Tack, will do!Cool den där, tröttnar du någon ggn kan du ju hojta till
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack, will do!Cool den där, tröttnar du någon ggn kan du ju hojta till
Grymt bra, grattis! Får din också något av en oljefläckseffekt på tavlan i rätt ljus och vinkel?
Jag la också märke till tavlan, nästan lite svag sunburst-effekt, men bara i direkt solljus. Fint, gillar även det svagtkupade safirglaset.Grymt bra, grattis! Får din också något av en oljefläckseffekt på tavlan i rätt ljus och vinkel?
Tissot PR100, dammodellen? Tycker den ser rätt fin ut, 36mm. Glasringen hade ju dock fått vara plain.Bra hverdagssklokke som jeg gjerne skulle sett i 36mm, noen som har tips?
Mycket niceFick hem årets sommarklocka idag.
Fick hem årets sommarklocka idag.
Jag själv resonerar nog lite olika beroende på klocka och dess prislapp. Bytte batteri på min g-shock (nypris under 1000 och bytet gjorde jag själv med ett batteri jag köpte på OKQ8. Nu är det förhoppningsvis en bit kvar tills det är dags att byta på min wempe iron walker (HAQ) men när det blir aktuellt lär jag lämna in den hos någon kunnig urmakare som vet vad den gör och sätta in ett något ”dyrare” batteri.Hur resonerar ni andra när ni byter batteri rörande kvalitén/tillverkare av batteri? Köper ni på Kjell och Co eller är det viktigt att köpa bättre kvalitet så att batterierna inte läcker/oxiderar?
Bäst svar lär du gissningsvis få i märkesspecifik tråd. Finns olika typer av batterier för olika urverk/modeller. Så skriv som sagt i märkesspecifik tråd så lär du få väldigt exakta svar.Någon som har tips på batteri av hög kvalitet?
Moderna litium-batterier är väl ingen läckage varning på längre, eller? Känner mig trygg att handla märken som säljs på tex Clas Ohlson. Märket "Energizer" har vad jag vet garanti mot läckage om du känner dig orolig.Hur resonerar ni andra när ni byter batteri rörande kvalitén/tillverkare av batteri? Köper ni på Kjell och Co eller är det viktigt att köpa bättre kvalitet så att batterierna inte läcker/oxiderar?
De urmakare jag pratat med föredrar japanska och amerikanska märken för silveroxidbatterier, specifikt Seiko, Maxell, och Energizer. Schweiziska Renata verkar ha hyfsat gott rykte även om det inte verkar vara förstahandsvalet. Varta har jag blivit varnad för och har slutat köpa det själv.Någon som har tips på batteri av hög kvalitet?
Den där var ju lite kul! Vad är det för size på den?Äntligen en kul quartz från en "ny"/ "micro" tillverkare
Wolbrook/Douglas
Den där var ju lite kul! Vad är det för size på den?
Mer Citizen! Köpte den här som sommarklocka. Fulast klocka vinner!
Takk for tips!Tissot PR100, dammodellen? Tycker den ser rätt fin ut, 36mm. Glasringen hade ju dock fått vara plain.
Tissot PR 100 Sport Chic | Model T1019101103100 | Tissot® Sweden
Discover the Tissot PR 100 Sport Chic | Model T1019101103100 | 36-38mm | Silver Dial | Free delivery for orders over 950kr. International warranty.www.tissotwatches.com
Lite annan stil, men Mondaine har några 36mm som också ser rätt trevliga ut.
Classic, 36 mm, Red leather watch
Description An iconic design and a true classic. Developed in 1944 by the Swiss Federal Railways, the SBB, for their train stations, it was first launched by Mondaine in 1986 as a wristwatch. The design has stood the test of time and remained unchanged ever since. The simple and clear look...mondaine.com
Simply Elegant, 36 mm, black leather watch, A400.30351.12SBB
Description Simplicity and elegance With its ultra-flat case with a height of only 6 millimeters the Mondaine Simply Elegant is a true masterpiece. The watch combines aesthetic looks and minimalistic design. The soft black leather strap is very comfortable to wear and enriches the timeless...mondaine.com
Vaer, kanske? Måste beställas från USA, men ser ut att vara rätt prisvärda.Takk for tips!
Jeg har en Defakto struktur som gir litt samme minimalist vibes som de Mondaine’ne, ble dog aldri helt kompis med den.
Tissoten er også fin, men er ute etter en uten bezel.
Rent utseendemessig er jeg ute etter noe som en Christopher Ward C63 36mm eller Smiths PRS-25, etter å ha søkt hva føles som hele internett begynner jeg å tro jeg kanskje bare får gå for en av de og klare meg uten quartz?