Man tackar. Tips på passande armband mottages gärna. (Fasta bandstift)Grattis x2!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Man tackar. Tips på passande armband mottages gärna. (Fasta bandstift)Grattis x2!
Jag har inte det (än...)Min "DW-kopia", en Tissot Evertime Quartz
![]()
Är det förresten någon som har en sån där Bulova High Frequency här på forumet?
Jag har två för tillfället, fast bara den ena har svepande sekundvisare:Är det förresten någon som har en sån där Bulova High Frequency här på forumet?
Fina!Jag har två för tillfället, fast bara den ena har svepande sekundvisare:
https://klocksnack.se/threads/bulova-moonwatch-re-edition.45922/page-8#post-2212143
https://klocksnack.se/threads/bulova.42248/page-5#post-1870010
Grym precision på båda, inte många sekunders avvikelse per år inte!![]()
Varje gång jag ser din B60 påminns jag om vilken tragedi det är med Kern.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mina kvartsare. Älskar kvarts, det är helt klart bäst.
Hittat en modell dom är lite ”mindre”!Fina!
Synd bara att de är så förbaskat stora![]()
Jag vet hur du känner!Saknar min GS 9F![]()
Undrar vad det kan ha varit för modell. Tanken har slagit mig att det vore praktiskt om det funkade, så man kan ha snygga visare utan lysgegg på ovansidan.Jag såg nyligen en bild på en klocka som hade lysmassan på baksidan av visarna. Det har helt runnit ur minnet vad det var för klocka... Det såg iallafall ganska skönt ut när det glödde under visarna. Just när det gäller det här med belysning tycker jag tillverkarna borde bli bättre på att ta tillvara på fördelarna som kvarts erbjuder. Jag har ju tex i min gamla Speedy LCD, dubbla batterier, där det ena är till lampan och det andra till urverket. Nu lyser den så dåligt att man gott kunde vara utan. Men visst skulle det vara väldigt praktiskt med någon form av bra belysning ibland, på just icke digitala klockor.
Så sjukt irriterande att jag inte minns. Det var beskrivet som att det var en tunn film med super luminova på baksidan av visarna och att tavlan reflekterade ljuset så dom blev laddade.Undrar vad det kan ha varit för modell. Tanken har slagit mig att det vore praktiskt om det funkade, så man kan ha snygga visare utan lysgegg på ovansidan.
Riktiga rökare!Dessa 4 Camel SUPERCHRONO platsar även dom i denna tråd!
Var riktiga höjda klockor när dom kom på 90-talet!
![]()
![]()
Den där AP:N är fin. Tål den ett rejält bad? Förstår inte hypen på Ap egentligen, då de inte har mkt att erbjuda än olika modeller/designer av just Royal Oak. (Enligt min mening). Men. Detta är den ANDRA jag sett, allt som allt, på 36mm. Så mkt stiligt!Trevlig trådstart! Har är två av mina kvartsare.
Ap Royal Oak
![]()
Nezumi Voiture, Meca quartz
![]()
Tack! Det är en SBCM023.Snyggt! Vet du vad Seikon uppe i mitten heter?
WOW!Mina favoritkvartsare fraan 1970, 35 SQ, letar efter fler.
![]()
Skön Transocean![]()
Liten men kaxig quartzare![]()
![]()