• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Oron

Silver
IMG_8797.jpeg
Det här blev ju bedårande! Originallänken är ju jättefin, men tycker nästan att den gör sig oerhört bra på läder…. Molequin grained calf antracit.
image.jpg

…. och viklås från Chronomaster. Svårt med spänne/viklås till en klocka som är som ett klistermärke😀 Men det funkar utmärkt!
 

Lilavati

Silver
2-Faktor
Känner att jag klarar mig rätt bra med dom här två sötnosarna! 2x35mm i härliga färger!
IMG_6909.jpeg
Vi som vuxit upp med dessa mindre storlekar har någon slags muskelminne, det känns liksom inte konstigt alls att varva mellan 44 och 34mm. Och faktum är ju att det ställer mindre krav på att länken är perfekt justerad då boetten är mindre och lättare 😉
 

Psykel

Pandion
Vi som vuxit upp med dessa mindre storlekar har någon slags muskelminne, det känns liksom inte konstigt alls att varva mellan 44 och 34mm. Och faktum är ju att det ställer mindre krav på att länken är perfekt justerad då boetten är mindre och lättare 😉
Så är det!
Nu var jag på väg att skriva att jag inte bär 44mm, men kom på att jag har en Citizen Promaster med just den diametern...
 

Lilavati

Silver
2-Faktor
3e1a22e1-5d48-4af9-a8f4-d33171912a87.jpg

Syrran röjde ibland farsgubbens kvarlåtenskap och hittade hans 1990 tals Tissot PR100 i en låda.
Efter 4 ultraljudstvättar är nu både länk och boett redo att bäras igen (behöver bara peta in ett nytt batteri).
Länken vid kl6 har 2-t guldranden kvar, länken kl12 har bara de första raderna kvar, resten är ren stål... Vissa saker har högre kvalitet än andra ;)
Lite sofistikerat att upptäcka att glasringen är borstad på ovansidan medans den är polerad på fasningarna som är runt. Även skruvad krona. Sportigt a la nittiotal :cool:
 
Topp