Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt snygg!Citizen Crystron från 1975
![]()
Var inte det mesta bättre förr?Eftersom jag är uppvuxen under den tiden så är det mycket som jag gärna är utan, men det finns en hel del kul urtavlor ifrån mitten av 70 talet fram till sent 80 tal. Denna var ett bra exempel![]()
Jag hoppas fortfarande på en modern variant av den runda super sevillen i typ 36mmAjdå, har ca 16,5.
Någon här som har någon erfarenhet bland annat storleksmässigt av Jet star med samma/liknande verk? Den "nya" alltså, ett år eller vad den är. Den är 40mm men har en annan form så har undrat om den vore nåt kanske. Nån som har en, vet nåt?
Du kan leta Citizen 6100 med liknande design…
Du tänker på vintage? Jag är mest sugen på nya ur numera. Blivit gammal och bekväm.Du kan leta Citizen 6100 med liknande design…
Jag förstår hur du menar, men en vintage kvartsare i fint skick kan ibland motsvara en nyare klockaDu tänker på vintage? Jag är mest sugen på nya ur numera. Blivit gammal och bekväm.![]()
Tja hon hade väl tekniskt sett rätt. Den har hållt lika länge som en Seamaster från samma tidpunkt och den har visat ganska exakt lika mycket tid!Under gårdagen hade jag några klockor som behövde (och fick) nya batterier. Dubbeltickande eller helt stillastående. Då ska det framför allt ut med de gamla batterierna innan dom får ligga ifred igen. Eventuellt batteriläckage vill man undvika
![]()
Under de dryga ca 40-45 år denna varit i min ägo så har den faktiskt förutom ett antal batteribyten också haft ett batteriläckageDet slutade med byte av urverk… Den har också fått nytt glas 2ggr och nya band fler gånger än jag kan minnas. Tror jag fick den innan jag blev tonåring, och minns att morsan sa att den var precis lika vass som en Omega Seamaster, bara att den hette Seastar…
Hon hade sina knep, morsan![]()
Kul tavla. Förhoppningsvis är länken lite snällare än epilator-länken från Timex Q…Jag har några vintagekvartsar på väg hem tillsammans med bla en ny i vintage design, Timex Falcon Eye. Det ska bli kul att se hur den uppfattas i verkligheten…![]()
Jag har läst/hört lite olika omdömen då det gäller länken. Dels att den inte går att justera så den passar riktigt smala handleder, men också att den inte skulle vara allt för hårslitande… Men jag tror den kommer imorgon, så jag får återkomma med intryck. Jag är inte så orolig med tanke på priset, man får vad man betalar för misstänker jagKul tavla. Förhoppningsvis är länken lite snällare än epilator-länken från Timex Q…