Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ska vi förstå detta som att det uppladdningsbara batteriet inte är dött utan bara rejält tomt? Jäkligt kul grej ändå
Haha! Internet är ju för underbart! Det verkar faktiskt som att det funkar med laddaren från tandborsten……. Kinetic går tydligen att ladda induktivt. Klockan hoppade igång så fint efter en timme, så jag får väl se hur den går efter en natts laddning…..
Hur gick det?
Haha! Internet är ju för underbart! Det verkar faktiskt som att det funkar med laddaren från tandborsten……. Kinetic går tydligen att ladda induktivt. Klockan hoppade igång så fint efter en timme, så jag får väl se hur den går efter en natts laddning…..
Bra grejer! Blir att sakna min gamla trettiotrea nu. Lyxigt att ha länken också, det hade jag inte till minTrettiotre
Bra grejer! Blir att sakna min gamla trettiotrea nu. Lyxigt att ha länken också, det hade jag inte till min
Vet inte ännu.... Lät den ligga kvar på laddning över dagen, så får vi se hur länge den går sen. Har dock beställt ny kondensator, skall visst vara lite bättre prestanda på dom nyaSka vi förstå detta som att det uppladdningsbara batteriet inte är dött utan bara rejält tomt? Jäkligt kul grej ändå
Vet inte ännu, ligger kvar på "laddaren"Hur gick det?
Hoppas du fått ordning på den!
Succé! Verkar som tandborstladdaren gjorde jobbet Klockan har nu gått i fyra timmar, skall bli intressant att se hur lång gångreserven är nu.
Det är ju riktigt intressant, var hittade du tipset om detta? Eftersom samma uppladdningsbara batteri även används till andra klockor (exempelvis soldrivna) kanske metoden kan tillämpas i flera sammanhang...
Succé! Verkar som tandborstladdaren gjorde jobbet Klockan har nu gått i fyra timmar, skall bli intressant att se hur lång gångreserven är nu.
Det är ju riktigt intressant, var hittade du tipset om detta? Eftersom samma uppladdningsbara batteri även används till andra klockor (exempelvis soldrivna) kanske metoden kan tillämpas i flera sammanhang...
*hittade detta i en tråd på ett annat forum
"I keep my unworn solars on a windowsill. It keeps them charged 100% even though they don't get direct sunlight.
Letting the batteries on these run down ruins the battery.
Solar charged watches no longer have capacitors, they use rechargeable cells.
Only 'Kinetic' watches, not solar can be charged with a toothbrush holder (and they also now only use rechargeable batteries)."
Så då du byter till ett nytt modern batteri kommer alltså inte "tanbortsknepet" fungera längre.
Tack för tipset!Hoppas du fått ordning på den!
Annars verkar Tidlösa ur (Uppsala) klara av att få ordning på Kineticverk.
Från deras IG:
Hoppas du fått ordning på den!
Annars verkar Tidlösa ur (Uppsala) klara av att få ordning på Kineticverk.
Från deras IG:
Charging a Seiko Kinetic Without the $$$ Seiko YT02A $$$ | Wallet Friendly Watch Forum Mark II
I have two Seiko Kinetic, one a cal. 5M85 GMT and the other a cal. 7D48 Auto Relay Perpetual. With well over 100 watches they're a PITA to keep charged, a problem common to Seiko Kinetic owners withwalletfriendlywf.freeforums.net
Tror att det var länken ovan, men hittade flera av varierande kvalitet när jag sökte på "Seiko kinetic inductive charging". Det nya "batteriet" omnämns fortfarande som "kondensator", så jag tror inte att det är ett batteri i ordets bemärkelse
Nu var jag tvungen att läsa på lite om kondensatorer och batterier . Intressant!Charging a Seiko Kinetic Without the $$$ Seiko YT02A $$$ | Wallet Friendly Watch Forum Mark II
I have two Seiko Kinetic, one a cal. 5M85 GMT and the other a cal. 7D48 Auto Relay Perpetual. With well over 100 watches they're a PITA to keep charged, a problem common to Seiko Kinetic owners withwalletfriendlywf.freeforums.net
Tror att det var länken ovan, men hittade flera av varierande kvalitet när jag sökte på "Seiko kinetic inductive charging". Det nya "batteriet" omnämns fortfarande som "kondensator", så jag tror inte att det är ett batteri i ordets bemärkelse
Låtsas vara amerikansk statsanställd idag.
Du behöver en dressad Seiko-quartzare i tvåton också! Vintage Seiko på instagram har researchat den där rätt hårt. "Folk" har trott att det varit Rolex, men ack så fel dom haft!Påtal om amerikanskt, min Norman Quartzkopf duo
Du behöver en dressad Seiko-quartzare i tvåton också! Vintage Seiko på instagram har researchat den där rätt hårt. "Folk" har trott att det varit Rolex, men ack så fel dom haft!
Så är det. Tydligast för oss nördar är att den är tvåton med presidentlänk. Aldrig funnits nåt sånt från Rolex, så vitt jag vet.Jaha där ser man! Trodde han körde rolle och Seiko. Är väl samma missförstånd som var/är gällande vilken klocka Christian Bale bar i American Psycho.