Vilka är era bästa tips på kvartsare upp till 10 kkr. Hit me!
Bilder uppmuntras såklart.
Nått sånt här från Japan kanske? Trillar in en bit under budget även med svensk moms. Och de Astron jag känt på har varit sjukt fin finish sett till pris…
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilka är era bästa tips på kvartsare upp till 10 kkr. Hit me!
Bilder uppmuntras såklart.
Det där bytet kommer bli win-win. Do it!Jag kör GS enda kvarvarande day/date?
Sbgx 235Denna modell kommer med den 5-delade ”Omega-länken”, men jag tänkte testa att byta kläder en sväng…
Istället fick sbgx261 bära den lite blingigare länken. Jag tror nästan att sbgx enkelhet lyfte lite samtidigt som sbgt blev lite mer vardags stilig?
Helsingfors?Jag hade tänkt att köra GS, men så kom jag på att det är tidsskillnad under dagen…
Frun bjöd oss på en weekendresa till…
Några gissningar?
Falun!Jag hade tänkt att köra GS, men så kom jag på att det är tidsskillnad under dagen…
Frun bjöd oss på en weekendresa till…
Några gissningar?
Fint med Quartz, ligger där och är redo för helg.
Sen har du också Mr Jones watches:Med lite tur hinner man med ett besök hos Wempe i London. Kanske dyker det upp några bilder på något loppisfynd också (i klockform förstås)
Grymt behändigt med IAHH ibland
Det såg ut som dom flyttat butiken… det går fort i London med alla pågående projektPå tal om Mr Jones. Provar lite somrigare band
Snyggt! Ser hyfsat tunn ut också. Tjocklek?Mycket nöjd med min nya solkvartsdykare, SNE585.
Saker jag gillar:
- solkvarts, långt till batteribyte och service
- perfekt storlek på 38,5mm med 46,5mm lug till lug.
- Klassisk dykarlook inklusive genomgående sprinthål som gör bandbyten enkla.
- Inga retrogrejer som fuskpatina och upphöjt rundat glas som förvränger halva tavlan.
- 20mm bandbredd
- Länken kanske inte är jättekul.
Just nu sitter den på ett gammalt GUL single-pass-nato men har några nya band på ingång.
Ja, väldigt bra tjocklek på 10,6mmSnyggt! Ser hyfsat tunn ut också. Tjocklek?
Härligt med tunna dykare! Bär min Breitling Colt (med ett urverk som vi inte ska nämna i denna tråd) idag, och den är prick 10mm med 300m WR.Ja, väldigt bra tjocklek på 10,6mm
Jag uppskattar även minutmarkeringarna hela vägen runt på vridringen (varför har inte alla ringar det så?) och Seikos bra lume.
Senaste månaderna har jag kört Merci LMM-01 och kommit fram till att jag verkligen behöver datum så det gillar jag också att det finns på denna.
Instämmer. Den här är 8,7 mm.Härligt med tunna dykare! Bär min Breitling Colt (med ett urverk som vi inte ska nämna i denna tråd) idag, och den är prick 10mm med 300m WR.
- Hur justerar man kalendern när man bytt batteri? Är ju så olika på olika urverk.Jag har endast en dykare kvar i samlingen, Seiko sbcm023. Den har många rätt med sin perpetuella kalender, modesta storlek och långa batteritid. Tyvärr bärs den aldrig då jag egentligen är klar med dykardesignen