Väldigt snygg, hur bra träffar den sekundmarkeringarna?Köpt som sommarklocka för att ha något lite mer oömt som alltid går. Har dock använts väldigt mycket mer än vad jag trodde. Helnöjd.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Väldigt snygg, hur bra träffar den sekundmarkeringarna?Köpt som sommarklocka för att ha något lite mer oömt som alltid går. Har dock använts väldigt mycket mer än vad jag trodde. Helnöjd.![]()
Jag förstår detJag gav min till en av sönerna i födelsedagspresent. Han är lika nöjd med den som jag var. Oväntat gedigen när man får den på sig första gången![]()
TackarVäldigt snygg, hur bra träffar den sekundmarkeringarna?
Hade valt ett helt annat band till den där. Så strikt och utan detaljer det bara går. Tom. ett gummi hade kunnat fungera.
![]()
Du har nog rätt där..... Meeen ödla blev ju inte så tossigt heller![]()
Vad för slags gummi är det där?Prova slätt gummi som Aurum föreslår, blir kanon och ska helst vara bredare an 18mm som bandbredden är.
För att det ska lira mot boetten bör det även vara avsmalnande.
Här exempel med gummi som jag satte pa min idag men det absolut bästa är att köpa ett 20mm och skära till hörnen och
Då kan man få perfekt passning mot boetten.
![]()
![]()
Vad för slags gummi är det där?
Själv får jag inte ens dit ett perlon på min QGA084, stiften sitter ju så j***a tight mot boett.
Ingen aning om tillverkare men ett lite tunnare gummi.
Borde gå att hitta ute på det stora internätet.
Perlon bör man nog hålla väldigt långt ifrån såna här klockor
Är det så snaskigt som en Chronomaster eller vad är det för en Citizen?Bara för att det är kul att testa macrolinsen till iFånen...
![]()
Jo, det är en Chronomaster. AQ4020-54Y med papperstavla. Tosa-Washi heter pappret, det kallas "dragon wing" för att det är så tunnt och tåligtÄr det så snaskigt som en Chronomaster eller vad är det för en Citizen?
Cool tavla, som ett papper/rispapper?![]()
Sökte på den nu och fyför vad grym!!!! https://deployant.com/review-enter-...n-aq-4020-54y-best-quartz-watch-in-the-world/Jo, det är en Chronomaster. AQ4020-54Y med papperstavla. Tosa-Washi heter pappret, det kallas "dragon wing" för att det är så tunnt och tåligt![]()
Bra köp där!T H E .![]()
Ooo, nu börjar Japansamlingen heta dugaT H E .![]()
Härligt djup i den tavlan!T H E .![]()
Jag instämmer!Ser riktigt vass ut på mesh!
T H E .![]()
Fan. Mina inlägg ser ju i backspegeln ut att vara skrivna av en oändligt lat analfabet... Borde ha skrivit så här: Hurra! Äntligen nytt tillskott till min lilla, men växande samling av limiterade, Japanska mysquartzar, en ljuvlig (The) Citizen AQ4001-08A. Hallelujah!T H E .![]()
Den är underbarHärligt djup i den tavlan!
Bara för att det är kul att testa macrolinsen till iFånen...
![]()
Har inte kollat om den boetten livar med annat faktiskt. Dra iväg ett mail till Citizen JP och fråga.Skulle ju bli bra på länk, också..... Har du koll på kompatibla stållänkar @Geparden ?
Certinan på bild är ju underbar!När jag fick upp ögonen på klockor fick jag högfärdsblåsa. Dvs, hamnade i snobbträsket med attityden att en bra klocka är mekanisk, annars är den skit. (Jag vet. Jävligt ytligt). Detta fram tills att jag satt med fyra mekaniska ur som ständigt fick ställas om med tid/dag/datum då de stannat. Ungefär där insåg jag tjusningen med Quartz. Du lägger ner den i lådan, en vecka senare är det bara att ta på den. I och med det att jag ärvde två klockor. Varav en quartzare så insåg jag att affektionsvärdet är stötte än vad som sitter i den.![]()
Efter det bär jag allt som ser bra ut, men framför allt de ärvda klockorna som brutits genom generationer.
Grymma Polaris!Ursäkta åbäket i mitten.
![]()
När det gäller just denna är det helknasigt med storleksangivelserna på olika sidor. Jag kan bara konstatera att den ÄR 40mm MED krona, glasringen är 35,5mm och boetten precis utanför glasringen 36,8mm, alltså ungefär 37mm. Med sin ljusa tavla och relativt tunna glasring ser den större ut samtidigt som den sitter fantastiskt bra.Sökte på den nu och fyför vad grym!!!! lagom strl. 39mm