• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Såg din annons på k&s, därav frågan :) Knapparna använder man till bl.a. att ändra tidszon, synka med GPS:en, sätta i flightmode, kolla när den syncade senast, växla till och från DST... säkert annat också.
Ah, jag förstår. Skydiver och B1 här det jag mest är ute efter. Men det finns så många klockor så att det känns dumt att ha skygglappar på. Dock så har jag börjat kära ner mig i Aerospacen igen, så jag måste klicka med bytet 🙂

anadigi nostalgi här också …
IMG_6359.jpeg

Visst önskar man att dom gjorde en kvartsare med samma tavellayout som automaten, och i typ 38-40… Men man kan ju alltid äga båda ;)
För mig är det tvärtom, skulle aldrig köpa den nya som jag tycker har mesigare design på alla sätt och vis. Den ska helt klart se ut som @Watchie svarta ovan. 😉
Av ovan nämnda skäl har jag inte koll på nya släppen, men du menar att dom inte har någon 39 mm kvarts i sortimentet längre? 🥺

Edit: Blev tvungen att kolla hydroconquest. 55 automatare och 5 kvartsare (som var i 32mm). 😱
Wow, Longines gör allt för att lägga ner sitt kvarts-sortiment. 🙁

På hela sortimentet med ur 35mm och större (herrstorlek typ) har dom endast 2 modeller kvar (CONQUEST och LA GRANDE CLASSIQUE DE LONGINES). 😭

Får man gissa på noll om ett par år?

Senast ändrad:
För mig är det tvärtom, skulle aldrig köpa den nya som jag tycker har mesigare design på alla sätt och vis. Den ska helt klart se ut som @Watchie svarta ovan. 😉
Av ovan nämnda skäl har jag inte koll på nya släppen, men du menar att dom inte har någon 39 mm kvarts i sortimentet längre? 🥺

Edit: Blev tvungen att kolla hydroconquest. 55 automatare och 5 kvartsare (som var i 32mm). 😱

På hela sortimentet med ur 35mm och större (herrstorlek typ) har dom endast 2 modeller kvar (CONQUEST och LA GRANDE CLASSIQUE DE LONGINES). 😭

Trist om blir så..

Nä, jag har dålig koll vad som finns i deras utbud idag. Efter att VHP avslutades känns det som dom avslutar fler och fler ☹️
Jag gillar den mesiga designen bättre då jag tyckt att indexstrecken var överflödiga tillsammans med indexpluppar.

Först tänkte jag att den nya designen är mucho snyggare / bättre, sedan är det ngt med den äldre som tilltalar, tom lite mer, visst plottrigare, men på ngt sätt råare, mer toolig och principiellt så gillar jag alu vridningar mer, den äldre lite mer kass att greppa, MEN ärligt, jag använder den aldrig mer än till rastlös lekvridning

Nä, jag har dålig koll vad som finns i deras utbud idag. Efter att VHP avslutades känns det som dom avslutar fler och fler ☹️
Jag gillar den mesiga designen bättre då jag tyckt att indexstrecken var överflödiga tillsammans med indexpluppar.
Äsch då, extra allt tack! 😆😅
Först tänkte jag att den nya designen är mucho snyggare / bättre, sedan är det ngt med den äldre som tilltalar, tom lite mer, visst plottrigare, men på ngt sätt råare, mer toolig och principiellt så gillar jag alu vridningar mer, den äldre lite mer kass att greppa, MEN ärligt, jag använder den aldrig mer än till rastlös lekvridning
Ja, jag gillar design som står ut. Just den äldre HydrocConquesten var så synonym med Longines att man direkt känner PANG en Longines dykare!
Den nya designen känns strömlinjeformad och har tappat sin karaktär tycker jag, blivit alldeles för lik andra på marknaden.
Känns väldigt ängslig, inte alls vad jag söker i en dykare.

Våga mer in-yer-face design tack! 💥🤪

Äsch då, extra allt tack! 😆😅

Ja, jag gillar design som står ut. Just den äldre HydrocConquesten var så synonym med Longines att man direkt känner PANG en Longines dykare!
Den nya designen känns strömlinjeformad och har tappat sin karaktär tycker jag, blivit alldeles för lik andra på marknaden.
Känns väldigt ängslig, inte alls vad jag söker i en dykare.

Våga mer in-yer-face design tack! 💥🤪

Personligen föredrar jag den nya. Gillar att det är lite renare och tydligare på urtavlan och sedan kan jag emellanåt ha lite svårt för när det ska adderas extra färg ex. rött längst ut på sekundvisare eller i någon text på tavlan.

Dags att vrida fram datumet en dag där det finns. Passade även på att kolla gångavvikelser där sekundvisare finns. 35 dagar sen omställning för normaltid. När jag ställer klockor använder jag alltid historisk avvikelse för att snittresultatet ska bli bäst på ett halvår. Nördigt värre… Resultatet var något förvånande att tonfisken hade noll i avvikelse, GS +0,5 och Aqualand +3,5. GS är extremt stabil med sin avvikelse, tonfisken varierar lite men oftast tappat någon sekund per månad. Aqualand är ny så ingen historik där. Min square g-shock på armen synkar på nätterna så den kan jag bara lita på.
IMG_8049.jpeg

Tillbaka
Topp