• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Oron

Silver
image.jpg
Så där, ja! Gick ju fint till slut😀
 

Gekk0

Silver
2-Faktor
När du väl ställt in länken är den löjligt skön att bära, lite pill förstås då alla länkbitar är lösa ;)
Just det, lösa länkbitar, det är nytt för mig. Det blir kvällens projekt :) . Nu ligger den vid fönstret och laddar lite. Jag gillar storleken. Sitter bra på min handled tycker jag. Det är som du beskrev: så mycket mer än bara boettdiameter som påverkar hur stor eller liten en klocka upplevs. Jag har ett 19 mm band liggande och kommer nog att testa det snart också.
 

Gekk0

Silver
2-Faktor
Det gick smidigt att korta länken. Fin länk och clasp. Bekvämt!
IMG_4747.jpeg
IMG_4746.jpeg


Mitt batteri är tomt dock. Klockan gick när den låg vid fönstret och går under en lampa, men stannar så snart den hamnar utanför direkt ljus. Hoppas på lite sol snart så att det kan ladda ordentligt.
 

JPS33

Silver
2-Faktor
Efred gårdagens köp av en Majesta kändes det naturligt att fortsätta helgen i samma anda.

Seiko Majesta 9063-6020 från 1984, så kallad Twin-mode kvarts som gick 20 spy.

15E0FC8D-7D35-439A-B77F-C7963408AF4A.jpeg
Det finns liknande Dolcemodeller i exotiska material som volframkarbid. Är det något särskilt material i den här, eller är den klassisk guldbelagd?
 

Lilavati

Silver
2-Faktor
IMG_0043.jpeg

En halvtidsuppdatering av problemet med det trasiga låset till original länken. Har plockat av gummit till förmån för detta band i Cordovan av läderslöjdare @Ragnr Grymt trevligt & följsamt som Cordovan oftast är 😎
IMG_0042.jpeg

Jag fick först en preliminär offert ifrån Ur&P. Då kostade en ny komplett länk 10K, och låset 500kr. Jag valde förstås ”låset” då endast det var trasigt. Efter inlämnande av länken fick jag en ny offert på 600kr som skulle godkännas innan arbete påbörjas.
IMG_0044.jpeg

Statusen är att det går framåt. Hur slutresultatet blir återstår att se 🙄 Jag är försiktigt optimistisk, det värsta som kan hända är att den får segla vidare på läder/gummi.
 
Topp