Oron
Silver
Tack för tipsHar inte kollat om den boetten livar med annat faktiskt. Dra iväg ett mail till Citizen JP och fråga.
känns dock lite i överkant? Är nu mycket nöjd med croco
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack för tipsHar inte kollat om den boetten livar med annat faktiskt. Dra iväg ett mail till Citizen JP och fråga.
Stort tack för mer generös info!När det gäller just denna är det helknasigt med storleksangivelserna på olika sidor. Jag kan bara konstatera att den ÄR 40mm MED krona, glasringen är 35,5mm och boetten precis utanför glasringen 36,8mm, alltså ungefär 37mm. Med sin ljusa tavla och relativt tunna glasring ser den större ut samtidigt som den sitter fantastiskt bra.![]()
Uhuhuu, nu saknar jag den sbgv009 jag såldeStort tack för mer generös info!
Rätt ska vara rätt och det är ju naturligtvis lite skillnad på 39mm och 37mm även om en på 37mm kan bäras större. Men jag gillar spannet 36-37mm för det passar bra på min handled av ca 17-17,5cm. För mig blev klockan nu ännu bättre. Jag tror dig att den bärs större, se skönheterna Grand Seiko sbgv009 resp. sbgv011, de är 37mm med fläskiga luggar.
AjdåUhuhuu, nu saknar jag den sbgv009 jag sålde. Tyvärr var den för fin för dagligt bruk och för dyr att sitta i lådan. Denna däremot, blivande klassiker
![]()
Finns att köpa här: https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/timex-reissue-1980-dive-silver-blue-dial-.htmlJag kan känna att det var lite synd att man missade denna innan den sålde slut.
https://www.timex.com/q-timex-reissue-38mm-stainless-steel-bracelet-watch/TW2T80700ZV.html
![]()
Riktigt finJag hade tur nog att få tag på den här Eternan från Tyskland och har burit den en hel del sedan dess.. Ofta har RoyalQuartzarna polerats lite väl noggrant vid sevice, men detta exemplar har som tur är aldrig polerats och har kvar sina skarpa linjer. Urtavlan är väldigt fin med en grå manchestertygliknande spårning. Det florerar rykten om att denna designades av Genta och att ”the big five” egentligen är sex, men ingen har kunnat bevisa att det faktiskt förhåller sig på det viset. Jag ser det mer som ett bevis på hur bra den här designen faktiskt är!
![]()
Tack, dom är verkligen välgjorda. Tunnaste quartzen i världen när den lanserades!Riktigt finGillar Royal Quartz skarpt.
Vilken pärlaJag hade tur nog att få tag på den här Eternan från Tyskland och har burit den en hel del sedan dess.. Ofta har RoyalQuartzarna polerats lite väl noggrant vid sevice, men detta exemplar har som tur är aldrig polerats och har kvar sina skarpa linjer. Urtavlan är väldigt fin med en grå manchestertygliknande spårning. Det florerar rykten om att denna designades av Genta och att ”the big five” egentligen är sex, men ingen har kunnat bevisa att det faktiskt förhåller sig på det viset. Jag ser det mer som ett bevis på hur bra den här designen faktiskt är!
![]()
Och länklåset har en flerstegs mikrojustering utan verktyg? Jackpot.Helt missat att den här precidrive:n (+/- 10 spy) finns i bärbara 41mm. Jag som hade klockstopp, men.. Den där måste jag kika på.
![]()
Den är riktigt bra, jag var sugen på titanvarianten när den kom. Just denna tycker jag dessutom är snyggare än automaten med sina lite speciella visare.Och länklåset har en flerstegs mikrojustering utan verktyg? Jackpot.
Ja, index, visare inkl sekundvisaren, urverket, storleken, allt är "bättre" på kvartsenDen är riktigt bra, jag var sugen på titanvarianten när den kom. Just denna tycker jag dessutom är snyggare än automaten med sina lite speciella visare.
Hjälper till med en video från Hodinkee och en bild på gångavvikelsen så här långt på min SBGN001.![]()
Håller tråden igång med en bild, bara för att det är en så trevlig liten titanklump. Exceed eco-drive radiosynk. cb3000-51a
Min blå säger hej, grym klockaDubbelpost men verkligen en ny favorit![]()
![]()
![]()
![]()
Yes riktigt grym. Velade mellan blå och svart. Blev svart. Vart sjukt imponerad. Trodde inte dom var så grymma..Min blå säger hej, grym klocka![]()
Håller med i butiken var den "okey" fast det var det fula gummit som gjorde den "okey". Har även ett svart Borealis gummi till den då är den också riktigt snygg. Och med nato ännu snyggare.För pengen är det en grym klocka. Sen är det något med designen som tilltalar mig på ett suggestivt sätt. Vid en första anblick kan jag fortfarande tycka den är lite fula ankungen men jag blir alltid glad av att dra på den.
Den svarta var grym på grönt nato f.ö.