Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dunderfin!Gammal quartzare som fortfarande tickar, hur bra vet jag inte än då jag nyss fick hem den från Japan. Typ NOS med låda och häfte. Snygg är den i alla fall. 3802 7020 från februari-73.
Tydlig 70-talsdesign som ändå ser modern ut. Den måste ha känts väldigt modern när den släpptes. Var hittade du den?Gammal quartzare som fortfarande tickar, hur bra vet jag inte än då jag nyss fick hem den från Japan. Typ NOS med låda och häfte. Snygg är den i alla fall. 3802 7020 från februari-73.
Ja den var modern på sin tid. 38** verket var Seikos första massproducerade quartzverk som kom 1971. Jag hittade den på eBay.Tydlig 70-talsdesign som ändå ser modern ut. Den måste ha känts väldigt modern när den släpptes. Var hittade du den?
Kul med låda! Dock är den inte NOS, från början var kanterna knivskarpa.Ja den var modern på sin tid. 38** verket var Seikos första massproducerade quartzverk som kom 1971. Jag hittade den på eBay.
NOS är väl ett begrepp man slänger sig med som kanske inte ska användas. Mycket bra skick räcker. Menar du att den är polerad?Kul med låda! Dock är den inte NOS, från början var kanterna knivskarpa.
Ja det är ju helt omöjligt att veta om en gammal klocka är helt oanvänd. Om den har suttit på en arm och någon har tittat på den för att kontrollera tiden så är den ju använd, även om det inte påverkat klockans skick i någon större utsträckning. Den är inte polerad.NOS i min bok betyder oanvänd men gammal.
Benämningen är mkt vanlig i HIFI-branschen där gamla oanvända signal- och förstärkarrör (glödlampor) säljes. Begreppet ska användas korrekt.
Har den marknadsförts som NOS men är polerad hade jag gett säljaren på ebay ett mkt lågt betyg.
Ja, den är polerad.NOS är väl ett begrepp man slänger sig med som kanske inte ska användas. Mycket bra skick räcker. Menar du att den är polerad?
Då tror jag att du har fel.Ja, den är polerad.
Haha, bästa kommentaren!Schrödingers boett
Skandal! Deras första urverk borde de ju vilja hålla vid liv.
Tänker osökt på både Volvo och SAAB som återköpt vissa extremmilare och ställt på museum samtidigt som ägaren fått ny bil gratis.
Borde vara prestige i att ha de äldsta urverken fortfarande i cirkulation så att säga. Så hade nog jag resonerat iaf.
Hoppas du får igång den igen!
Pannkakor en fredag? Du måste ha småbarnNu tar vi helg!
Pannkakor en fredag? Du måste ha småbarn
no offense
Hahahah!Tre st tom
Pannkakor är ju så gott, tyvärr tillåter inte övriga familjen (ev ett av barnen) det på fredagarPannkakor en fredag? Du måste ha småbarn
no offense
Jag tycker dessa 80-90 talsmodeller är så jäkla coola. Minns när kompisar skaffade Polaris modeller då de kom. Din i riktigt maffig 2-t är ju fantastiskOrkar inte steka pannkakor idag men kan steka bildligt talat iaf
Jag tycker dessa 80-90 talsmodeller är så jäkla coola. Minns när kompisar skaffade Polaris modeller då de kom. Din i riktigt maffig 2-t är ju fantastisk
Håller med dig om att ju mer gubbe man blir desto mer dras men åt tt. Jag körde t.o.m tt-vecka den jobbveckan.TT is the shit tycker jag Kanske uppskattningen av TT ökar ju närmare jag kommer 40 års åldern
Håller med dig om att ju mer gubbe man blir desto mer dras men åt tt. Jag körde t.o.m tt-vecka den jobbveckan.
Definitivt!Undrar om utvecklingen går mot guldur när man börjar närma sig 50 års åldern? Några av åldermännen i tråden får gärna svara på detta
54… Japp, helt klart tillbakaUndrar om utvecklingen går mot guldur när man börjar närma sig 50 års åldern? Några av åldermännen i tråden får gärna svara på detta