1260000 inte poppis?
Inte på det sättet att den säljes dyrare än listpris. Eller är jag ute och cyklar och folk verkligen betalar 120-130 tusen för 126600?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
1260000 inte poppis?
Listpris är ca 102K och C24 brukar vara billigare generellt men billigaste 126600 får du ge 120K för idag.Inte på det sättet att den säljes dyrare än listpris. Eller är jag ute och cyklar och folk verkligen betalar 120-130 tusen för 126600?
Men det är väl precis det man kan? Om en modell är enkel att få tag på och få vill ha den så säljs den en bra bit under listpris på C24.Det är precis vad jag menar med C24 - man kan inte gå på vad folk VILL ha för vissa modeller.
Exakt. Kan relatera till det...Jag har också noterat den galna trenden ochprisbilden på 116600.
Lite synd då jag personligen börjar känna att den är lite för värdefull att njuta av.
Min ligger faktiskt bara i sin box numera...
Exakt. Kan relatera till det...
Hur mycket kostar en 116600 idag då, sen den plötsligt tagits ur produktion?Jo, särskilt när det egentligen är en toolig och en, enlogt mig, perfekt allroundklocka så motverkar det liksom syftet lite när den börjar kosta kosta så mycket som den gör.
Använder mina "billiga" klockor mest nuförtiden....
var det inte z-serien som var den sista?Har en Sea-Dweller 16600 v-serie som var sista serien innan den togs ur produktion.
Nope, V.var det inte z-serien som var den sista?
16600 fanns både som m-serie och sista v-serien. Ganska få v-serier tillverkade.var det inte z-serien som var den sista?
Det kan man verkligen fråga sig. Och varför skulle man göra det när den listar bara drygt 100? Sååå lång tid borde det inte ta tills man kan få tag på en hos en AD eller?Kan det verkligen finnas nån nöt som degar upp 135k för en SD?!
Det är precis vad jag menar med C24 - man kan inte gå på vad folk VILL ha för vissa modeller. Är det redan 5 års väntetid hos ad? Annars är det bara premium för att undvika vanliga väntetider hos ad.
Själva modellen är mycket fin och förmodligen populär. Med poppis menade jag att det är ingen Daytona Folk vill ha galna pengar för 116710blnr men det betyder inte att många betalar det. Gammal diskussion, det vet jag, men jag märker att många drar stora slutsater om priser för vissa modeller som baseras på C24 priser
ett pris bestäms när en köpare går med på att betala ett pris som säljaren är nöjd med. Inte det ena eller det andra enskilt.Men det är väl precis det man kan? Om en modell är enkel att få tag på och få vill ha den så säljs den en bra bit under listpris på C24.
Ligger priserna väsentligt högre beror det på efterfrågan.
No shit. Vad jag menar är att handlarna ofta vet vad folk är beredda att betala.ett pris bestäms när en köpare går med på att betala ett pris som säljaren är nöjd med. Inte det ena eller det andra enskilt.
SD 126600
Tack! Tog ut den för snart en månad sedan.Är det ett grattis som är på sin plats???!
Tack! Tog ut den för snart en månad sedan.
Då har du köpt fel ur. Klart du ska använda den.Exakt. Kan relatera till det...
Varför inte om du vill ha en?Kan det verkligen finnas nån nöt som degar upp 135k för en SD?!
Jo, särskilt när det egentligen är en toolig och en, enlogt mig, perfekt allroundklocka så motverkar det liksom syftet lite när den börjar kosta kosta så mycket som den gör.
Använder mina "billiga" klockor mest nuförtiden....
Jeeeeeeeezus.Exakt. Kan relatera till det...
Vad menar duuuuuu?Jeeeeeeeezus.
Det här jävla forumet.Vad menar duuuuuu?
Det här jävla forumet.
Ni köper en stålrolex som ni vill bära. Sedan går modellen ur produktion, och ni hjälper till att hypa upp den.
Sen vågar ni inte bära skiten, för att den "blivit för värdefull".
Ja men sälj skiten då. Gå inte runt och noja.Om en klocka går upp så mycket i värde är det väl ganska naturligt att se alternativen som blir möjliga. Världen är full av roliga klockor. Eller du kanske har en klocka hela livet, och flippar aldrig?
Fint att du bryr dig så mycket. Kommer att verkligen fundera över allting och förmodligen göra som du säger. För du säger det så fint.Ja men sälj skiten då. Gå inte runt och noja.
Det är en keramisk stålrolex. Ingen 6542 med originalbakelit.
Akta så era keramiska dwellers inte går sönder när de ligger i sina boxar. Tänk vad ni hade kunnat få om ni hade sålt demFint att du bryr dig så mycket. Kommer att verkligen fundera över allting och förmodligen göra som du säger. För du säger det så fint.