Megagrattis! Helt klart en modell jag ska erövra på sikt, får se om den piskar GSGlad som en speleman efter dagens snabba inköp av @BarbaBaba ’s avlagda AQ4020-54Y. Tack @Borone för mycket trevlig & smidig affär!
Helt underbar klocka!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Megagrattis! Helt klart en modell jag ska erövra på sikt, får se om den piskar GSGlad som en speleman efter dagens snabba inköp av @BarbaBaba ’s avlagda AQ4020-54Y. Tack @Borone för mycket trevlig & smidig affär!
Helt underbar klocka!
I användarvänlighet gör den ju redan det Just denna tycker jag det är svårt att hitta några brister i finishen på, men annars är ju GS oslagbara. Frågan är om det är värt att ha en finish som bara skiljer sig under lupp när man har evighetskalender, individuellt ställbar timvisare och som i detta fall ecodrive?Megagrattis! Helt klart en modell jag ska erövra på sikt, får se om den piskar GS
Vad är det för problem som inte en vanlig sväng till KM-Globen kan lösa?Finns den nån som kan rekommendera en urmakare i stockholm som är duktig på quartz?
Jag har en Heuer dykare med lite problem.
Helt rätt och jag gör likadantEfter att ha burit nyförvärvet i princip dagligen är ”vardagsklockan” AB9000-61E tillbaks i rotationen.
Jag har den fåniga ovanan att ”köra in” klockor som är nya i familjen. Bär nykomlingen dagligen första veckan för att se hur den presterar både tekniskt och estetiskt.
Jag kör mina klockor i veckorotation för jämnan. Jag tycker att det ger en bättre koppling till varje klocka. Ofta ger några dagar i sträck en bättre känsla för klockan. Jag tycker man bygger lite mer "relation" med varje klocka och dom som inte känns bra en vecka i sträck, dom får lämna.Helt rätt och jag gör likadant
Strongt! De som jag redan anser som mina keepers får oftast mindre tid då jag hårdkör de mesta nya som kommer in. Men snart ska alla testklockor säljas i väntan på nästa nya dinka att testaJag kör mina klockor i veckorotation för jämnan. Jag tycker att det ger en bättre koppling till varje klocka. Ofta ger några dagar i sträck en bättre känsla för klockan. Jag tycker man bygger lite mer "relation" med varje klocka och dom som inte känns bra en vecka i sträck, dom får lämna.
Fin! Spanat på den där tidigare... Kan man få se några fler bilder?Mitt senaste klockinköp, grymt nöjd. Har i stort sett allt jag vill ha i en klocka, 200m, GMT, hyfsad länk, enda som saknas är safirglas
Fin! Spanat på den där tidigare... Kan man få se några fler bilder?
Hej ! Snygg. Vad är det för ref. Nummer på klockan?Här kommer några bilder till
Ref är BJ7100-82EHej ! Snygg. Vad är det för ref. Nummer på klockan?
TackRef är BJ7100-82E
Var köpte du den? Hittar lite olika info om klockan. Vilka mått har den? Bandbredd? Är länken bra? Ursäkta alla frågor men blev lite sugen att köpa./
Var köpte du den? Hittar lite olika info om klockan. Vilka mått har den? Bandbredd? Är länken bra? Ursäkta alla frågor men blev lite sugen att köpa./
Ref är BJ7100-82E
Ref är BJ7100-82E
Frågorna är till dig. Blev lite fel.Ref är BJ7100-82E
Frågorna är till dig. Blev lite fel.
Köpte den här på forumet så vet tyvärr inte var man kan få tag på den men gissar att man får leta utanför landets gränser.
Tack för infon. Verkar bara finnas på länk till den svarta tavlan.
Runt 41mm i diameter, 45-48mm på längden ungefär och bandbredd skulle jag gissa på är 22mm. Länken tycker jag är bra, inget märkvärdigt men sitter behagligt och har ett bra lås.
Verkar vara perfekta mått.Köpte den här på forumet så vet tyvärr inte var man kan få tag på den men gissar att man får leta utanför landets gränser.
Runt 41mm i diameter, 45-48mm på längden ungefär och bandbredd skulle jag gissa på är 22mm. Länken tycker jag är bra, inget märkvärdigt men sitter behagligt och har ett bra lås.
Mitt senaste klockinköp, grymt nöjd. Har i stort sett allt jag vill ha i en klocka, 200m, GMT, hyfsad länk, enda som saknas är safirglas
Titta lite längre upp på denna sida!Vad är det för diameter och lug2lug på denna?
Missa den. Tack så mycket!Titta lite längre upp på denna sida!
Ett tips är att titta vad ett nytt urverk kostar. Köper det, sedan tar med det till en urmakare och ber urmakaren att byta ut verket. Borde vara billigaste lösningen.Finns den nån som kan rekommendera en urmakare i stockholm som är duktig på quartz?
Jag har en Heuer dykare med lite problem.