• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Börjar dagen med meca-quartz.
IMG_4621.jpeg

Var köper ni era Chronomasters?
Då linjen endast säljs i Japan (med få undantag) är det ifrån Japan som gäller. Japanska näthandlare är det smidigaste alternativet utöver att åka dit ;)

Då linjen endast säljs i Japan (med få undantag) är det ifrån Japan som gäller. Japanska näthandlare är det smidigaste alternativet utöver att åka dit ;)
Tack! Jag var sugen ett tag på att dra till Japan i vinter och åka skidor men blev lite dyrt 😬

Den här var ju magisk. Får se om det går att tvätta av tavlan.
IMG_2144.jpeg
Vad i herrans namn är det för gucka/pulver? Är det lysmassa som lossnat kanske? Jag minns inte om 8J56 verken är monterade ifrån baksidan eller om det är som på 9f, att baklocket endast öppnas för batteribyte och för att avlägsna kronan samtidigt som urverket tas ur ifrån glassidan. Man kan ju misstänka att man vill ge hela urverket en liten dammsugning även om det går att avlägsna skräpet ifrån tavlan. Är det en SBGF003 med bytt bezel? Kombinationen av länken och guldindex med blå tavla säger SBGF003, men den ska väl ha en mörk beläggning på bezel? Eller är det bara att man blir lurad av blänket på bilder man sett?

Vad i herrans namn är det för gucka/pulver? Är det lysmassa som lossnat kanske? Jag minns inte om 8J56 verken är monterade ifrån baksidan eller om det är som på 9f, att baklocket endast öppnas för batteribyte och för att avlägsna kronan samtidigt som urverket tas ur ifrån glassidan. Man kan ju misstänka att man vill ge hela urverket en liten dammsugning även om det går att avlägsna skräpet ifrån tavlan. Är det en SBGF003 med bytt bezel? Kombinationen av länken och guldindex med blå tavla säger SBGF003, men den ska väl ha en mörk beläggning på bezel? Eller är det bara att man blir lurad av blänket på bilder man sett?

Jo bezelen skall ha en tunn pvd men gissar att den blivit bortslipad. Den har vanligt boettlock men kan ju vara så att man får lyfta genom framsidan ändå. Säljaren sa att det var en vattenskada på tavlan så jag gissar salt. Här i vansinnig förstoring
2023-10-31-16-53-29-964.jpeg

Och för att spinna vidare på bekvämligheten som mitt favoritmärke då det gäller prisvärda och användarvänliga klockor erbjuder…
IMG_9984.jpeg

Individuellt ställbar timvisare & perpetuell kalender. Den vänstra ecodrive, den högra både ecodrive och radiosynkad 👍🏿
Fick på Sthlm Time för första gången en snabb titt på Citizen av den här kalibern. Såg en besökare som hade en sådan och fick prova den lite snabbt. Tänkte att det lär inte bli så många andra chanser att testa utan att köpa. Lätt, fin och diskret klocka. 👍
Nu är jag lite osäkert om det var en sådan med örnen eller Chronomaster, eller är båda Chronomasters? Ursäkta mina ytterst ytliga kunskaper kring dessa fina Citizens. :bag:

Tillbaka
Topp