• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

5416A24C-5AA7-49E0-B819-EFF1AEFF1250.jpeg
Glad som en speleman efter dagens snabba inköp av @BarbaBaba ’s avlagda AQ4020-54Y. Tack @Borone för mycket trevlig & smidig affär!
Helt underbar klocka!
Megagrattis! Helt klart en modell jag ska erövra på sikt, får se om den piskar GS :)

Megagrattis! Helt klart en modell jag ska erövra på sikt, får se om den piskar GS :)
I användarvänlighet gör den ju redan det :) Just denna tycker jag det är svårt att hitta några brister i finishen på, men annars är ju GS oslagbara. Frågan är om det är värt att ha en finish som bara skiljer sig under lupp när man har evighetskalender, individuellt ställbar timvisare och som i detta fall ecodrive?

Helt rätt och jag gör likadant :)
Jag kör mina klockor i veckorotation för jämnan. Jag tycker att det ger en bättre koppling till varje klocka. Ofta ger några dagar i sträck en bättre känsla för klockan. Jag tycker man bygger lite mer "relation" med varje klocka och dom som inte känns bra en vecka i sträck, dom får lämna.

Jag kör mina klockor i veckorotation för jämnan. Jag tycker att det ger en bättre koppling till varje klocka. Ofta ger några dagar i sträck en bättre känsla för klockan. Jag tycker man bygger lite mer "relation" med varje klocka och dom som inte känns bra en vecka i sträck, dom får lämna.
Strongt! De som jag redan anser som mina keepers får oftast mindre tid då jag hårdkör de mesta nya som kommer in. Men snart ska alla testklockor säljas i väntan på nästa nya dinka att testa :)

Var köpte du den? Hittar lite olika info om klockan. Vilka mått har den? Bandbredd? Är länken bra? Ursäkta alla frågor men blev lite sugen att köpa./

Var köpte du den? Hittar lite olika info om klockan. Vilka mått har den? Bandbredd? Är länken bra? Ursäkta alla frågor men blev lite sugen att köpa./

Köpte den här på forumet så vet tyvärr inte var man kan få tag på den men gissar att man får leta utanför landets gränser.
Tack för infon. Verkar bara finnas på länk till den svarta tavlan.
Runt 41mm i diameter, 45-48mm på längden ungefär och bandbredd skulle jag gissa på är 22mm. Länken tycker jag är bra, inget märkvärdigt men sitter behagligt och har ett bra lås.

Köpte den här på forumet så vet tyvärr inte var man kan få tag på den men gissar att man får leta utanför landets gränser.
Runt 41mm i diameter, 45-48mm på längden ungefär och bandbredd skulle jag gissa på är 22mm. Länken tycker jag är bra, inget märkvärdigt men sitter behagligt och har ett bra lås.
Verkar vara perfekta mått.

Tillbaka
Topp