Håller med, jag har i princip bara titan i samlingen, enda undantaget är en Speedmaster reduced.Grattis, helt rätt tid på året med titan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håller med, jag har i princip bara titan i samlingen, enda undantaget är en Speedmaster reduced.Grattis, helt rätt tid på året med titan
Grym! Hur upplever du papperstavlan i svart? Ser ut att ha en väldigt fin struktur, men svårt att hitta bra bilder tycker jag.Checkar in i tråden med mitt senaste tillskott, AQ4030-51E, kom igår och första intrycket är väldigt positivt
Det är en speciell look med pappret, jag tyckte den vita var oväntat glittrig irl mot bilder. Det är ju ett supertunt papper som ligger över solpanelen och sedan en glas/plastskiva ovanpå. När ljuset träffar tavlan glittrar glaset/panelen under igenom här och där, så man tänker inte på att det är papper. Man ser liksom inte några skuggor i strukturen av att det finns högdagrar i pappret, det är mer att man ser densiteten som skiftar, lite som att hålla ett papper framför en lampa om det låter sig förstås?Grym! Hur upplever du papperstavlan i svart? Ser ut att ha en väldigt fin struktur, men svårt att hitta bra bilder tycker jag.
Strukturen är synligt, men beror verkligen på ljus och vinkel. Tavlan skiftar mellan svart och mörk grå i vanligt ljus.Grym! Hur upplever du papperstavlan i svart? Ser ut att ha en väldigt fin struktur, men svårt att hitta bra bilder tycker jag.
Trevlig klocka! Nice att se "riktiga" bilder på dom där efter att ha tittat så mycket på Citizens kassa produktbilderStrukturen är synligt, men beror verkligen på ljus och vinkel. Tavlan skiftar mellan svart och mörk grå i vanligt ljus.
Har ingen bra kamera, men tog några bilder, och jag tycker dom visar vad jag menar.
Kan rekommendera klockan, väldigt nöjd.
Har du blivit med "vintage"?
Mycket riktigt ”vintage” på g, ”close to the hearts of people everywhere” och allt det där .Har du blivit med "vintage"?
Jag förstår att du är nöjd den är ju grymt cool. Tjusig box också. Grattis.Mycket riktigt ”vintage” på g, ”close to the hearts of people everywhere” och allt det där .
Fin lagom stor box, både den inre och den yttre.
T.o.m lite papper finns.
Ascool länk som man inte fattar hur den håller ihop förrän man monterar isär den.
(nu vet nog några vad det handlar om)
Har haft den ljustavlade brorsan förut och har saknat den sen den såldes. Blev den svarta den här gången.
Visade sig vara i bättre skick än väntat då den precis fått sig en service vilket jag inte kunnat uttyda ur annonsen, bara bonus alltså. Lång länk med båda halvlänkarna = ovanligt.
Mycket nöjd således!
Ojoj, den är jäkligt vass i svart Grattis!Mycket riktigt ”vintage” på g, ”close to the hearts of people everywhere” och allt det där .
T.o.m lite papper finns.
Ascool länk som man inte fattar hur den håller ihop förrän man monterar isär den.
Har ju haft den ljustavlade brorsan förut och saknat den sen den såldes. Blev den svarta den här gången.
Visade sig vara i bättre skick än väntat då den precis fått sig en service vilket jag inte kunnat uttyda ur annonsen, bara bonus alltså. Lång länk med båda halvlänkarna = ovanligt.
Mycket nöjd således!
2003. Din?Vilket år är den ifrån @Geparden ?
2001. Tror den gjordes mellan 2000/1-2003/4 Den svarta känns "modernare"2003. Din?
Mycket riktigt ”vintage” på g, ”close to the hearts of people everywhere” och allt det där .
T.o.m lite papper finns.
Har ju haft den ljustavlade brorsan förut och saknat den sen den såldes. Blev den svarta den här gången.
Mycket nöjd således!
Vad har denna för ref?Märkligt ändå att inte flera hittat till The Citizen/Chronomaster ännu. För mycket under radarn kanske?
Älskar min.
Vad har denna för ref?
Mycket fin klocka, gillar den skarpt!ctq57-0953 är referensen som jag aldrig lyckats memorera
Tyvärr, har inte funderat mycket på det.@Geparden Hittade denna bild ifrån Citizen katalogen 2001...
Kul att se att det fanns en damversion också Lite fundersam med ref nr blir jag dock. Kan det vara en regional grej eller är det felmärkt? Jag tänker dels på att den nämns som CTS i stället för CTQ, och sedan på att den svarta givits samma tavelnummer (H27228) som champagnetavlan. Jag hade uppfattningen att de med caliber 0350 hette CTS, kanske @kuma-kun vet?
Trodde vi skulle få vänta på svar ifrån dig, men jag såg att klockan bara är 21:03 hos digTyvärr, har inte funderat mycket på det.
Har haft 2 såna men nu ingen av någon outgrundlig anledning.
Riktigt bra klockor.
Kul info! Hade lite hoppats på att du hade något på de där.@Geparden Hittade denna bild ifrån Citizen katalogen 2001...
Kul att se att det fanns en damversion också Lite fundersam med ref nr blir jag dock. Kan det vara en regional grej eller är det felmärkt? Jag tänker dels på att den nämns som CTS i stället för CTQ, och sedan på att den svarta givits samma tavelnummer (H27228) som champagnetavlan. Jag hade uppfattningen att de med caliber 0350 hette CTS, kanske @kuma-kun vet?
Det står på min tavla, men det H nummer som står på din har jag sett på andra svarta tavlor.Kul info! Hade lite hoppats på att du hade något på de där.
H27228 kan vara boettbetäckningen?
Min gamla ljusa hade H48745 på tavlanDet står på min tavla, men det H nummer som står på din har jag sett på andra svarta tavlor.
Men på baklocket stod det H27228.Min gamla ljusa hade H48745 på tavlan
Då är det troligtvis den jag hade tidigare.Står inget på tavlan på min.
Koden är den som @Geparden skriver.
Inte omöjligt samma klocka.
Har en gravyr från Japan på baklocket.
@BarbaBaba.
Dryga 60 laxNya mekaniska 0200 måste ju upp i fintråden också.
NC0200-90E
NC0200-81L
NC0200-06A limiterad till 55 ex