Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Var köper ni era Chronomasters?
Tack! Jag var sugen ett tag på att dra till Japan i vinter och åka skidor men blev lite dyrtDå linjen endast säljs i Japan (med få undantag) är det ifrån Japan som gäller. Japanska näthandlare är det smidigaste alternativet utöver att åka ditCitizen Chronomaster & Citizen's de Luxe modeller
Eftersom Det finns en Seiko-tråd och en Grand Seiko-tråd tänkte jag att det även borde finnas utrymme för en tråd innehållandes Citizens lite lyxigare linjer som komplement till CITIZEN-tråden. Tyvärr är dom ju precis som Grand Seiko tidigare var, förunnade den Japanska marknaden (JDM). Men nu...klocksnack.se
Riktigt snygg med den tavlan och länken! Någon gång ska det bli en Chronomaster för mig.Ja det är det! Jag är helt blown away
Riktigt snygg med den tavlan och länken! Någon gång ska det bli en Chronomaster för mig.
Som jag skrev i tråden jag länkade till, sakurawatches.com, seyajapan.com är några pålitliga japanska handlare. Sedan har du ju ebay… Med lite tur dyker det upp någon på forumet IblandTack! Jag var sugen ett tag på att dra till Japan i vinter och åka skidor men blev lite dyrt
Jag brukar ta dom vartefter jag använder dom, då kan man se vilka som inte blivit använda på ett tag. Antingen är det fortfarande vintertid eller så är batteriet dött…Vintertid… Lika bra att få gjort det direkt nu
Så gör jag med mina Swatch. Många som är kvar på vintertid.Jag brukar ta dom vartefter jag använder dom, då kan man se vilka som inte blivit använda på ett tag. Antingen är det fortfarande vintertid eller så är batteriet dött…
Ja, det är baksidan med att samla kvartsklockor!Vintertid… Lika bra att få gjort det direkt nu
du kanske ställt tillbaka tiden, men datumet har du missat Den ser ut att vara i fint skickVintertid och nytt batteri!
Haha stämmer! Orkar aldrig ställa datum...du kanske ställt tillbaka tiden, men datumet har du missat Den ser ut att vara i fint skick
Cool, den blir antagligen du ensam om på forumet Den är precis som min -1132, den andra i den serien utan lysmassa och med dubbelindex 12+6. Jag tror dom endast gjordes 2006, så du får gärna återkoppla då du har serienumretDå var en The Citizen CTQ57-1131 beställd
Cool, den blir antagligen du ensam om på forumet Den är precis som min -1132, den andra i den serien utan lysmassa och med dubbelindex 12+6. Jag tror dom endast gjordes 2006, så du får gärna återkoppla då du har serienumret
Vad i herrans namn är det för gucka/pulver? Är det lysmassa som lossnat kanske? Jag minns inte om 8J56 verken är monterade ifrån baksidan eller om det är som på 9f, att baklocket endast öppnas för batteribyte och för att avlägsna kronan samtidigt som urverket tas ur ifrån glassidan. Man kan ju misstänka att man vill ge hela urverket en liten dammsugning även om det går att avlägsna skräpet ifrån tavlan. Är det en SBGF003 med bytt bezel? Kombinationen av länken och guldindex med blå tavla säger SBGF003, men den ska väl ha en mörk beläggning på bezel? Eller är det bara att man blir lurad av blänket på bilder man sett?Den här var ju magisk. Får se om det går att tvätta av tavlan.
Vad i herrans namn är det för gucka/pulver? Är det lysmassa som lossnat kanske? Jag minns inte om 8J56 verken är monterade ifrån baksidan eller om det är som på 9f, att baklocket endast öppnas för batteribyte och för att avlägsna kronan samtidigt som urverket tas ur ifrån glassidan. Man kan ju misstänka att man vill ge hela urverket en liten dammsugning även om det går att avlägsna skräpet ifrån tavlan. Är det en SBGF003 med bytt bezel? Kombinationen av länken och guldindex med blå tavla säger SBGF003, men den ska väl ha en mörk beläggning på bezel? Eller är det bara att man blir lurad av blänket på bilder man sett?
Återkoppla då du kollat, alltid kul/bra att vetaJo bezelen skall ha en tunn pvd men gissar att den blivit bortslipad. Den har vanligt boettlock men kan ju vara så att man får lyfta genom framsidan ändå. Säljaren sa att det var en vattenskada på tavlan så jag gissar salt. Här i vansinnig förstoring
Fick på Sthlm Time för första gången en snabb titt på Citizen av den här kalibern. Såg en besökare som hade en sådan och fick prova den lite snabbt. Tänkte att det lär inte bli så många andra chanser att testa utan att köpa. Lätt, fin och diskret klocka.Och för att spinna vidare på bekvämligheten som mitt favoritmärke då det gäller prisvärda och användarvänliga klockor erbjuder…
Individuellt ställbar timvisare & perpetuell kalender. Den vänstra ecodrive, den högra både ecodrive och radiosynkad