• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Npd

Guld
Friends Of KS
2-Faktor
Tänkte bara dela med mig av en intressant länk på en Casio jag fick hem igår. Länkbitarna sitter alltså ihop med "bandstift". Någon som sett en liknande konstruktion?
(Vet inte om detta är rätt tråd, men är trots allt en quartzklocka.)

409558545_7701501566532546_1282435615423664026_n.jpg
Vill minnas att min kombilänk till G-shocken hade liknande konstruktion.
 

Lilavati

Silver
2-Faktor
Tänkte bara dela med mig av en intressant länk på en Casio jag fick hem igår. Länkbitarna sitter alltså ihop med "bandstift". Någon som sett en liknande konstruktion?
(Vet inte om detta är rätt tråd, men är trots allt en quartzklocka.)

409558545_7701501566532546_1282435615423664026_n.jpg
Om jag inte minns fel har kombilänken till G-shock en liknande lösning… Posta i Casiotråden eller G-shocktråden för mer kackel 👍🏿😊
*ser att jag var sen på bollen
 
Senast ändrad:

Johstai

Basic
2-Faktor
Okej mina herrar! Jag vill ge min farsa något speciellt till sin 60 års dag november 2024! Jag är själv en Kvarts älskare med en GS SBGN003 och älskar den med hela mitt hjärta. Min far har aldrig varit en man som har spenderat mycket pengar på lyx för sig själv. Han är verkligen den godaste mannen på planeten, och han förtjänar något speciellt!

Jag behöver er hjälp för att plocka ut något till han! Själv är jag student och kan inte bjuda på mer än 20 k, skulle önska jag kunde erbjuda hela världen åt denna mannen eftersom han har gjort så mycket för mig! Har ni några förslag vad jag kan ge min underbara far ?
 

Watchie

Diamant
2-Faktor
Han har haft klockor upp till 10K tänkte köpa begagnat på KS ( Bang for buck) Han älskar min GS så siktar lite åt GS, + mamma kanske kommer in med 10-20 tusen extra ! Dock väldigt bra förslag, han har varit i militären i 40 år nästa år.
Såklart, en beggad GS är ej fel, ligger väl ngn ute oxå på KS, sedan har du ju SS kvarts, som har military connection, kan vara lite roligare än en GS , är själv gammal officer o hade nöjt mig med en CWC - kika på deras hemsida, hyfsade priser o mucho military connection
 

Sennelier

Guld
2-Faktor
Korspostar lite, min första slimmade dress..
IMG_4436.jpeg
IMG_4437.jpeg
Riktigt prisvärd klocka. Stilren design med Breguet-visare, romerska nuffror och subsekund. Precis min smak faktiskt. Jag är inte heller någon dresskille tyvärr, annars hade jag varit spekulant. Stor risk att den hade blivit liggande i lådan, trots att den är skitsnygg.
Jag kan inte riktigt bedöma om det är ett underskattat märke per definition, men det har historiskt haft riktigt dåligt andrahandsvärde. Man kan alltså göra klipp på andrahandsmarknaden, samtidigt som dom inte är sämre än andra märken utanför ETA/Swatchgroup...
Jag har en Pontos S (som inte platsar i denna tråd) kvar i samlingen.
Tror kanske att du menar Maurice Lacroix (eftersom du nämner Pontos S). Detta är en Frederique Constant.
 

Watchie

Diamant
2-Faktor
Riktigt prisvärd klocka. Stilren design med Breguet-visare, romerska nuffror och subsekund. Precis min smak faktiskt. Jag är inte heller någon dresskille tyvärr, annars hade jag varit spekulant. Stor risk att den hade blivit liggande i lådan, trots att den är skitsnygg.

Tror kanske att du menar Maurice Lacroix (eftersom du nämner Pontos S). Detta är en Frederique Constant.
Precis my thoughts, lustiga var när jag köpte en ny precis (du får snart se i Sinn tråden, ledtråd: stor stat i USA), så testade jag sälja den igen, rök på mindre är en minut…
 

Lilavati

Silver
2-Faktor
Riktigt prisvärd klocka. Stilren design med Breguet-visare, romerska nuffror och subsekund. Precis min smak faktiskt. Jag är inte heller någon dresskille tyvärr, annars hade jag varit spekulant. Stor risk att den hade blivit liggande i lådan, trots att den är skitsnygg.

Tror kanske att du menar Maurice Lacroix (eftersom du nämner Pontos S). Detta är en Frederique Constant.
Så klart, snurrade till det mellan dom 🫣
 
Topp