SBGN009 känns som ett fynd i sammanhanget, får nog nöja mig med en GS GMT quartzÅåhhh allt såg ju så lovande ut fram tills priset... 50.000kr för en quartz tar emot, speciellt med tanke på att det är ett hopp uppåt med 15.000kr från SBGN00X...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
SBGN009 känns som ett fynd i sammanhanget, får nog nöja mig med en GS GMT quartzÅåhhh allt såg ju så lovande ut fram tills priset... 50.000kr för en quartz tar emot, speciellt med tanke på att det är ett hopp uppåt med 15.000kr från SBGN00X...
Jag tycker iof inte just kvartsaspekten har betydelse. Det är snarare det här med att Seiko har påbörjat sin "up scale" på samtliga klockor. Inklusive GS. Samma klocka som förut kostade 7K kostar nu 15K. Samma klocka som kostade 30K kostar nu 50K osv, och det enda man gjort är kosmetiskt. Eftersom man (jag) vet att marginalerna redan var uppnådda vid de tidigare lägre priserna förstår man (jag) att det endast handlar om att skaffa en ny, högre/dyrare, status genom att höja alla priser kraftigt. Tyvärr känner jag mig allt annat än lockad att bidra till denna nya status. Charmen för mig med GS var att man fick riktigt mycket för pengarna tidigare. Om dom inte har en ruskig koll på sin QC kan det bli ett rejält bakslag med dagens priser...Ååhhh allt såg ju så lovande ut fram tills priset... 50.000kr för en quartz tar emot, speciellt med tanke på att det är ett hopp uppåt med 15.000kr från SBGN00X...
Bra analys! Håller verkligen med dig om att det känns som att GS, precis som flera andra märken, vill trycka upp priser och få ett ”lyxigare” märke. Att den är över 13mm och med samma utverk som tidigare gör det inte bättre. Tråkigt då jag annars tyckte att det rent designmässigt var en riktig fullträff. Men med det priset så kommer åtminstone jag spara de pengarna och lägga på något annat skoj istället, alternativt vänta in begagnadeJag tycker iof inte just kvartsaspekten har betydelse. Det är snarare det här med att Seiko har påbörjat sin "up scale" på samtliga klockor. Inklusive GS. Samma klocka som förut kostade 7K kostar nu 15K. Samma klocka som kostade 30K kostar nu 50K osv, och det enda man gjort är kosmetiskt. Eftersom man (jag) vet att marginalerna redan var uppnådda vid de tidigare lägre priserna förstår man (jag) att det endast handlar om att skaffa en ny, högre/dyrare, status genom att höja alla priser kraftigt. Tyvärr känner jag mig allt annat än lockad att bidra till denna nya status. Charmen för mig med GS var att man fick riktigt mycket för pengarna tidigare. Om dom inte har en ruskig koll på sin QC kan det bli ett rejält bakslag med dagens priser...
Fortfarande snygga klockor förstås Men... en 13,1mm hög kvartsare, bara på grund av GMT? Citizen gör ecodrive radiosynkade modeller med dualtime och larm i den tjockleken. Om GS vill ha mina pengar får dom göra större tekniska avancemang och inte bara polera stål och sminka tavlor
Möjligen vinner dom nya kunder och får en annan målgrupp, men tråkigt för oss entusiaster. Det blir liksom lite begränsat hur många 50K klockor man villhöver i samlingenBra analys! Håller verkligen med dig om att det känns som att GS, precis som flera andra märken, vill trycka upp priser och få ett ”lyxigare” märke. Att den är över 13mm och med samma utverk som tidigare gör det inte bättre. Tråkigt då jag annars tyckte att det rent designmässigt var en riktig fullträff. Men med det priset så kommer åtminstone jag spara de pengarna och lägga på något annat skoj istället, alternativt vänta in begagnade
Fantastiskt band!Sommarkänslan är total...
Går det att äta?Sommarkänslan är total...
Kanske att röka...Går det att äta?
Vi är lika taggade som dig att se bild på den tror jagVill ha hem min sbgx319 nu! En vecka på Arlanda och tyst som i graven. Det som gör mig lite orolig är om inbetalningen för moms/tull kommer hem med snigelpost då jag hade min gamla adress på c24. ( dock rätt mobil/mail och via Japan post fått uppdateringar via mail till dess att den stannat av på Arlanda) Kom igen nu Postnord!
Ja, den närmaste stationen brukar oftast vara i Tyskland eller ibland UK beroende på var man bor och det finns folk som har kunnat synka mot masterna ända upp i nordligaste Norrland trots att det enligt täckningskartorna inte borde gå.Hittade en kul jdm-modell från seiko.
Sbtm217
Ca 38mm
10atm
Radiosynk, solar, titan och verkar ha skruvad krona.
Kan man synka radiosynkade jdm klockor här i europa? Hört något om att man kan använda en app, men vet inte riktigt hur det går till
Rejält mycket snyggare bild du hittat i förhållande till produktbild ifrån SeikoHittade en kul jdm-modell från seiko.
Sbtm217
Ca 38mm
10atm
Kan man synka radiosynkade jdm klockor här i europa? Hört något om att man kan använda en app, men vet inte riktigt hur det går till
Ja det var en rejäl skillnad.Rejält mycket snyggare bild du hittat i förhållande till produktbild ifrån Seiko
Hårhetsbehandlad titan... Den har ju ett riktigt bra pris, frågan är hur man upplever länken som ser ut att vara 2delad
Jag använder en appen clock wave. Finns iaf till iPhone och funkar bra men bättre med iPad som har mer tryck i högtalarna. Och som det ser ut går den att anpassa...Hittade en kul jdm-modell från seiko.
Sbtm217
Ca 38mm
10atm
Kolla upp så den inte bara synkar mot japanmasten (verkar troligt - JDM) och då har du bara bökiga apps som alternativ.Hittade en kul jdm-modell från seiko.
Sbtm217
Ca 38mm
10atm
Wow var köper man den då? Måste importeras från japan?Hittade en kul jdm-modell från seiko.
Sbtm217
Ca 38mm
10atm
Jag hitta den på sakurawatchesWow var köper man den då? Måste importeras från japan?
Tycker absolut de där ser trevliga ut, och ett väldigt fint projekt dessutomHittade dem här i mitt flöde. Kanske en ersättare till min Casio Square som krigarklocka? Gillar att de är av återvunnen plast.
En expy av plast