• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Rolex Sea-Dweller och Deepsea tråden

Här kommer några bilder som jag tycker blev bra på min. Med och utan gummi. Gummit är helrätt på sommaren.
683C1EF0-E0EC-4D0C-9C7E-0D696A04E68A.jpeg
1D2CF801-74A0-4239-AC2D-8E810CD46A87.jpeg
B26D8765-9427-405C-82EC-3124D3062404.jpeg

D1A7E55F-1A15-4668-9AFE-EA00267E630E.jpeg

4F4AC321-3431-4B88-99E7-DAC5B6B6A805.jpeg
EF782DDB-48E9-4798-9A8F-53BD6237AE7C.jpeg

3C0AD8A4-1D99-4194-A823-BEDB1E0E5375.jpeg

Vad är det för bandverktyg???

Har inte varit aktiv på ett bra tag. Kul att läsa genom tråden där flera blivit nojjiga efter 116600 gått ur produktion och tror att den är så värdefull.. En jävla stålrolex i keramik är ”Jaahha... somna om..” ;):D
Köpte min 116600 splitterny en varm sommar dag 2015 på Rob E. Jag ville helt enkelt ha en vardagsklocka som är tålig utav helvete, som kan vara med på allt utan att oroa sig. Man vill inte köra t.ex snöskoter med en bruntavlad redsub eller gilt tavlad 5512.

Sedan dess har den suttit min handled i princip 24h varje dag. Blev bara så.

Nu efter 2,5 år ser den ganska begagnat ut och vacker insliten med dings här och dit. Helt naturligt. Den har varit med om en hel del. Ibland skrattar jag när jag ser en ding, och minns hur den kom till. Ifjol kraschade jag med endurohojen och stiftet till armbandet gick av, och klockan hittades 5min senare 10 meter bort. Måste erkänna att jag blev lätt förtvivlad de fem första minuterna.. Minne för livet.

Den är en sjuk underbar och tråkig vardagsklocka, och ska fortsätta mina äventyrer med den! Nog snackat.
Bjuder på lite bilder på skönheten
ECAB22EF-E60F-4268-AC2A-2728B5FA5B75.jpeg

DE709981-D923-4CCD-9E3A-06C37B82A7D1.jpeg

92FD98A4-C0AE-48F2-893B-CB9570C9C860.jpeg

A711B0FB-76F4-47D7-BC7D-ADAFC5FF476B.jpeg

876BA9B6-95E0-42C4-8BE1-759D4E49E92D.jpeg

Bilagor

• 9DE4C690-DBFF-4FA1-8D1E-698F242BB2D2.jpeg
    9DE4C690-DBFF-4FA1-8D1E-698F242BB2D2.jpeg
    84.9 KB · Visningar: 15
Har inte varit aktiv på ett bra tag. Kul att läsa genom tråden där flera blivit nojjiga efter 116600 gått ur produktion och tror att den är så värdefull.. En jävla stålrolex i keramik är ”Jaahha... somna om..” ;):D
Köpte min 116600 splitterny en varm sommar dag 2015 på Rob E. Jag ville helt enkelt ha en vardagsklocka som är tålig utav helvete, som kan vara med på allt utan att oroa sig. Man vill inte köra t.ex snöskoter med en bruntavlad redsub eller gilt tavlad 5512.

Sedan dess har den suttit min handled i princip 24h varje dag. Blev bara så.

Nu efter 2,5 år ser den ganska begagnat ut och vacker insliten med dings här och dit. Helt naturligt. Den har varit med om en hel del. Ibland skrattar jag när jag ser en ding, och minns hur den kom till. Ifjol kraschade jag med endurohojen och stiftet till armbandet gick av, och klockan hittades 5min senare 10 meter bort. Måste erkänna att jag blev lätt förtvivlad de fem första minuterna.. Minne för livet.

Den är en sjuk underbar och tråkig vardagsklocka, och ska fortsätta mina äventyrer med den! Nog snackat.
Bjuder på lite bilder på skönheten
ECAB22EF-E60F-4268-AC2A-2728B5FA5B75.jpeg

DE709981-D923-4CCD-9E3A-06C37B82A7D1.jpeg

92FD98A4-C0AE-48F2-893B-CB9570C9C860.jpeg

A711B0FB-76F4-47D7-BC7D-ADAFC5FF476B.jpeg

876BA9B6-95E0-42C4-8BE1-759D4E49E92D.jpeg

Perfekt med andra ord!

Jag vill börja med att va tydlig med att jag INTE dömer någon eller försöka prata illa om Deepsea.

Men vad ser ni för charm i den?
Jag kan ofta förstå vad andra ser i en klocka, även om jag själv inte passar i den.

Men deepsean för mig är en vulgär oattraktiv klocka. Men söker på allvar ett vettigt svar :)

Jag kan ofta förstå vad andra ser i en klocka, även om jag själv inte passar i den.

Men deepsean för mig är en vulgär oattraktiv klocka. Men söker på allvar ett vettigt svar :)

Du skulle kunna läsa denna tråden. Och är den vulgär och oattraktiv för dig tror jag inte att våra argument övertygar. Vi enas om att vi tycker olika.

Jag vill börja med att va tydlig med att jag INTE dömer någon eller försöka prata illa om Deepsea.

Håller med dig till viss del.
Klockan är stor, verkligen.
För stora handleder är den grym, annars inte. Mina mäter 20cm. Men det är ju upp till var och en. Klockan i sig är grym! Kan man bära upp den? Det är väl upp till var och en.

Håller med dig till viss del.
Klockan är stor, verkligen.
För stora handleder är den grym, annars inte. Mina mäter 20cm. Men det är ju upp till var och en. Klockan i sig är grym! Kan man bära upp den? Det är väl upp till var och en.

Ja det är inte Seadwellerns design jag syftar på. Tycker den är galet fin. Det är just den enorma storleken på Deepsean som får mig att häpna

Nej min personliga smak skulle troligtvis inte förändras. Men jag är nyfiken på vad andra ser i klockan. Mao vad gör det till en köpvärd klocka för er?

Rolex är Rolex, dessutom en Rolex i en storlek som passar mig. Byggd som en stridsvagn med den imho snyggaste klocklänken med microjustering. Vridringen har den sexigaste passformen i någon klocka jag testat, superexakt. En ren njutning av vrida. Köpt begagnad så om jag flippar vidare är chansen stor att ägandet inte har kostat mig några större summor.

Att den dessutom kan klia i ögat på känsliga är extra roligt.

Va faaan, Deepsea sparkar ju rumpa m övriga Rollar. Den e teknisk brilliant & överlägsen (närmare 4000 m liksom), otroligt hög byggkvalité o finish, stabil som en pansarvagn, magiskt bra länk m både dykförlängning & glidelock, klockan har faktiskt bra proportioner (speciellt IRL), den är relativt ovanlig & faktiskt jäkligt grym på handleden. MEN bör tilläggas att jag gillar stort, skulle aldrig sporta en DJ eller andra klockor under 42mm... Jag tycker den varken e för stor el. för hög. För mig e Deepsea den perfekta Rollen och en keeper men jag har full förståelse & respekt för alla som inte delar min uppfattning och tur e väl det för shit va trist om alla hade samma smak liksom.... :)

Senast ändrad:
Va faaan, Deepsea sparkar ju rumpa m övriga Rollar. Den e teknisk brilliant & överlägsen (närmare 4000 m liksom), otroligt hög byggkvalité o finish, stabil som en pansarvagn, har bra proportioner, är relativt ovanlig & grym på handleden. MEN bör tilläggas att jag gillar stort, skulle aldrig sporta en DJ eller andra ”bebis-klockor”... Jag tycker den varken e för stor el. för hög. För mig e Deepsea den perfekta Rollen och en keeper men jag har full förståelse & respekt för alla som inte delar min uppfattning och tur e väl det för shit va trist om alla hade samma smak liksom.... :)
Adhd Very mutch:)

Tillbaka
Topp