• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Husse

Patek
Min "DW-kopia", en Tissot Evertime Quartz
open

Är det förresten någon som har en sån där Bulova High Frequency här på forumet?
Jag har inte det (än...)
Men se fd jobbarkompis har en, har klämt på den, riktigt härlig, men stor!
Sekundvisaren flyyyyter :)
Nu gillar han stora klockor, här kommer två bilder, min Zodiac på 44mm ligger bredvid! :eek::facepalm:
8F289F2B-5464-4592-833E-23C2264CF30B.jpeg
29EE384A-7F22-4B7C-A6E1-958D8BB5A700.jpeg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jag såg nyligen en bild på en klocka som hade lysmassan på baksidan av visarna. Det har helt runnit ur minnet vad det var för klocka... Det såg iallafall ganska skönt ut när det glödde under visarna :). Just när det gäller det här med belysning tycker jag tillverkarna borde bli bättre på att ta tillvara på fördelarna som kvarts erbjuder. Jag har ju tex i min gamla Speedy LCD, dubbla batterier, där det ena är till lampan och det andra till urverket. Nu lyser den så dåligt att man gott kunde vara utan. Men visst skulle det vara väldigt praktiskt med någon form av bra belysning ibland, på just icke digitala klockor.
 

Ronnie

Rolex
Jag såg nyligen en bild på en klocka som hade lysmassan på baksidan av visarna. Det har helt runnit ur minnet vad det var för klocka... Det såg iallafall ganska skönt ut när det glödde under visarna :). Just när det gäller det här med belysning tycker jag tillverkarna borde bli bättre på att ta tillvara på fördelarna som kvarts erbjuder. Jag har ju tex i min gamla Speedy LCD, dubbla batterier, där det ena är till lampan och det andra till urverket. Nu lyser den så dåligt att man gott kunde vara utan. Men visst skulle det vara väldigt praktiskt med någon form av bra belysning ibland, på just icke digitala klockor.
Undrar vad det kan ha varit för modell. Tanken har slagit mig att det vore praktiskt om det funkade, så man kan ha snygga visare utan lysgegg på ovansidan.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Undrar vad det kan ha varit för modell. Tanken har slagit mig att det vore praktiskt om det funkade, så man kan ha snygga visare utan lysgegg på ovansidan.
Så sjukt irriterande att jag inte minns. Det var beskrivet som att det var en tunn film med super luminova på baksidan av visarna och att tavlan reflekterade ljuset så dom blev laddade.
 
Trevlig trådstart! Har är två av mina kvartsare.

Ap Royal Oak
IMG_20180219_150240-01~2.jpeg

Nezumi Voiture, Meca quartz
Screenshot_20180218-152000-01.jpeg
Den där AP:N är fin. Tål den ett rejält bad? Förstår inte hypen på Ap egentligen, då de inte har mkt att erbjuda än olika modeller/designer av just Royal Oak. (Enligt min mening). Men. Detta är den ANDRA jag sett, allt som allt, på 36mm. Så mkt stiligt!

Mvh Roffe.
 

Hamahang

Omega
Börjar gilla quartz mer och mer...bästa kombinationen när jag växlar med min automatiska. Slipper oroa mig för att den ska stanna.
Men fan va svårt det ska vara att hitta en omega 2264....
 
Topp