• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

BrianFallon

KS Explorers Club
1000013652-01.jpeg
Helguldare i kvarts
 

Lilavati

Cartier
2-Faktor
Det är lite synd att det är så sällsynt med helguld & kvarts. Det finns dock några äldre modeller som inte skulle sitta helt fel ;)
SBGX018_9-1000x1000.jpg

Typ Grand Seiko sbgx018, helguldboett med helguldlänk (samma modell som Svante brukar rocka ibland).
i-img960x960-1576556704ohtflm234677.jpg

Citizen CTQ57-0971, dock endast med läder ;)
behöver jag poängtera att bilderna är "lånade"? 🤪
 

Danne.l

Rolex
2-Faktor
Det är lite synd att det är så sällsynt med helguld & kvarts. Det finns dock några äldre modeller som inte skulle sitta helt fel ;)
SBGX018_9-1000x1000.jpg

Typ Grand Seiko sbgx018, helguldboett med helguldlänk (samma modell som Svante brukar rocka ibland).
i-img960x960-1576556704ohtflm234677.jpg

Citizen CTQ57-0971, dock endast med läder ;)
behöver jag poängtera att bilderna är "lånade"? 🤪
Det finns alltid Oysterquartz i helguld. Jag tycker Seikon är coolare, sleeper iom att 99% som ser den tror att det är nått pläterat för nån eller par tusenlappar.
 

Lilavati

Cartier
2-Faktor
Jag kom plötsligt på att jag behöver "presentera mig i mitt nya nick"... :bag: sorry!
Jag har Telenor som bredbandsleverantör, och dom gick ut med informationen att alla deras "gratis" e-postadresser som slutar på bredband.net kommer att upphöra. Hur nu just e-posten anses gratis då föreningen haft avtal där e-post ingår i bredbandsabonnemanget? Nåväl... Eftersom jag använder tvåstegsverifiering kände jag att jag måste byta adress på KS innan den avslutas permanent. Jag bad "ledningen" om att få byta mailadressen som är knuten till BarabaBaba, på den vägen är det :banghead: Det slutade alltså med att jag gjorde en helt ny användare. Jag hyser tyvärr inga större förhoppningar om att BarbaBaba kommer att uppstå igen... R.I.P BarbaBaba
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag kom plötsligt på att jag behöver "presentera mig i mitt nya nick"... :bag: sorry!
Jag har Telenor som bredbandsleverantör, och dom gick ut med informationen att alla deras "gratis" e-postadresser som slutar på bredband.net kommer att upphöra. Hur nu just e-posten anses gratis då föreningen haft avtal där e-post ingår i bredbandsabonnemanget? Nåväl... Eftersom jag använder tvåstegsverifiering kände jag att jag måste byta adress på KS innan den avslutas permanent. Jag bad "ledningen" om att få byta mailadressen som är knuten till BarabaBaba, på den vägen är det :banghead: Det slutade alltså med att jag gjorde en helt ny användare. Jag hyser tyvärr inga större förhoppningar om att BarbaBaba kommer att uppstå igen... R.I.P BarbaBaba
Surt. Men välkommen tillbaka :)
 

Gekk0

Cartier
2-Faktor

ThomasP

Panerai
2-Faktor
Jag köpte den här på loppis så sent som igår och den fick ett Natoband tillsvidare. Vill ju gärna bära den. :)

Batteriet behöver bytas och vad jag lyckas söka fram på nätet ska det vara ett SR1120SW. Vill bara stämma av med expertisen här att det riktigt och om det är något jag ev ska se upp med när jag byter batteriet. Förstod att spolen är känslig.

Kan den möjligtvis vara från -84?

20230927_082109.jpg

20230927_083427.jpg
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Jag köpte den här på loppis så sent som igår och den fick ett Natoband tillsvidare. Vill ju gärna bära den. :)

Batteriet behöver bytas och vad jag lyckas söka fram på nätet ska det vara ett SR1120SW. Vill bara stämma av med expertisen här att det riktigt och om det är något jag ev ska se upp med när jag byter batteriet. Förstod att spolen är känslig.

Kan den möjligtvis vara från -84?

20230927_082109.jpg

20230927_083427.jpg

1984 ser ut att stämma,

 

Psykel

Patek
Jag köpte den här på loppis så sent som igår och den fick ett Natoband tillsvidare. Vill ju gärna bära den. :)

Batteriet behöver bytas och vad jag lyckas söka fram på nätet ska det vara ett SR1120SW. Vill bara stämma av med expertisen här att det riktigt och om det är något jag ev ska se upp med när jag byter batteriet. Förstod att spolen är känslig.

Kan den möjligtvis vara från -84?

20230927_082109.jpg

20230927_083427.jpg
Sjukt snygg! Finns en del riktigt bra tavlor på riktigt prisvärda Seikos från tiden.
1984 är helt korrekt, juni närmare bestämt. 8122 var nog det sista quartzverket Seiko tillverkade med fyra siffror i refen, och det försvann nog till 1985 tror jag. Efter det blev formatet 1X23 (siffra-bokstav-siffra-siffra).
 

ThomasP

Panerai
2-Faktor
Sjukt snygg! Finns en del riktigt bra tavlor på riktigt prisvärda Seikos från tiden.
1984 är helt korrekt, juni närmare bestämt. 8122 var nog det sista quartzverket Seiko tillverkade med fyra siffror i refen, och det försvann nog till 1985 tror jag. Efter det blev formatet 1X23 (siffra-bokstav-siffra-siffra).
Hade tänkte köra GS några dagar, men när den här dök upp så blev det lite ändrade planer. :)

Tack så mycket. Det är ju sådant här som gör forumet så bra, att finns de som kan det där lilla extra så man kan få lära sig ännu mer om sina klockor.
 

Gekk0

Cartier
2-Faktor
Jag köpte den här på loppis så sent som igår och den fick ett Natoband tillsvidare. Vill ju gärna bära den. :)

Batteriet behöver bytas och vad jag lyckas söka fram på nätet ska det vara ett SR1120SW. Vill bara stämma av med expertisen här att det riktigt och om det är något jag ev ska se upp med när jag byter batteriet. Förstod att spolen är känslig.

Kan den möjligtvis vara från -84?

20230927_082109.jpg

20230927_083427.jpg
Bra loppisfynd, grattis!
 
Topp