• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Rolex Sea-Dweller och Deepsea tråden

Compiss

Patek
2-Faktor
116600 vs 126600
IMG_5216.JPG
IMG_5217.JPG
IMG_5218.JPG
IMG_5221.JPG
IMG_5223.JPG
IMG_5224.JPG
IMG_5225.JPG
IMG_5226.JPG
IMG_5228.JPG
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Har precis köpt en deep-sea d-blue, vilken klocka! Hade en Daytona innan men den blev för liten för mina handleder. Har hört ett rykte om att d-blue kommer att sluta tillverkas under nästa år, någon som hört något liknande?
IMG_2393.JPG

ande?
IMG_2392.JPG
bär man upp den är den stenhård, på mig ser det bara fjantigt ut :)
Om de kommer sluta tillverkas eller ej kan man bara gissa. Först kan man köra kvalificerade gissningar och sedan okvalificerade. Rolex släpper ingen info och de är inte alltid helt logiska ;)

Njut av den fina klockan och grattis till köpet!
 
Senast ändrad:

Compiss

Patek
2-Faktor
  • Like
Reactions: Bas

Bas

Patek
Ska kika vad som finns på K&S först!

Det enda som är bekvämare att köpa från handlare är ju garantin samt 14 dagar att bestämma sig på!
Annars sponsrar jag hellre forumet helt klart!
 
Senast ändrad:

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hej

Har sneglat på denna sea-dwellern, aldrig haft en sådan! Är det en hyfsad deal? polerad?
Jag har lite svårt att avgöra så om någon har tid och lust att spana in länken och kommentera så skulle jag vara mycket tacksam!

http://www.uretvintage.se/rolex-sea-dweller-pv-300137.html

Vänligen
BasOmega
Kollade igenom bilderna på min mobil och jag tycker den ser bra ut. Lite skitig, men det ser ut som om den skulle kunna tvättas ren. Sen ser det ut att vara ett mystiskt skav på boettlocket vid det ingraverade "Rolex" men det är väl inte hela världen. Går den bra och är juste i verkligheten så är det ett bra pris från en handlare. Men jag säger som Compiss - du borde nog prova en ifall du inte gjort det.
 
  • Like
Reactions: Bas

Bas

Patek
Imorgon blir det att gå ner på stan och hitta en återförsäljare som har en liggandes i samma storlek! Får ta det därifrån!

Tack för era svar! :)
 

Ketan

Cartier
Ingen i Malmö med omnejd som äger en SD 43mm? Skulle jättegärna vilja prova en. Bergströms verkar aldrig ha en inne. Bjuder givetvis på öl/fika. :cool:
 

Bas

Patek
Grattis! Köpte du den på Uret? Tyckte priset var i överkant för en 2008.

EDIT: Tar tillbaka det där om priset efter en snabb koll på 2008-or på C24.

Tack:)
Tänkte precis svara på ditt inlägg :)
Den var smutsig på bilderna från Uret, såg ut som skav på baksidan, det vara bara smuts.
Putsade bort allt och den är enligt mig i mycket gott skick. Priset var jag faktiskt nöjd med, fick prutat ner den till 73k då annonsen låg på 75,5k!
6 månader garanti från Uret känns också okej:)
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tack:)
Tänkte precis svara på ditt inlägg :)
Den var smutsig på bilderna från Uret, såg ut som skav på baksidan, det vara bara smuts.
Putsade bort allt och den är enligt mig i mycket gott skick. Priset var jag faktiskt nöjd med, fick prutat ner den till 73k då annonsen låg på 75,5k!
6 månader garanti från Uret känns också okej:)
Det låter ju toppen! Kul för dig!
Då var det som jag skrev att den var skitig då. Fint att det gick att få den ren!
 
  • Like
Reactions: Bas

Bas

Patek
Det låter ju toppen! Kul för dig!
Då var det som jag skrev att den var skitig då. Fint att det gick att få den ren!

Tack så mycket :)
Ja det var det verkligen! Den var fläckfri på baksidan:)
Dåligt att dom inte tvätta rent den innan försäljning bara, hade det varit skav/repor så hade jag skickat tillbaka den! Sjukt nöjd!
 

Topolino

Breitling
Har kollat runt ganska mycket efter en Sea-Dweller 43mm Ref 126600, men det verkar vara lång kö på många ställen, både i Sverige och Europa. Någon som har tips på ställe med kortare väntetid? Jag vet folk som sett dem till salu, men då inte handlat.

Nymans i Västerås påstår exvis att de har 19 i kö. Låter orimligt att kön på riktigt är så lång.
 
Topp