• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Rolex Sea-Dweller och Deepsea tråden

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Fast det är ju inte diametern som gör Deepsean så stor. Submariner är 40mm och AP är 41mm (Ro chrono)
Höjden på boetten jag syftade på
Diametern har enligt mig en väldigt stor betydelse för DSSD.
När jag skulle köpa min var första reaktion: SHIT VAD STOR DEN ÄR!!!
Bad säljaren att få kolla på något mindre och han tog fram Sub och GMT på 40 mm och de kändes som små barnklockor.
Gick runt med DSSDn på armen en stund i butiken och väldigt fort kändes den bara så rätt.

Visst har höjden också betydelse men det är inget jag tänker på direkt.
 
Härlig DSSD-morgon :)
0B28396D-673E-4C6D-92FE-9A2AF9CFB8EF.jpeg
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Diametern har enligt mig en väldigt stor betydelse för DSSD.
När jag skulle köpa min var första reaktion: SHIT VAD STOR DEN ÄR!!!
Bad säljaren att få kolla på något mindre och han tog fram Sub och GMT på 40 mm och de kändes som små barnklockor.
Gick runt med DSSDn på armen en stund i butiken och väldigt fort kändes den bara så rätt.

Visst har höjden också betydelse men det är inget jag tänker på direkt.
Hur stora handleder har du? På mina (och förvånansvärt många andras) tandpetare på runt 16-17cm så ser ju SubC stor ut, och en Dipsy katastrof ut.

Tycker dock att Subben ser bättre ut när den inte tar upp hela handleden, men inser också att det är hela poängen med Deep sean.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
På tal om DSSD. Innan 116600 var jag fast besluten att köpa DSSD som ”beater”, och har 19,5 cm handled så det bör ju funka. Men den flög fram och tillbaka på handleden beroende på den höga höjden, när jag provade i butiken. Länken måste vara så pass tight för att ”funka”.

Så valet föll på lillebrorsan 116600 istället för användarvänlighets skull. Annars är DSSD oslagsbar i kvalitet och robusthet. Otrolig klocka.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Hur stora handleder har du? På mina (och förvånansvärt många andras) tandpetare på runt 16-17cm så ser ju SubC stor ut, och en Dipsy katastrof ut.

Tycker dock att Subben ser bättre ut när den inte tar upp hela handleden, men inser också att det är hela poängen med Deep sean.

Håller med. Tycker t.o.m fyr & femsiffriga sub sitter snyggare än sexsiffriga trots min ganska kraftiga handled så här efter man varit klockintresserad i flera år.
36mm DD exempelvis ser perfekt ut i storlek på mig, tycker jag.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Hur stora handleder har du? På mina (och förvånansvärt många andras) tandpetare på runt 16-17cm så ser ju SubC stor ut, och en Dipsy katastrof ut. Tycker dock att Subben ser bättre ut när den inte tar upp hela handleden, men inser också att det är hela poängen med Deep sean.
Lite drygt 18 cm.

Tror mycket handlar om vana. Hade jag köpt en Sub istället så hade jag säkert gillat klockor i den storleken.
 
Diametern har enligt mig en väldigt stor betydelse för DSSD.
När jag skulle köpa min var första reaktion: SHIT VAD STOR DEN ÄR!!!
Bad säljaren att få kolla på något mindre och han tog fram Sub och GMT på 40 mm och de kändes som små barnklockor.
Gick runt med DSSDn på armen en stund i butiken och väldigt fort kändes den bara så rätt.

Visst har höjden också betydelse men det är inget jag tänker på direkt.
Hur stora handleder har du? På mina (och förvånansvärt många andras) tandpetare på runt 16-17cm så ser ju SubC stor ut, och en Dipsy katastrof ut.

Tycker dock att Subben ser bättre ut när den inte tar upp hela handleden, men inser också att det är hela poängen med Deep sean.

Samma här. Därför jag frågar.
Jag har förvisso inga stora handleder, men en 40mm Sub ser för stor ut på mina handleder i vissa sammanhang.


Håller med. Tycker t.o.m fyr & femsiffriga sub sitter snyggare än sexsiffriga trots min ganska kraftiga handled så här efter man varit klockintresserad i flera år.
36mm DD exempelvis ser perfekt ut i storlek på mig, tycker jag.

Samma här. Jag föredrar maxidial och den nya keramiska bezelen före 16610.
Men 116610LN är svårare att komma undan med i många fall.

Sub på Nato t.e.x...
 

Bas

Patek
Givetvis är det så. Och återigen så var det aldrig min tanke att klanka ner på dom som är nöjda med klockan.
Jag frågade helt enkelt bara vad folk såg i klockan. Varför dom vill ha en så stor klocka helt enkelt.
Absolut förstår dig!
Personligen gillar jag allt från 34mm upp till 44mm! Roligt att variera helt enkelt. Men tittar aldrig på någon annan och tänker att den klockan är för stor eller för liten för den handleden! :)
 

watchout1972

Panerai
Jag gillar stora klockor och jag gillar när dom sitter tight. Inget bilhandlarhäng på mig inte.
Min DSSD är den klocka jag är mest nöjd med. Jag tycker man ska känna att man bär en klocka. Visst är den tjock, men på ett bra sätt. Jag har en IWC som är större (46mm), men givetvis tunnare. Även på den så sitter bandhornen fortfarande innanför handleden.
Mina handleder är 18,5 cm ungefär.
 

mglaum

Panerai
Jag är ute efter en 16600 med tritiumtavla och lugholes. Något ni kan tänka på som är viktigt att ta med sig när man letar? Blir länken rasslig efter ett antal år och kommer Swiss <25 T-tavlan bytas ut mot servicetavla om jag lämnar in den för service? Jag tycker dom gamla har mer charm än till exempel V-serien...
 
Topp