

20230501_120140.jpg

20230501_120306.jpg

98CA0113-AA11-443A-A6F6-CD3237922B3E.jpeg

Efterlyser nån quartz ninja som vet/minns hur man ställer visarna på den här? 😀
På den nedre delen av urtavlan står numret på urverket (till vänster om kl6). Googla sedan den så lär du hitta manualen. Citizen har manualer online också, men jag har aldrig lyckats hitta äldre manualer där 😔 Antagligen jag som gör något fel, men hittar dom ändå efter lite googlande

På den nedre delen av urtavlan står numret på urverket (till vänster om kl6). Googla sedan den så lär du hitta manualen. Citizen har manualer online också, men jag har aldrig lyckats hitta äldre manualer där 😔 Antagligen jag som gör något fel, men hittar dom ändå efter lite googlande
Ja fick till det tillslut 😄 tack!

Då har den lilla fältklockan ifrån VAER landat.
64304E62-7CC3-4B26-8A41-01E29DBBBD1E.jpeg

Jag var ju ute efter en billig och enkel klocka att köra som alternativ till G-shock, och enkel är den 😉
*Lite mer nyanserat kanske jag ska säga att den är enkel i sin design och känns lite billig... Lättavläst och tydlig är den. Lysmassa kl 12,2,4,8,10 vilket såg lite lustigt ut då den var i mörker. Safirglas med vad det verkar, utan AR. Allt är borstat förutom en liten kant av glasringen som är polerad. 8,5mm hög vilket säger att den är ganska tunn, men den ser dock inte så tunn ut i profil (antagligen på grund av borstningen och boettens något rundade form på sidorna). Vattentät till 100m med skruvad krona. Alltså en riktig "beater". Gummit den kom på var mjukt och behagligt, nylonbandet kändes väldigt billigt och var dubbelvikt med söm runt hela bandet. Båda banden var 20/20 och gjorde den lilla 36:an ganska klumpig så jag gav den ett annat läder.

Senast ändrad:
En underbar pjäs det där. Hade en som jag släppte och jag saknar den ofta.
Nu har det dock landat en GS som stillat mitt sug efter HAQ. 🍾
IMG_7151.jpeg
Sportståls-GS kanske inte är lika mycket beater som en Breitling i "plast", men snygg är den.

Skyracern är en utmärkt klocka. Synd att denna försvann ur sortimentet så fort. Och synd att de inte gjorde en länk - bandinfästningen är ju väldigt speciell..

Just denna råkade jag spontanköpa på KS julfest 2017 :D Först var jag tveksam, men genom åren så har den vuxit på mig.

Tillbaka
Topp