Japp! Den sitter snyggast på mina taniga handlederKul att du slog till
Är det 35an?

Jag tycker det är riktigt trevligt att det inte är en massa text på tavlan som talar om vad knapparna gör, den känns mer ”vuxen” på något sätt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Japp! Den sitter snyggast på mina taniga handlederKul att du slog till
Är det 35an?
Jasså är det så pass? Ja då lär 40 se rätt skev ut med så stor yta men liten display…Japp! Den sitter snyggast på mina taniga handlederSjälva digitalfönstret är lika stort på 35mm som på 40mm, det gör att 40mm modellen ser ut att ha ett för litet fönster…
Jag tycker det är riktigt trevligt att det inte är en massa text på tavlan som talar om vad knapparna gör, den känns mer ”vuxen” på något sätt
Grattis! Jag väntar nog tills den kommer med Powermatic.![]()
Då är det bara att börja bära och utvärdera![]()
Den väntan kan bli vääääldigt långGrattis! Jag väntar nog tills den kommer med Powermatic.![]()
Oj 40mm ser förjävlig ut i jämförelse@Limeee 40mm
![]()
![]()
Jag lyckas inte lägga bilderna bredvid varandra för jämförelse, man ser kanske mest på luften runt loggorna mot fönstret...
Japp. Stencool men det känns ju lite som den missar målet@Psykel den enda mekaniska digitalklockan som jag kan komma på är väl den ifrån Hamilton?
*Pulsomatic hette den visst![]()
Vaaa, var helt säker på att du skulle välja guld.![]()
Då är det bara att börja bära och utvärdera![]()
Det var tanken, ja. Väl på armen var den högblanka guldtavlan lite för mycketVaaa, var helt säker på att du skulle välja guld.Ja då blir vi minst två med svart tavla i tråden då.
![]()
Jag tror du är enda på KS som kan besvara den frågan med 100% säkerhet... av med baklocket nu!!!Med hänvisning till ovanstående post, undrar om glaset är lackat på insidan eller om urtavlorna är lösa tavlor? Det är väl vanligast att glaset är lackat, så vill man byta tavelfärg mellan boetterna får man alltså byta glaset…
Nähä, ingen DPRX idag heller, tur man har alternativ.
![]()
Det ska bli intressant att höra vad du tycker då du *får den...Nähä, ingen DPRX idag heller, tur man har alternativ.
![]()
Min är just nu utan batteri, men en gammal bild på 77:an bredvid syskonet ifrån 2017 kan jag bjuda på. 40 år mellan modellernaFin! Jag bär 76-an idag.
![]()
Det var ju trist. En bild av utbildningsskäl?Ledig tisdag…
![]()
Då kör vi Medborgare på läder.
![]()
Det är första gången det händer mig, men fästet på viklåset lossnade. På titanlänken… Det går fortfarande att knäppa och bära klockan, men öppnar man glider klockan av blixtsnabbt. Den får sitta på läder så länge
Det var ju trist. En bild av utbildningsskäl?
Hm, ja det där såg onekligen skumt och lite småmögigt ut.![]()
Då det är knäppt syns ingen ting, eller känns då den bärs för den delen
![]()
Men då jag knäppte av mig klockan gick länken i två delar
![]()
Det är den lilla biten som ska sitta fast i nederkant av hålet som lossnat. Den smala bygeln som är rörlig sitter nitad i denna lilla led. Tycker mig eventuellt se spår av att den varit svetsad och inte en del av plattan med skruvarna.