• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Sorry för så många poster. Men trodde aldrig jag skulle fastna för Citizen.. :)
PicsArt_06-20-07.25.20.jpg
PicsArt_06-20-07.25.55.jpg

Har i nuläget endast kvartsklockor och kan inte direkt säga att jag saknar mekaniska klockor överdrivet mycket. Vad jag däremot saknar är en schysst stålsport/dykare av lite finare variant (10-20k klassen). Desvärre känns det som att klockor inom den kategorin knapp existerar. Vet att Tag Heuer har sin Aquaracer i kvarts, en klocka jag gillar men tycker den är lite för dyr med tanke på vad för urverk som sitter i den. Någon som har tips :) ?

Har i nuläget endast kvartsklockor och kan inte direkt säga att jag saknar mekaniska klockor överdrivet mycket. Vad jag däremot saknar är en schysst stålsport/dykare av lite finare variant (10-20k klassen). Desvärre känns det som att klockor inom den kategorin knapp existerar. Vet att Tag Heuer har sin Aquaracer i kvarts, en klocka jag gillar men tycker den är lite för dyr med tanke på vad för urverk som sitter i den. Någon som har tips :) ?
Om du tittar bakåt i tråden hittar du säkert inspiration ;).

Kolla på Breitling, dom har en del quartz. :) Sen har vi ju klassiska Omega seamaster 300 quartz :)

Om du tittar bakåt i tråden hittar du säkert inspiration ;).

Ja, absolut, antagligen blir det till att köpa något begagnat i brist på alternativ :D

Kolla på Breitling, dom har en del quartz. :) Sen har vi ju klassiska Omega seamaster 300 quartz :)

Breitling har definitivt en del fina alternativ inom kvartssegmentet. Tyvärr har de en tendens att göra klockorna väldigt stora :(
En Seamater Quartz är definitivt ett alternativ däremot tycker jag att begagnatpriserna är lite väl höga med tanke på vad de kostade nya.

På Klocksnack i detta nu. Jag har automataren. Väldigt trevlig. :)

https://klocksnack.se/threads/omega-seamaster-diver-2264-50-2064-50.114338/

Ja, absolut, antagligen blir det till att köpa något begagnat i brist på alternativ :D

Breitling har definitivt en del fina alternativ inom kvartssegmentet. Tyvärr har de en tendens att göra klockorna väldigt stora :(
En Seamater Quartz är definitivt ett alternativ däremot tycker jag att begagnatpriserna är lite väl höga med tanke på vad de kostade nya.
Kolla på Breitling ref:A73380 den är 41mm..;)

Det var inte så jag menade, mer att få inspiration. Just dykare har ju både Citizen och Seiko fina kvartsvarianter utav. Dykare, nya Grand Seiko sbgx335, över budget. Citizen Bn0200-05e, ISO ecodrive under budget

Den Citizen klockan var ju riktigt läcker :) Synd bara att den är så stor och saknar safirglas :( Annars hade det varit ett givet köp.
Lutar i nuläget åt en beggad Seamaster 300, kanske lite tråkigt men å andra sidan en klassisk klocka som funkar till allt.

Den Citizen klockan var ju riktigt läcker :) Synd bara att den är så stor och saknar safirglas :( Annars hade det varit ett givet köp.
Lutar i nuläget åt en beggad Seamaster 300, kanske lite tråkigt men å andra sidan en klassisk klocka som funkar till allt.
Omegas kvartsare är trevliga, tyvärr får du samma bekymmer som alla som vill ha en dykare och önskar att dom skulle ligga runt 40mm eller mindre. Det görs knappt några sådana av naturliga skäl, och ännu färre i premiumsegmentet. Longines har trevliga kvartsare...

Mineralglas är bättre på sådant sätt om du dyker ele om glaset spricker. Tex om glaset spricker på safir har du glas splitter i hela urverket. Krossas på ett annat sätt. Och Mineralglas tål rätt mkt med. Och 44mm är inte så stort. Bärs lite mindre pga luggarna. En Seamaster 300 quartz funkar till allt. Och är den första Omega som bars av Pierce Brosnan i filmen Goldeneye :)

Riktigt grym klocka. Först gillade jag inte orginalgummit, och bytte till nato. Men orginalgummit är riktigt snyggt faktiskt. Menar 2000kr ny?!? För 2000kr får man Eco drive (Batteriet laddas av solljus/ljus som håller ca 15-20år), 200m vattentät, antimagnetisk. Finns ingen bättre dykare för dom pengarna :D
PicsArt_06-23-06.50.51.jpg
PicsArt_06-23-06.51.17.jpg

Riktigt grym klocka. Först gillade jag inte orginalgummit, och bytte till nato. Men orginalgummit är riktigt snyggt faktiskt. Menar 2000kr ny?!? För 2000kr får man Eco drive (Batteriet laddas av solljus/ljus som håller ca 15-20år), 200m vattentät, antimagnetisk. Finns ingen bättre dykare för dom pengarna :D
PicsArt_06-23-06.50.51.jpg
PicsArt_06-23-06.51.17.jpg

Jag har haft den blåa. Mycket bra klocka och bra lume. Men dålig vridring tyvärr.

Mineralglas är bättre på sådant sätt om du dyker ele om glaset spricker. Tex om glaset spricker på safir har du glas splitter i hela urverket. Krossas på ett annat sätt. Och Mineralglas tål rätt mkt med. Och 44mm är inte så stort. Bärs lite mindre pga luggarna. En Seamaster 300 quartz funkar till allt. Och är den första Omega som bars av Pierce Brosnan i filmen Goldeneye :)

Absolut, inget fel på mineralglas och 44mm går definitivt att bära utan problem men tycker det faller lite mer in i beaterkategorin och just sådana klockor har jag inget behov av i nuläget. Finns dock en risk att det blir en beställning på klockan som BarbaBaba nämnde som ett lite snyggare komplement till mina G-shocks :)

Japp, den klassiska blåa Seamastern är i mitt tycke den snyggaste, lutar åt en 2221.80.00.

Får ju ingen grepp om den. Tänderna på ringen är inte skarpa dels så är det bara några sektioner som har tänder.
Min systerson fick den :)
Säker på att vi pratar om samma klocka? Tänderna på min är hur skarpa som helst.. Vridringen känns VÄLDIGT robust och stabil. Känner att den inte är slapp.. Tror du måste förväxlat dig med någon annan klocka.. :)

Säker på att vi pratar om samma klocka? Tänderna på min är hur skarpa som helst.. Vridringen känns VÄLDIGT robust och stabil. Känner att den inte är slapp.. Tror du måste förväxlat dig med någon annan klocka.. :)

Nä det är samma klocka vi pratar om. Jag har haft den blåa varianten. Vridringen är typ i klass med Omega SMP.

Tillbaka
Topp