• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Titan är skönt
IMG_2106.jpeg
 
Köpte den här som repobjekt. Sitter och funderar över hur mycket som egentligen stämmer med den. Jag vet att boett, glas och vridringsinlägg stämmer men har aldrig sett trycket på tavlan innan och misstänker att verket är utbytt pga vita dag/datumskivor, omärkt krona samt ”fel men ändå rätt” baklock. Baklocket är märkt Delma men även MRP.SA vilket stämmer överens med boettillverkaren som levererade boetter till Sinn 809.
Ni får ursäkta att jag korspostar lite men den täcker några olika trådar.
IMG_4650.jpeg
IMG_4651.jpeg
 
Sjukt cool. Ångrar att jag inte högg en av de som såldes här. Hur är kvalitetskänslan hos de där jämfört med tex CWC?
CWC klart bättre när det kommer till kvalitetskänslan. Tycker Seaquartzen är väl värd varenda krona även till listpris, men hade jag betalat CWC-pris hade jag nog blivit lite besviken. Inte lika bra lume, absolut inte samma tryck i vridringen, och finishen är inte riktigt lika vass, om man t ex jämför med en Matte Top RN-dykare.

Med det sagt är jag sjukt nöjd! Denna känns lite mer lekfull än en RN, och jag gillar att kunna slänga på ett tropic, då jag hatar att bada med tygband 😅

Momentum gillade mina bilder på Instagram och ska skicka över en länk, men även den nya svarta varianten! Skulle skickats i veckan, men ett fabriksfel på tavlan gjorde att alla tavlor måste göras om, och leverans av hela batchen är försenad en 4-5 veckor tyvärr. Ska bli spännande att se dock!
 
CWC klart bättre när det kommer till kvalitetskänslan. Tycker Seaquartzen är väl värd varenda krona även till listpris, men hade jag betalat CWC-pris hade jag nog blivit lite besviken. Inte lika bra lume, absolut inte samma tryck i vridringen, och finishen är inte riktigt lika vass, om man t ex jämför med en Matte Top RN-dykare.

Med det sagt är jag sjukt nöjd! Denna känns lite mer lekfull än en RN, och jag gillar att kunna slänga på ett tropic, då jag hatar att bada med tygband 😅

Momentum gillade mina bilder på Instagram och ska skicka över en länk, men även den nya svarta varianten! Skulle skickats i veckan, men ett fabriksfel på tavlan gjorde att alla tavlor måste göras om, och leverans av hela batchen är försenad en 4-5 veckor tyvärr. Ska bli spännande att se dock!
Man får som oftast vad man betalar för.
Dina snygga foton säljer ju klockor åt dem, så kul att de uppmärksammade dig! Hojta när du har tröttnat på den.
 
Söndagens tidvisare
IMG_9953.jpeg

Nu är vi båda ny-synkde i höstvädret;) Hundpromenad i vindstilla mulen morgon är riktigt rofyllt, avslutar med kaffekopp nr.2 😎 Önskar tråden en fin söndagsmorgon 👌🏿
Den där klockan är riktigt fin! Kikade många gånger när det kom en annon här på KS på en, men blev inte av denna gång… Ha en grym söndag👍
 
Jag tycker jag haft ett bra flyt med tradera/ebayfynd på senaste (antagligen för att jag haft löjligt mycket fritid). Denna lilla guldpläterade Citizen är ett av dom 😎
IMG_9966.jpeg

34,7mm med plexi och snap-back, perfect storlek. Caliber 1410 använder ett Cr 2016 batteri, så den bör ha mellan 3-5 års gångtid*se edit
IMG_9965.jpeg

20mm mellan luggarna så det fanns gott om band att välja mellan i lådan 😊
Utifrån serienummret skulle jag säga 2010 eftersom siffra nr2 ser mer ut som en nolla (0) än ett O (1981 var min första gissning). Någon som har koll på när Citizen slutade med CQ logon (eller plexi för den del)?

*hittade en manual för 14XXX urverket, det verkar som den kan ticka på i hela 8 år
1698328782430.png


1698328950215.png
 
Senast ändrad:
På söndag är det dax att ställa om den här trots att den bara ligger drygt +1 sekund sedan förra omställningen. Tur den har snabbis för att hoppa framåt/bakåt en timme. Tror jag skippar sekunden den här gången. 😁
IMG_20231027_182217820~2.jpg
Själv är jag så anal att jag alltid ställer även sekunden :bag: Inte bara vid DST, utan varje gång jag ser en avvikelse justerar jag. Tur att majoriteten av mitt stall är HAQ, RC och GPS 😜
 
Tillbaka
Topp