• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

LANGEN

Panerai
Pledge Member
Vilka är era bästa tips på kvartsare upp till 10 kkr. Hit me!

Bilder uppmuntras såklart.
IMG_3132.png


Nått sånt här från Japan kanske? Trillar in en bit under budget även med svensk moms. Och de Astron jag känt på har varit sjukt fin finish sett till pris… 😀
 

Lilavati

Cartier
2-Faktor
Jag kör GS enda kvarvarande day/date?
Sbgx 235
IMG_0758.jpeg
Denna modell kommer med den 5-delade ”Omega-länken”, men jag tänkte testa att byta kläder en sväng…
IMG_0759.jpeg

Istället fick sbgx261 bära den lite blingigare länken. Jag tror nästan att sbgx enkelhet lyfte lite samtidigt som sbgt blev lite mer vardags stilig?
 

mhgard

Panerai
2-Faktor
Mycket nöjd med min nya solkvartsdykare, SNE585.

Saker jag gillar:
  • solkvarts, långt till batteribyte och service
  • perfekt storlek på 38,5mm med 46,5mm lug till lug.
  • Klassisk dykarlook inklusive genomgående sprinthål som gör bandbyten enkla.
  • Inga retrogrejer som fuskpatina och upphöjt rundat glas som förvränger halva tavlan.
  • 20mm bandbredd

- Länken kanske inte är jättekul.

Just nu sitter den på ett gammalt GUL single-pass-nato men har några nya band på ingång.
IMG_0513.jpeg


IMG_0517.jpeg
 

Psykel

Patek
Mycket nöjd med min nya solkvartsdykare, SNE585.

Saker jag gillar:
  • solkvarts, långt till batteribyte och service
  • perfekt storlek på 38,5mm med 46,5mm lug till lug.
  • Klassisk dykarlook inklusive genomgående sprinthål som gör bandbyten enkla.
  • Inga retrogrejer som fuskpatina och upphöjt rundat glas som förvränger halva tavlan.
  • 20mm bandbredd

- Länken kanske inte är jättekul.

Just nu sitter den på ett gammalt GUL single-pass-nato men har några nya band på ingång.
IMG_0513.jpeg


IMG_0517.jpeg
Snyggt! Ser hyfsat tunn ut också. Tjocklek?
 

mhgard

Panerai
2-Faktor
Snyggt! Ser hyfsat tunn ut också. Tjocklek?
Ja, väldigt bra tjocklek på 10,6mm 🙂

Jag uppskattar även minutmarkeringarna hela vägen runt på vridringen (varför har inte alla ringar det så?) och Seikos bra lume.

Senaste månaderna har jag kört Merci LMM-01 och kommit fram till att jag verkligen behöver datum så det gillar jag också att det finns på denna.
 

Psykel

Patek
Ja, väldigt bra tjocklek på 10,6mm 🙂

Jag uppskattar även minutmarkeringarna hela vägen runt på vridringen (varför har inte alla ringar det så?) och Seikos bra lume.

Senaste månaderna har jag kört Merci LMM-01 och kommit fram till att jag verkligen behöver datum så det gillar jag också att det finns på denna.
Härligt med tunna dykare! Bär min Breitling Colt (med ett urverk som vi inte ska nämna i denna tråd) idag, och den är prick 10mm med 300m WR.
 
Topp