• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Hugger69

Patek
2-Faktor
GECKOTA C-01 Racing Chrono på Tropic från Zuludiver

IMG_2805.jpeg
 

Lilavati

Cartier
2-Faktor
Tackar! Nej, jag vet inte vad det är för tecken eller symbol. Tänkte att det kanske är ett skrivtecken i ett av de japanska skriftspråken. Jag ska se om jag hittar något liknande.
Modellen verkar heta KGX 020 och finns med i Credorkatalogen ifrån 1980 s62. Om jag tolkade informationen rätt ska det vara ett "vackert blommönster" som framträder i vissa vinklar och förgyller tillvaron för bäraren. Man måste ju bara älska Seikos romantiska ådra :)
 

Gekk0

Cartier
2-Faktor
Modellen verkar heta KGX 020 och finns med i Credorkatalogen ifrån 1980 s62. Om jag tolkade informationen rätt ska det vara ett "vackert blommönster" som framträder i vissa vinklar och förgyller tillvaron för bäraren. Man måste ju bara älska Seikos romantiska ådra :)
Wow, bra hittat, tack! Kul att få se den i Credorkatalogen, den hade jag inte hittat än. Du hade helt rätt med stilerad tulpan 👍 och den har förgyllt min tillvaro lite på sistone :cool:
 

Gekk0

Cartier
2-Faktor
1695396057166.png

@Gekk0 , en taskig skärmdump av pdf-katalogen ;)
Både "The Seiko Guy" och +9time har en del trevlig läsning i sina katalogsamlingar :)
https://www.plus9time.com/seiko-catalogs
Önskar alla en härlig fredag ✌️
Tackar! Kul att bläddra igenom. Hittade en annan klocka som jag äger i 1980-års katalogen. Seiko erbjöd verkligen många olika Credor-varianter, får det till mer än 200 klockor i katalogen.
 
Topp