• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Man kan tycka lite vad man vill om ecodrive ONE, men i min bok är den den ultimata WIS-klockan. All ingenjörskonst som Citizen lade ner för att kunna göra den är riktigt häftigt tycker jag. Jag tror jag skrev något i Citizen deluxe tråden om den...

Då väntar vi bara på @Gekko sedan behöver vi bara lösa några detaljer, så kan jag hämta på U & P, och ev. skicka vidare till den som
inte bor i Stockholm

Gruppköp Citizen O N E uppdatering:

3 st. klockor ligger nu undanlagda i mitt namn på U&P Drottninggatan (2 svarta, 1 vit)
Om allt klaffar så löses affären imorgon, och då kan deltagare antingen hämta på plats alternativ få den skickad genom den gemytlige Oron's försorg
(vilket naturligtvis kräver någon typ av förtroende för honom)
Ledsen för trådbombning, borde gjort en ny tråd för detta. kanske resten av detta drama via PM?

/Oron

Senast ändrad:
image.jpg
Och i väntan på morgondagens evenemang måste jag dela denna tjockis😀

Dagens köp, en Majesta från 89.

Linjen som var Seikos fina klockor under 80-talet efter GQ lagts ner och innan GS kvarts had börjat tillverkas.
Fanns mest med HAQ verk men i det här fallet med 5S42 verket med svepande sekundvisare.
Verket stegar 4 gånger/ sek. har liksom en stötdämpare mellan motorn och visaren vilket gör att visaren sveper helt utan darrning.
Drar lite extra batteri men om man gillar Spring Drive gillar man dom här.
Själv tycker jag det är fint med sekundvisare som tickar på i steg per sekund.

Slank och smidig som klockor var vid den här tiden och elegant tycker jag.
GS kvalite fast kostar kaffepengar.

6A6391F5-C442-433D-A829-A3AFF670F5E3.jpeg

7C864C0C-F36F-412C-A22E-893D48D1D6E5.jpeg

Inte min video.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp