R
Redster
Guest
Du verkligen orerar om allt mellan himmel och gjord, och lyckas även få in pansarvagn.
Du känns lite tokig, thats it
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du verkligen orerar om allt mellan himmel och gjord, och lyckas även få in pansarvagn.
Du känns lite tokig, thats it
Diametern har enligt mig en väldigt stor betydelse för DSSD.Fast det är ju inte diametern som gör Deepsean så stor. Submariner är 40mm och AP är 41mm (Ro chrono)
Höjden på boetten jag syftade på
Hur stora handleder har du? På mina (och förvånansvärt många andras) tandpetare på runt 16-17cm så ser ju SubC stor ut, och en Dipsy katastrof ut.Diametern har enligt mig en väldigt stor betydelse för DSSD.
När jag skulle köpa min var första reaktion: SHIT VAD STOR DEN ÄR!!!
Bad säljaren att få kolla på något mindre och han tog fram Sub och GMT på 40 mm och de kändes som små barnklockor.
Gick runt med DSSDn på armen en stund i butiken och väldigt fort kändes den bara så rätt.
Visst har höjden också betydelse men det är inget jag tänker på direkt.
Hur stora handleder har du? På mina (och förvånansvärt många andras) tandpetare på runt 16-17cm så ser ju SubC stor ut, och en Dipsy katastrof ut.
Tycker dock att Subben ser bättre ut när den inte tar upp hela handleden, men inser också att det är hela poängen med Deep sean.
Lite drygt 18 cm.Hur stora handleder har du? På mina (och förvånansvärt många andras) tandpetare på runt 16-17cm så ser ju SubC stor ut, och en Dipsy katastrof ut. Tycker dock att Subben ser bättre ut när den inte tar upp hela handleden, men inser också att det är hela poängen med Deep sean.
Diametern har enligt mig en väldigt stor betydelse för DSSD.
När jag skulle köpa min var första reaktion: SHIT VAD STOR DEN ÄR!!!
Bad säljaren att få kolla på något mindre och han tog fram Sub och GMT på 40 mm och de kändes som små barnklockor.
Gick runt med DSSDn på armen en stund i butiken och väldigt fort kändes den bara så rätt.
Visst har höjden också betydelse men det är inget jag tänker på direkt.
Hur stora handleder har du? På mina (och förvånansvärt många andras) tandpetare på runt 16-17cm så ser ju SubC stor ut, och en Dipsy katastrof ut.
Tycker dock att Subben ser bättre ut när den inte tar upp hela handleden, men inser också att det är hela poängen med Deep sean.
Håller med. Tycker t.o.m fyr & femsiffriga sub sitter snyggare än sexsiffriga trots min ganska kraftiga handled så här efter man varit klockintresserad i flera år.
36mm DD exempelvis ser perfekt ut i storlek på mig, tycker jag.
Det viktigaste är väl att personen som bär klockan är nöjd oavsett storlek på handleder?
Absolut förstår dig!Givetvis är det så. Och återigen så var det aldrig min tanke att klanka ner på dom som är nöjda med klockan.
Jag frågade helt enkelt bara vad folk såg i klockan. Varför dom vill ha en så stor klocka helt enkelt.
Givetvis är det så. Och återigen så var det aldrig min tanke att klanka ner på dom som är nöjda med klockan.
Jag frågade helt enkelt bara vad folk såg i klockan. Varför dom vill ha en så stor klocka helt enkelt.
Absolut förstår dig!
Personligen gillar jag allt från 34mm upp till 44mm! Roligt att variera helt enkelt. Men tittar aldrig på någon annan och tänker att den klockan är för stor eller för liten för den handleden!
Snygg! GrattisFick en väldigt fin 16600 i byte mot en DJ 116234. Uttagen på Nymans 2007, aldrig polerad och sparsamt använd. Fantastisk klocka som jag tycker sitter grymt skönt på handleden.
Edit: Två på puckenTänkte att detta tips kan förgylla kvällen bland många här. Hodinkee gör ett "djupdyk" bland SD-klockor!
Wow!!!!Tänkte att detta tips kan förgylla kvällen bland många här. Hodinkee gör ett "djupdyk" bland SD-klockor!
Helgnöje, tack för det!Tänkte att detta tips kan förgylla kvällen bland många här. Hodinkee gör ett "djupdyk" bland SD-klockor!
2 års väntetid sade dom idag till mig, om du fortfarande undrarHur lång tid kan man förvänta sig innan man får vantarana på en rolex 126600, om man för tillfället inte står i någon kö?
#örebroNya "vinterbandet" är på