Ja, riktigt smart. Squale har en liknande grej på ett av sina band som håller in flärpen och fler borde ha det!Tack, Barton heter gummit. Är en liten klack på andra delen av strapen som låser i den där. Rätt smart idé.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, riktigt smart. Squale har en liknande grej på ett av sina band som håller in flärpen och fler borde ha det!Tack, Barton heter gummit. Är en liten klack på andra delen av strapen som låser i den där. Rätt smart idé.
Tror deras hemsida, ska du beställa kan du få höra av dig.. Intresserad av att köpa fler så kan vi samfraktaRiktigt schysst, blev sugen på ett sånt. Var beställer man bäst?
Ska kolla upp det, är helt klart sugen. Blir det något så PMar jag.Tror deras hemsida, ska du beställa kan du få höra av dig.. Intresserad av att köpa fler så kan vi samfrakta
Hade valt en Scurfa Diver One (skulle kunna min min nästa dykare)
40mm, stål, heliumventil, safirglas, Ronda verk, 300 eller 500m wr.
Den med blå tavla och gula visare är fantastisk
@tictac62 skulle jag inte rekommendera. Han verkar ha gjort ful-exit.Kolla runt på forumet, jag har för mig @tictac62 eller kanske @rogart-63 har lite koll?
Tyvärr såg jag det också efter att jag skrivit. Vi hade lite kontakt för något år sedan, fick bara goda vibbar då. Vi får väl hoppas det är en ful-exit och inte en full-exit...@tictac62 skulle jag inte rekommendera. Han verkar ha gjort ful-exit.
Duktig kille, har gjort ett antal jobb åt mig, men sedan slutade han svar på mail, telefon och brev. Han har fortfarande två av mina klockor (om han inte gjort sig av med dem), och en Heuer som en annan kille här äger. Heuer-ägaren har jag inte snackat med om detta på länge, så det kan ju ha löst sig, men...
Skulle inte rekommendera honom.
Kollade också på de banden för ett tag sen och såg att de fanns på tyska Amazon. De verkar riktigt schyssta, får bli ett impulsköp nästa gång jag ska köpa något annat från amazon.de...Ska kolla upp det, är helt klart sugen. Blir det något så PMar jag.
Där ser man, tack för tipset!Kollade också på de banden för ett tag sen och såg att de fanns på tyska Amazon. De verkar riktigt schyssta, får bli ett impulsköp nästa gång jag ska köpa något annat från amazon.de...
Uppskattar skarpt den här typen av observationer! Nästan lika mycket som alla dina frestande Chronomaster-bilder...Måndagen går i två-takt
Två-takt kanske inte riktigt är korrekt, men lille Max Bill tickar i alla fall 2ggr/sek. Utan att innan inköp ha lagt några större värderingar kring hur visarna arbetar på denna, har det i efterhand visat sig vara i världsklass när det gäller läsbarhet. Att minutvisaren flyttar/byter markering en halv sekund innan sekundvisaren når 12 slaget gör att man alltid har koll på minuterna. Att sekundvisaren gör halvsekunders slag gör också att man alltid vet vilken sekund som kommer näst.
Den där är så jäkla najs!Måndagen går i två-takt
Två-takt kanske inte riktigt är korrekt, men lille Max Bill tickar i alla fall 2ggr/sek. Utan att innan inköp ha lagt några större värderingar kring hur visarna arbetar på denna, har det i efterhand visat sig vara i världsklass när det gäller läsbarhet. Att minutvisaren flyttar/byter markering en halv sekund innan sekundvisaren når 12 slaget gör att man alltid har koll på minuterna. Att sekundvisaren gör halvsekunders slag gör också att man alltid vet vilken sekund som kommer näst.
Tyvärr tror jag det. Jag har sett att Step in watches har bords och väggklockor, men dom är inte ADDen där är så jäkla najs!
Är det fortfarande så att Junghans inte har AD i Sverige?
Lite fredags uppdatering i tråden.
Testar originallänken som är 9 delad. Följsam som ett ormskinn
Två-takt! SBGX293.Måndagen går i två-takt
Nää, du kör ”tio-i-två-takt”Två-takt! SBGX293.
Hoppsan...... Nytt i quartzlådan igen Härlig teknik och oväntat hög finish för pengen!
Hoppsan...... Nytt i quartzlådan igen Härlig teknik och oväntat hög finish för pengen!
Pris kontra prestanda på dessa är ju löjligt bra, sen är den ju faktiskt snygg i sin enkelhet också Innan jag hade sett den live trodde jag det blåa skulle kännas lite, lite barnsligt kanske man kan säga... Men när jag klämde på den och andra Oceanus i Japan ändrade jag mig, riktigt coola Grattis till en tuffing som kan hänga med på jobbetHoppsan...... Nytt i quartzlådan igen Härlig teknik och oväntat hög finish för pengen!
Har du bytt batteri någon gång? Enklast är väl att gå till uris med klockan, låter ju inte otroligt att det är just batteriet som spökarHej. Kanske någon här kan svara på detta, Jag har en Bulova Precisionist som är ca 5 år gammal. Amvänder inte den dagligen utan kanske 1 dag per vecka då jag alternerar med de andra klockor jag har. Minfråga är som följer, de senaste 2 veckorna så har den börjat uppföra sig konstigt. På det sättet att de små visarna som indikerar minuter och timmar kronografen använder har börjat ställa om sig lite hur som helst, dvs flyttar på sig även fast jag inte har igång tidtagningen. Sedan så hackar den stora sekundvisaren när man ska nollställa den och få tillbaka den till normalläget. den går sakta, hackar lite och hoppar lite, går sakta igen och har inget flyt eller vad man ska säga. Brukar motionera tidtagningen då och då för att hålla den igång så att säga, aldrig haft några problem med den innan, men nu de senaste veckan så har den börjat strula.
Någon som vet vad det kan bero på? Vad i så fall det kan kosta och lämna in och få det åtgärdat osv
Tack på förhand.