• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Quark

Cartier
2-Faktor
Efter att ha sett den på 6.5" så har intresset försvunnit helt. 🙈

bigassmofo.jpg
Den ser verkligen stor ut på den bilden, men jag litar inte på perspektivet.

Fotot verkar vara taget med kraftig vidvinkel, vilket förstorar vissa avstånd i bilden. Kolla hur mycket längre boetten ser ut att vara på vänster sida, jämfört med höger sida. Jag tycker även att handens knogar ser små ut jämfört med klockan, ungefär som om klockan var 60-70 millimeter i diameter.

Så vi kanske behöver bättre bilder innan vi kan döma ut klockans storlek.

Jämför med min Shogun som är 43,5 mm på min handled som är 18 cm. Det här fotot är också taget med vidvinkel, men inte extrem sådan.

PXL_20240716_192927231_crop.jpg
 

Urtyp

Audemars
Den ser verkligen stor ut på den bilden, men jag litar inte på perspektivet.

Fotot verkar vara taget med kraftig vidvinkel, vilket förstorar vissa avstånd i bilden. Kolla hur mycket längre boetten ser ut att vara på vänster sida, jämfört med höger sida. Jag tycker även att handens knogar ser små ut jämfört med klockan, ungefär som om klockan var 60-70 millimeter i diameter.

Så vi kanske behöver bättre bilder innan vi kan döma ut klockans storlek.

Jämför med min Shogun som är 43,5 mm på min handled som är 18 cm. Det här fotot är också taget med vidvinkel, men inte extrem sådan.

PXL_20240716_192927231_crop.jpg
Ja jag tycker den sett mer normal ut på några andra bilder jag sett men då vet jag förstås inte hur stor handled den suttit på.
 

Lilavati

Panerai
2-Faktor
Jag postar en lånad bild på vad som blir senaste tillskottet i samlingen av utgångna ”villhöver modeller” som finns på min lista…
1721827501708.jpeg

Grand Seiko sbgt021 men den trevliga 7 delade länken 😎
Jag gillar hur dessa tidigare modeller har mjukt kurvade bandhorn som gör att dom klär lika bra på läder som på länk. Att storleken är blygsamma 36,5 gör den både lättburen och diskret. Dag OCH datum, jomen fint ska re va 😉
Jag återkommer med bilder av just min klocka då den landar, men en liten teaser så här mitt i veckan är väl inte fel?
🤙🏿😎
 

Quark

Cartier
2-Faktor
Testade den i butik och fastnade direkt, som så ofta något helt annat i verkligheten. Den bärs i mitt tycke inte särskilt stort. Länken är toppen, hyfsat tunn och smalnar av mot låset. Snygga detaljer och finishen är bra.
1000029352.jpg

1000029341.jpg
1000029342.jpg
1000029339.jpg
1000029340.jpg
Jag tycker denna är betydligt coolare än Tissot PRX Digital. Det är något med guldet och ringen som är fluted som är precis på gränsen mellan att var snygg och att vara cheesy.
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Jag tycker denna är betydligt coolare än Tissot PRX Digital. Det är något med guldet och ringen som är fluted som är precis på gränsen mellan att var snygg och att vara cheesy.
Håller med dig där. Den är precis lagom, hade ringen gjorts lite bredare skulle det bli för mycket. Nu är den precis lagom utan att bli för mycket och en snygg detalj som ger ett fint ljusspel.
 

Lilavati

Panerai
2-Faktor
Några snabba bilder på nyförvärvet…
IMG_1009.jpeg

Länken UL-tvättad och förhoppningsvis korrekt justerad.
IMG_1010.jpeg

Precis sådär lagom ”vintage med modern touch” som en modell ifrån tidigt 2000 tal har. I detta fall 2008, men modellen kom 2004. Grand Seiko sbgt021
IMG_1011.jpeg

Sitter kanonskönt 😎
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Några snabba bilder på nyförvärvet…
IMG_1009.jpeg

Länken UL-tvättad och förhoppningsvis korrekt justerad.
IMG_1010.jpeg

Precis sådär lagom ”vintage med modern touch” som en modell ifrån tidigt 2000 tal har. I detta fall 2008, men modellen kom 2004. Grand Seiko sbgt021
IMG_1011.jpeg

Sitter kanonskönt 😎
Snyggt. Och bra storlek som du säger.


Finns den i annat än svart?
 
Topp