Barbapappa
Basic
Tänkte be om lite råd, för att vidga mina vyer.
Efter att på relativt kort tid ha hunnit avverka två vostoks tror jag det är dags att kliva in kvartsvärlden för gott.
Jag är inte så mycket för klocksamlingar. Istället söker jag en daglig följeslagare som hänger med på det mesta, inklusive ett arbete som är rätt fysiskt emellanåt. Därav vill jag inte heller lägga någon alltför stor summa på denna.
Spanar just nu på Grand Seiko SBG001 som går att få för mellan 5 och 10.
Vad har vi för utmanare? Är öppen för det mesta men vill ha:
Vit eller champagne-ish tavla
Under 40 mm
Gärna lite prålig bilkrängarfinish
Öppen för lite udda drag, typ kantig form osv.
Har kikat lite på wempe iron walker och även sett en del trevliga vintage kvartsseikos komma och gå på forumet, men tar tacksamt emot tips på specifika modeller. Finns den att köpa idag är det en bonus. Öppen för allt, möjligtvis inte kinahomages.
Tack på förhand
Efter att på relativt kort tid ha hunnit avverka två vostoks tror jag det är dags att kliva in kvartsvärlden för gott.
Jag är inte så mycket för klocksamlingar. Istället söker jag en daglig följeslagare som hänger med på det mesta, inklusive ett arbete som är rätt fysiskt emellanåt. Därav vill jag inte heller lägga någon alltför stor summa på denna.
Spanar just nu på Grand Seiko SBG001 som går att få för mellan 5 och 10.
Vad har vi för utmanare? Är öppen för det mesta men vill ha:
Vit eller champagne-ish tavla
Under 40 mm
Gärna lite prålig bilkrängarfinish
Öppen för lite udda drag, typ kantig form osv.
Har kikat lite på wempe iron walker och även sett en del trevliga vintage kvartsseikos komma och gå på forumet, men tar tacksamt emot tips på specifika modeller. Finns den att köpa idag är det en bonus. Öppen för allt, möjligtvis inte kinahomages.
Tack på förhand