UrVerk
Basic
Det är från Schweiz men på 80-talet köptes varumärket upp av spanska investerare.Det är väl ett spanskt märke som funnits ganska länge har jag för mig?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är från Schweiz men på 80-talet köptes varumärket upp av spanska investerare.Det är väl ett spanskt märke som funnits ganska länge har jag för mig?
Det är inte en NOS du fått tag på från tiden innan Spanien?Det är från Schweiz men på 80-talet köptes varumärket upp av spanska investerare.
Klockan är ju ny så tvivlar att den kommer från den perioden.Det är inte en NOS du fått tag på från tiden innan Spanien?
Kollade just hemsidan, dom har en egen avdelning för "Swiss Made".Klockan är ju ny så tvivlar att den kommer från den perioden.
Den ser ut att vara i fint retroskickNytt batteri och strålande sol.
Trotjänaren från ca 1994 skiner upp igen!
Tackar.Den ser ut att vara i fint retroskick
Samma härIdag blir det lite fredagsguld
jag är fortfarande väldigt nöjd med min enkla ”mod” med att byta glaset
önskar alla trådbesökare en härlig start av denna fredag
Visst är det lite kul med dessa mindre ur, man får timmerstockar till handlederSamma här
Ja 33 mm är smått magisktVisst är det lite kul med dessa mindre ur, man får timmerstockar till handleder
Tuff helhet med band och klocka.Den har ju ändå 200m vattenresistans, klart den ska ha gummi
Köpte svart, visade sig vara mörkgrått men det matchade rehaut (Svenskt ord för det?) ypperligt!
Bra idé! Fungerade det?Experiment: Kommer verket i denna gamla GUL (Miyota T200) att vakna till liv igen efter att ha bakats i bilen? Digitala delen funkar men analoga står still efter batteribyte och återställning.
Oklart än så länge, ösregn och knappt någon sol alls idag... får avvakta en dag när bilen blir ugnsvarm för återrapportering!Bra idé! Fungerade det?
Helt rätt, klockhobbyn ska vara kul och ge en personligt tillfredsställande känsla . Ibland får man den känslan av att bära vad man vet är en riktig pansarvagn, och ibland av att ta ut svängarna med någon enklare Önskar en härlig fortsättning på er vistelse där ni är, ser helt fantastiskt utKul med Timex att varva med under middag och sömn. Annars har tonfisken varit med på alla äventyr. Vi har klättrat i berg, dykt med sköldpaddor och havsormar, simmat in under vattenfall, allt har bara klockan skrattat åt. En stridsvagn som klarar vad som helst!
Tack. Ska ta en lunch nu och någon timme senare bege oss mot flygplatsen för helvetesresan hem. Den enda nackdelen jag kan se med att semestra på Filippinerna mot europa.Helt rätt, klockhobbyn ska vara kul och ge en personligt tillfredsställande känsla . Ibland får man den känslan av att bära vad man vet är en riktig pansarvagn, och ibland av att ta ut svängarna med någon enklare Önskar en härlig fortsättning på er vistelse där ni är, ser helt fantastiskt ut
Var du till KG
Liten go kvartsare som tickar igen efter lite kärlek på folkungagatan
AlltidVar du till KG
Vad lustigt det ser ut med luggarna mot länken, typ som om länken är titan!? Annars är ju guld mot brun/svart snyggtNya quartz-GMT från Tissot. 40mm. Ser inte dum ut alls! Spanat länge efter en GMT med quartzverk, men känns som alla är för stora och för fula, men den här kanske är the one!
Edit: den här kanske är ännu mer the one...Tissot Seastar 1000 Quartz GMT | Model T1208521105100 | Tissot® Sweden
Discover the Tissot Seastar 1000 Quartz GMT | Model T1208521105100 | 40-42mm | Black Dial | Free delivery for orders over 950kr. International warranty.www.tissotwatches.com
Några wristshots pronto tackSeglade in på klockia och fick syn på den här, mycket nöjd
Nya quartz-GMT från Tissot. 40mm. Ser inte dum ut alls! Spanat länge efter en GMT med quartzverk, men känns som alla är för stora och för fula, men den här kanske är the one!
Edit: den här kanske är ännu mer the one...Tissot Seastar 1000 Quartz GMT | Model T1208521105100 | Tissot® Sweden
Discover the Tissot Seastar 1000 Quartz GMT | Model T1208521105100 | 40-42mm | Black Dial | Free delivery for orders over 950kr. International warranty.www.tissotwatches.com