• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Jockinho

Patek
2-Faktor
8402892D-1229-4BA5-8B2A-019AE9607F04.jpeg

153BA212-1BC1-41FF-9D32-833F68FF6415.jpeg

6D6C1C2D-1511-4500-B436-970EED5128D2.jpeg

Man kan inte säga att PRX känns ”billig” på armen, men finish och detaljer skiljer sig rejält. Om Iron Walker tillskrevs influenser ifrån både OQ, VC och liknande med integrerad länk är ju Tissoten en carbonkopia av gamla OQ. Men som sagts, för priset en riktigt kul klocka

Tyckte om prx tills jag såg den mot wempe, den är ju fortfarande fin men designmässigt är ju tysken mer än fullträff. Känns mer sportig elegans med sina kronskydd (gillar kronskydd).
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Den är riktigt trevlig. Storleken i 36mm är ju väldigt bra både om man har lite smalare handleder eller om man som jag vill ha lite vintage vibe 😎 Visst var det någon på forumet som köpte 40mm varianten?
jo @-JL- var det 🤙🏿
Helt missat att du taggade...
Yes, 40mm. Sitter kanon på mina 16.5mm handleder. Iof övertygad att 36 suttit lika bra. Otroligt bekväm att bära
05303D71-AF24-4824-A104-F18AB36EE753.jpeg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Helt missat att du taggade...
Yes, 40mm. Sitter kanon på mina 16.5mm handleder. Iof övertygad att 36 suttit lika bra. Otroligt bekväm att bära
05303D71-AF24-4824-A104-F18AB36EE753.jpeg
Det är ju en välarbetad klocka, liksom inget som har missats (utöver den lite vassa låsbygeln). Kanske kan man säga att den bärs lite mindre på grund av designen? Jag tycker 40mm ser helt proportionerligt ut på dig :)
 

uprof

Cartier
2-Faktor
Tjena alla kvartsdiggare. Vad tror ni om den här Omegan? Säljaren uppger referens 2501.43, vilket inte verkar stämma när jag Googlar. Det som kommer upp är en likande modell men med automatverk. Jag tycker den ser trevlig ut och Omegas kvartsverk lär väl vara helt OK (har ingen erfarenhet).


15022474-4z2x8z6gy79yl6vzwfnbi5d9-Zoom.jpg
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tjena alla kvartsdiggare. Vad tror ni om den här Omegan? Säljaren uppger referens 2501.43, vilket inte verkar stämma när jag Googlar. Det som kommer upp är en likande modell men med automatverk. Jag tycker den ser trevlig ut och Omegas kvartsverk lär väl vara helt OK (har ingen erfarenhet).


15022474-4z2x8z6gy79yl6vzwfnbi5d9-Zoom.jpg
Fin modell, däremot är den alldeles för dyr sett till skicket enligt mig😃 Omegas kvartsverk är riktigt bra!
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Tjena alla kvartsdiggare. Vad tror ni om den här Omegan? Säljaren uppger referens 2501.43, vilket inte verkar stämma när jag Googlar. Det som kommer upp är en likande modell men med automatverk. Jag tycker den ser trevlig ut och Omegas kvartsverk lär väl vara helt OK (har ingen erfarenhet).


15022474-4z2x8z6gy79yl6vzwfnbi5d9-Zoom.jpg

Dyrt.Ser även välpolerad ut.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Tjena alla kvartsdiggare. Vad tror ni om den här Omegan? Säljaren uppger referens 2501.43, vilket inte verkar stämma när jag Googlar. Det som kommer upp är en likande modell men med automatverk. Jag tycker den ser trevlig ut och Omegas kvartsverk lär väl vara helt OK (har ingen erfarenhet).


15022474-4z2x8z6gy79yl6vzwfnbi5d9-Zoom.jpg
Jag har bara sett den modellen med lysmassa endast i toppen av visarna tidigare. Svart att avgöra på bilderna, men har inte lysmassan lite annan färg mot index?
2511.43 heter den nog...
 
Senast ändrad:

uprof

Cartier
2-Faktor
Jag har bara sett den modellen med lysmassa endast i toppen av visarna tidigare. Svart att avgöra på bilderna, men har inte lysmassan lite annan färg mot index?
Precis min tanke. Det verkar dock som att det finns en mekanisk variant som har fyllda visare. Möjligen kan detta vara en franken. Handlaren har andra klockor där visarna helt klart bytts ut vilket inte nämns i beskrivningen.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Precis min tanke. Det verkar dock som att det finns en mekanisk variant som har fyllda visare. Möjligen kan detta vara en franken. Handlaren har andra klockor där visarna helt klart bytts ut vilket inte nämns i beskrivningen.
Det är förstås en smaksak (och dyrare), men jag skulle leta en Aquaterra Quartz i 36mm istället. Dom börja bli svårfångade till bra pris dock
 
Topp