Urtyp
Guld
Whaaa, berätta mer om den där!Kvarts över tre, typ.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Whaaa, berätta mer om den där!Kvarts över tre, typ.
Men den var lika fin Jag skulle nog dock behöva 32mm om jag någonsin får chansenDet här är faktiskt en annan än den som McGyver fixade (fint), bytte till den mindre storleken (32 —> 27mm).
Jag tror faktiskt att jag endast har en model utan sekundvisare (om man bortser ifrån digitalklockor då), och det är Citizen eco drive One. Men den är helt klart en WIS-favoritTror att en quartz kan vara på tapeten igen, men funderar på utan sekundvisare då. Har ni några favoriter? Cartier Santos Dumont exempelvis. Cheers!
Cool Jag skulle säga början av ´90 talet, samma boett & länk som min 7t42-7A00 som är ifrån november 1990Hej
Fick till mig en ny vintage seiko quartz idag. En mycket stilig Presag i ett designspråk som är den platonska idébilden av åttiotalet formgivning. (Tack @M_Ek )
Googlade runt lite på urverket, och det fanns inte mycket info att finna. +/- 20 sek per år vilket är bra, men inte HAQ-klassat förmodar jag. Batteritid på tre år. Hittade en bild på urverket som jag tyckte var intressant. Känns lite mer ”high end”. Någon har brytt sig om att det ska se fint ut känns det som.
Är det någon som kan något om 95 serie urverken?
Cool Jag skulle säga början av ´90 talet, samma boett & länk som min 7t42-7A00 som är ifrån november 1990
Du menar att mitt urverk heter 7t43 istället för att heta exempelvis 7343?Mycket möjligt. Är det så att Seiko bytte refnr struktur från fyra siffror till tre siffror och bokstav på urverk vid något specifikt tillfälle?
Kolla på klockor med Seikos VK64 "meca-quartz" urverk. Jag gillar personligen Dan Henry 1964. Andra alternativ är Furlan Marri och UNDONE, som också använder detta urverk. Värt att nämna är att det är ett kronograf-urverk.Tror att en quartz kan vara på tapeten igen, men funderar på utan sekundvisare då. Har ni några favoriter? Cartier Santos Dumont exempelvis. Cheers!