Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Trevligt med tunna dykare! Tjocklek på den? Jag köpte en Citizen ecodrive innan sommaren som jag får för mig är ganska prick 10mm.
Fortsatt nöjd med denna. Diggar verkligen att den är så pass tunn trots att den har en kraftig vridning som man kan greppa ordentligt.
Spännande modell! Har nog inte sett nån annan perpetual calendar från Seiko än den SKX-liknande varianten. Vad är det för ref på den?Sådär ja, då fick jag äntligen tummen ur att byta batteriet på 8F Seikon. Nytt glas är påväg
Spännande modell! Har nog inte sett nån annan perpetual calendar från Seiko än den SKX-liknande varianten. Vad är det för ref på den?
10,6mmTrevligt med tunna dykare! Tjocklek på den? Jag köpte en Citizen ecodrive innan sommaren som jag får för mig är ganska prick 10mm.
Grymt, tack! Går ju att spana på 8F32-verket för övriga modeller.Tackar! Är en SUS 8F32-0210.
Nice! Under 12 känns ju ändå rätt tunt för dykare.
Stenhård! Vad är de för mått? Är bezeln vridbar?Sådär ja, då fick jag äntligen tummen ur att byta batteriet på 8F Seikon. Nytt glas är påväg
Stenhård! Vad är de för mått? Är bezeln vridbar?
Fy Fabian så bra!En kantig Credor idag.
Riktigt elegant modell det där Vet du om mönstret på tavlan ska symbolisera något speciellt, det ser lite ut som en stiliserad tulpan?En kantig Credor idag.
Tackar! Nej, jag vet inte vad det är för tecken eller symbol. Tänkte att det kanske är ett skrivtecken i ett av de japanska skriftspråken. Jag ska se om jag hittar något liknande.Riktigt elegant modell det där Vet du om mönstret på tavlan ska symbolisera något speciellt, det ser lite ut som en stiliserad tulpan?
Modellen verkar heta KGX 020 och finns med i Credorkatalogen ifrån 1980 s62. Om jag tolkade informationen rätt ska det vara ett "vackert blommönster" som framträder i vissa vinklar och förgyller tillvaron för bäraren. Man måste ju bara älska Seikos romantiska ådraTackar! Nej, jag vet inte vad det är för tecken eller symbol. Tänkte att det kanske är ett skrivtecken i ett av de japanska skriftspråken. Jag ska se om jag hittar något liknande.
Wow, bra hittat, tack! Kul att få se den i Credorkatalogen, den hade jag inte hittat än. Du hade helt rätt med stilerad tulpan och den har förgyllt min tillvaro lite på sistoneModellen verkar heta KGX 020 och finns med i Credorkatalogen ifrån 1980 s62. Om jag tolkade informationen rätt ska det vara ett "vackert blommönster" som framträder i vissa vinklar och förgyller tillvaron för bäraren. Man måste ju bara älska Seikos romantiska ådra
Tackar! Kul att bläddra igenom. Hittade en annan klocka som jag äger i 1980-års katalogen. Seiko erbjöd verkligen många olika Credor-varianter, får det till mer än 200 klockor i katalogen.
@Gekk0 , en taskig skärmdump av pdf-katalogen
Både "The Seiko Guy" och +9time har en del trevlig läsning i sina katalogsamlingar
https://www.plus9time.com/seiko-catalogs
Önskar alla en härlig fredag